ΙΑΠΩΝΙΑ: Τα Επιβατηγά/Οχηματαγωγά του 2015

  フェリー日本製 (Ferries made in Japan)

«Συναρπαστικές διαδρομές στη ναυπηγική βιομηχανία μιας χώρας παγκόσμιας πρωταθλήτριας στην ακτοπλοΐα»

FERRY AZALEA
Πρόκειται για πραγματικό πλοίο “πολυεργαλείο”, που παραδόθηκε από τα ναυπηγεία Naikai Zosen της Setoda στις 5 Δεκεμβρίου 2014, για λογαριασμό της ShinShin Kisen. Καθελκύστηκε στις 26 Σεπτεμβρίου 2014 και από τις αρχές του 2015 εκτελεί δρομολόγια στα νησιά του συμπλέγματος Izu-shoto, που βρίσκονται στον Ειρηνικό Ωκεανό, νοτιοανατολικά της Ιαπωνίας. Είναι το πρώτο επιβατηγό φορτηγοπόσταλο που δρομολογείται στη γραμμή Tokyo-Kozushima-Shikinejima-Niijima-Toshima και αναμφίβολα αποτελεί το μέσο που δίνει ανάσες ζωής σε μια δύσκολη περιοχή της νησιωτικής Ιαπωνίας.
Το επαναστατικό αυτό πλοίο διαθέτει ειδικά χαρακτηριστικά, ώστε να προσεγγίζει με ασφάλεια τα δύσκολα και μικρά λιμάνια που καλείται να επισκεφθεί. Διαθέτει μεγάλη ράμπα στην πρύμνη για τη φορτοεκφόρτωση επιβατών και οχημάτων, ενώ στην πλώρη έχει εγκατασταθεί ένα κρένι τύπου Thomson για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων. Ο σχεδιασμός της γάστρας του είναι χαρακτηριστικός. Διαθέτει βολβοειδή πλώρη και προσεκτικά σχεδιασμένη πρύμνη που διασφαλίζουν την ασφαλή πλεύση και τη βελτιστοποιημένη πρόωση. Σε αυτά προστίθενται ένα ζεύγος πτερυγίων ευσταθείας, anti-rolling tanks και μεγάλη καρίνα, που συμβάλλουν στη μείωση των διατοιχίσεων κατά τη διάρκεια του ταξιδιού και στην καλύτερη και ασφαλέστερη διαχείριση των φορτίων στα λιμάνια.
Ο εξοπλισμός του εντυπωσιακού FERRY AZALEA συμπληρώνεται από ένα bow thruster και ένα σπαστό τιμόνι με μέγιστη γωνία στρέψης 70 μοιρών (!). Συνδυασμός που του δίνει εξαιρετική ευελιξία στις μανούβρες κατά τη διάρκεια των ρεμέτζων στα μικρά λιμάνια των μικρών νησιών.
Το πλοίο “θαύμα” έχει χωρητικότητα 485gt (282 dwt), ολικό μήκος 63,6 μέτρα, πλάτος 12,60 μέτρα και βύθισμα 3,10 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 240 επιβάτες και 9 άτομα πλήρωμα, καθώς και 10 Ι.Χ., 6 εμπορευματοκιβώτια τύπου 130 και 8 κιβώτια (net cage). Εξοπλίζεται με μια κύρια μηχανή Niigata 6MG28AHX συνολικής ισχύος 4.120 kW και ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 15,2 κόμβων.

FERRY AZALEA foto prtimes.jpπηγή φωτογραφίας: foto prtimes.jp

IZUMI & HIBIKI
Πρόκειται για τα δύο νεότευκτα καμάρια της παραδοσιακής Hankyu Ferry, τα οποία αντικατέστησαν τα αδελφά FERRY SETTSU (15.200gt/1995) και FERRY SUO (15.200gt/1996) στη γραμμή Kitakyushu (Shin Moji)-Izumiotsu (Osaka), των 315 ν.μ.
Το γιγαντιαίο IZUMI καθελκύστηκε πρώτο στις 31 Ιουλίου 2014 από τα ναυπηγεία Mitsubishi στο Shimonoseki της Ιαπωνίας και βαφτίστηκε από την ηθοποιό Yumiko Shaku. Στην εταιρεία παραδόθηκε στις 25 Ιανουαρίου 2015, αντικαθιστώντας το FERRY SETTSU. Η παράδοση του αδελφού HIBIKI ακολούθησε τον Απρίλιο του 2015, σε αντικατάσταση του FERRY SUO, οπότε και η εταιρεία ολοκλήρωσε προς το παρόν το master plan της που αφορούσε τον εκσυγχρονισμό του στόλου της και την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στην εσωτερική θάλασσα του Seto (Kita Kyushu route). Επισημαίνεται ότι ο εκσυγχρονισμός του στόλου τής παραδοσιακής εταιρείας έχει ξεκινήσει ήδη από το 2003, με την κατασκευή των δίδυμων ΥΑΜΑΤΟ και TSUKUSHI των 30.000gt (13.353gt στην ιαπωνική μέτρηση) που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Kitakyushu (Shin Moji)-Kobe (Rokko), των 312 ν.μ.
Τα δύο πλοία συγκεντρώνουν ημαντικές καινοτομίες. Για χάρη τους οι ναυπηγοί της Χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου δημιούργησαν μια πλώρη νέου τύπου (counter bow), πλήρως ανασχεδιασμένη, όπως και ένα νέο βολβό. Στόχος η βελτιστοποίηση της αντίστασης, η οικονομία και η μεγαλύτερη άνεση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Παράλληλα, ο σχεδιασμός των δύο πλοίων ακολουθεί τη φιλοσοφία eco-friendly, καθώς εξοπλίζονται με σύστημα πρόωσης dual–hybrid, σχεδιασμένο αποκλειστικά από τα Mitsubishi Heavy Industries (MHI). Το σύστημα αυτό αποτελείται από δύο κύριες ντιζελομηχανές μεσαίων στροφών, που δίνουν κίνηση σε δύο συμβατικού τύπου προπέλες μεταβλητού βήματος. Αυτή η διπλή λειτουργία βοηθά τις κύριες μηχανές να διατηρούν υψηλή απόδοση και αποτελεσματικότητα σε ευρύ φάσμα στροφών, με αποτέλεσμα τη σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων. Το νέο μηχανικό σύνολο αλλά και η εφαρμογή -στα δυο πλοία- του συστήματος Mitsubishi Air Lubrication System (MALS) συμβάλλει ταυτόχρονα στη μείωση της αντίστασης του σκαριού στο νερό, με την ανάπτυξη στρώματος αεροφυσαλίδων που προκαλούνται από την τροπίδα του πλοίου όταν αυτό κινείται.
Τα δίδυμα πλοία δεν υστερούν, όμως, ούτε στις ανέσεις που προσφέρουν στους επιβάτες. Διαθέτουν πολλά και ευρύχωρα σαλόνια και καμπίνες, των οποίων η διακόσμηση βασίζεται στη θεματολογία της «ιαπωνικής φιλοξενίας» και των «4 εποχών στη χώρα». Τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα είναι ότι προσφέρουν πανοραμική θέα από την πλώρη και εξωτερικά λουτρά.
Τα IZUMI και HIBIKI είναι χωρητικότητας 35.000gt (6.700 dwt), έχουν μήκος 195 μέτρα, πλάτος 29,60 μέτρα και βύθισμα 6,70 μέτρα. Μεταφέρουν 643 επιβάτες και 35 άτομα πλήρωμα, ενώ στα αχανή γκαράζ τους μπορούν να φορτωθούν 277 φορτηγά και 188 Ι.Χ. Εξοπλίζονται με 2 κύριες μηχανές Wärtsilä 12V38C diesel συνολικής ισχύος 17.400 kW και μπορούν να αναπτύξουν υπηρεσιακή ταχύτητα 23,5 κόμβων. Όσο για τους προκατόχους τους, FERRY SETTSU και FERRY SUO, τέθηκαν προς πώληση στα 13 εκατομμύρια δολάρια. Το FERRY SETTSU πουλήθηκε τον Απρίλιο του 2015 στη νοτιοκορεάτικη Hanil Express Ferries και μετονομάστηκε σε HANIL GOLDSTELLA (δρομολόγια μεταξύ Yeosu-Jeju), ενώ το FERRY SUO πέρασε στην επίσης νοτιοκορεατική Seaworld Express Ferry και μετονομάστηκε σε SANTA LUCINO (δρομολόγια μεταξύ Mokpo-Jeju).

IZUMI foto Mitsubishi Heavy Industiresπηγή φωτογραφίας: Mitsubishi Heavy IndustriesHIBIKI foto blogs.yahoo.co.jp

πηγή φωτογραφίας: blogs.yahoo.co.jp

RORO HIDAKA
Νέο καθαρόαιμο οχηματαγωγό απέκτησε και η φημισμένη Kinkai Yusen Kaisha με έδρα το Τόκιο. Τα ναυπηγεία της Mitsubishi, σε συνεργασία με τα ναυπηγεία Kanda Shipbuilding, παρέδωσαν το εντυπωσιακό Ro/Ro HIDAKA στις 28 Ιανουαρίου 2015. Οι δύο φημισμένες γιάρδες προχώρησαν στο σχεδιασμό μιας γάστρας υψηλής αποδοτικότητας, την οποία στη συνέχεια κατασκεύασαν και παρέδωσαν στην παραδοσιακή ιαπωνική πλοιοκτήτρια εταιρεία. Το νέο πλοίο διαθέτει 3 καταστρώματα γκαράζ και ένα κατάστρωμα για επιβάτες και Ι.Χ., ενώ παράλληλα εξοπλίζεται με δύο μεγάλες ράμπες πλάτους 7 μέτρων (μία στην πλώρη και μία στην πρύμνη από τη δεξιά μεριά). Στο εσωτερικό του έχουν τοποθετηθεί επίσης 2 ανυψούμενες υδραυλικές ράμπες που διευκολύνουν την πρόσβαση μεταξύ των καταστρωμάτων 2-3 και 3-4, καθώς και μια σταθερή ράμπα για επικοινωνία μεταξύ των καταστρωμάτων 1-2.
Στον υπερσύγχρονο εξοπλισμό του, μεταξύ άλλων, συγκαταλέγονται ένα bow thruster και 2 stern thrusters, πηδάλιο τύπου reaction και προπέλα μεταβλητού βήματος για την εξασφάλιση της αποτελεσματικότητας στη μανούβρα σε λιμάνια και στην ανοιχτή θάλασσα. Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί ένα ζεύγος πτερυγίων ευσταθείας με στόχο τη μείωση των διατοιχίσεων και την προστασία των εμπορευμάτων κατά τη μεταφορά, ενώ η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κύρια μηχανή των χαμηλών στροφών επιτρέπει τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμων και τη μειωμένη έκλυση ρύπων μονοξειδίου του αζώτου.
Το εντυπωσιακό HIDAKA έχει χωρητικότητα 11.185gt (6.300 dwt), συνολικό μήκος 180 μέτρα, πλάτος 27 μέτρα και βύθισμα 6,80 μέτρα. Μπορεί να φιλοξενήσει 12 οδηγούς και 15 άτομα πλήρωμα, ενώ στο τετραώροφο γκαράζ του φορτώνονται άνετα 161 φορτηγά 13 μέτρων και 109 Ι.Χ. Στο μηχανοστάσιο του πορτοκαλί πλοίου έχει εγκατασταθεί μια κύρια μηχανή ΜΑΝ-B&M 9S50 ME-C8 συνολικής ισχύος 14.940 kW, που του δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 23 κόμβων. Για την τροφοδοσία του πλοίου με την απαιτούμενη ενέργεια φροντίζουν 4 ηλεκτρογεννήτριες συνολικής ισχύος 5.000 kW. Το Ro/Ro HIDAKA ανήκει στην κλάση JG, σχεδιάστηκε ως υψηλής ταχύτητας πλοίο μεταφοράς οχημάτων και βαρέων φορτίων και αποτελεί το πρώτο από μια σειρά 3 πλοίων που έχει παραγγείλει η εταιρεία, για να δραστηριοποιηθούν στη γραμμή Tsuruga-Fukui-Tomakomai (652 ν.μ.). Το πλοίο αντικατέστησε στη γραμμή το Rο/Rο TOKACHI (9.858 gt/2002).

RORO HIDAKA foto Mitsubishi Heavy Industriesπηγή φωτογραφίας: Mitsubishi Heavy Industries

FERRY KIKAI
Στις 5 Μαρτίου 2015 δρομολογήθηκε στη γραμμή Kagoshima-Kikaijima-Amami Oshima-Tokunoshima-Oki(no)erabujima το νέο απόκτημα της Marue Ferry (θυγατρικής της A Line), FERRY KIKAI. Πρόκειται για το τρίτο πλοίο της εταιρείας που φέρει το συγκεκριμένο όνομα από το 1979. Το όμορφο φορτηγοπόσταλο καθελκύστηκε στις 13 Νοεμβρίου 2014 από τα Mitsubishi Heavy Industries στο Shimonoseki της Ιαπωνίας και ουσιαστικά αποτελεί βελτιωμένη έκδοση του προκατόχου του. Εξοπλίζεται με γυροσκοπικά πτερύγια ευσταθείας, bow & stern thruster, καθώς και με δορυφορικά συστήματα επικοινωνίας και συστήματα ασφάλειας και ναυσιπλοΐας τελευταίας τεχνολογίας. Επίσης, το ξενοδοχείο του παρέχει πολλές ανέσεις στους επιβάτες, όπως εστιατόριο, δορυφορική τηλεόραση και επικοινωνίες, σύστημα πλοήγησης και ειδικό χώρο λουτρών. Φυσικά είναι φιλικό προς το άτομα με ειδικές ανάγκες.
Το νεότευκτο της Marue Ferry έχει χωρητικότητα 2.251grt (1.200 dwt), ολικό μήκος 102 μέτρα, πλάτος 17,8 μέτρα και βύθισμα 5,20 μέτρα. Μπορεί να φιλοξενήσει 196 επιβάτες και να μεταφέρει 13 Ι.Χ., 18 φορτηγά 12 μέτρων και 60 εμπορευματοκιβώτια των 10 ποδών. Το μηχανοστάσιό του εξοπλίζεται με 2 κύριες μηχανές συνολικής ισχύος 10.500 kW και ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 21,5 κόμβων. Είναι ταχύτερο από τον προκάτοχό του FERRY KIKAI (1995), συντομεύοντας το χρόνο του ταξιδιού κατά 2 ώρες. Το προηγούμενο FERRY KIKAI πουλήθηκε στη Νότια Κορέα (Hanil Express Ferries) και μετονομάστηκε σε HANIL RED PEARL. Από το Μάρτιο του 2015 εκτελεί τακτικά δρομολόγια στη γραμμή “Hetono-China Town”.

FERRY KIKAI foto Mitsubishi Heavy Industriesπηγή φωτογραφίας: Mitsubishi Heavy Industries

RYUKYU EXPRESS 2
H Marue Ferry έχτισε, επίσης, νέο πλοίο που συνδέει την πρωτεύουσα της Ιαπωνίας με την Οκινάβα, στη γραμμή Tokyo–Shibushi–Naha (1.200ν.μ.). Η ναυπήγηση του πραγματοποιήθηκε μετά από την απόφαση της εταιρείας να δραστηριοποιηθεί στην περιοχή μόνο για τη μεταφορά φορτίων, περιορίζοντας ουσιαστικά τη δράση της στη μεταφορά των επιβατών. Το συγκεκριμένο πλοίο που σήμερα δραστηριοποιείται στο αρχιπέλαγος του Ryuykyu καθελκύστηκε στις 28 Αυγούστου 2014 από τα ναυπηγεία Yamanishi (yard number 1093). Ξεκίνησε τακτικά δρομολόγια στη γραμμή στα τέλη του 2014, αντικαθιστώντας το εύδρομο Ro/Pax CRUISE FERRY HIRYU 21 (9.500 gt/1996), το οποίο με τη σειρά του πουλήθηκε στην κινεζική Da-In Ferry και σήμερα εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Incheon (Ν. Κορέα)-Dalian (Κίνα) ως BIRYONG.
Το καθαρόαιμο Rο/Rο RYUKYU EXPRESS 2 συνεχίζει την 40ετή παράδοση της εταιρείας στην περιοχή, δίνοντας πλέον έμφαση στη μεταφορά οχημάτων και φορτίων. Έχει χωρητικότητα 10.758grt (4.463 dwt), ολικό μήκος 160 μέτρα, πλάτος 24 μέτρα και βύθισμα 6,71 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 100 εμπορευματοκιβώτια των 20 ποδών, 119 φορτηγά 12 μέτρων και 121 Ι.Χ., ενώ μπορεί να αναπτύξει υπηρεσιακή ταχύτητα 24,28 κόμβων. RYUKYU EXPRESS 2 foto whimmier57.rssing.comπηγή φωτογραφίας: whimmier57.rssing.com

 

Επισημαίνεται, ότι το πλοίο απέκτησε και αδελφό, το RYUKYU EXPRESS 3, το οποίο καθελκύστηκε από τα ναυπηγεία Yamanishi Corp. στο Ishinomaki την 1η Σεπτεμβρίου 2015. Το πλοίο αυτό αντικατέστησε το παλαιότερο RORO TAKACHIHO (3,891gt/1990) τον περασμένο Δεκέμβριο στη γραμμή Tokyo-Shibushi-Naha.

RYUKYU EXPRESS 3 foto uragasuido.opal.ne.jpπηγή φωτογραφίας: uragasuido.opal.ne.jp

 

FERRY OSAKA II & FERRY KITAKYUSHU II
Είναι τα δύο μεγάλα Ro/Pax ferries των 15.000gt (ιαπωνική μέτρηση) που έχτισε η παραδοσιακή ακτοπλοϊκή εταιρεία της Οσάκα, Meimon Taiyo Ferry (City Line) με στόχο την αναβάθμιση του στόλου της. Η τροπίδα του πρώτου πλοίου έπεσε στις 25 Νοεμβρίου 2014 στα ναυπηγεία Mitsubishi (yard number 1182). Καθελκύστηκε στις 23 Μαρτίου 2015 και βαφτίστηκε από τη σύζυγο του ισχυρού άνδρα της εταιρείας κ. Abe παρουσία εκατοντάδων επισκεπτών. Το μεγάλο μπλε πλοίο δρομολογήθηκε στη γραμμή Osaka (Nanko) – Kita Kyushu (Shin Moji) (315ν.μ.) στις 16 Σεπτεμβρίου 2015, αντικαθιστώντας το παλαιότερο FERRY OSAKA (9.500gt/1992), που πουλήθηκε στην Ινδονησία με το όνομα GOLDEN BIRD 5. Το δεύτερο πλοίο, FERRY KITAKYUSHU II, καθελκύστηκε στις 2 Ιουλίου 2015 και παραδόθηκε στις 28 Νοεμβρίου 2015, αντικαθιστώντας τον προκάτοχο του, FERRY KITAKYUSHU (9.476 gt/1992), που πουλήθηκε στην Ινδονησία ως MUTIARA SENTOSA 2.
Οι δυο γίγαντες έχουν 30% μεγαλύτερη χωρητικότητα σε φορτηγά, σε σχέση με τους προκατόχους τους, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας ανά μονάδα μεταφερόμενου φορτίου, καθώς και την εξυπηρέτηση του εθνικού στόχου που υπηρετεί το μοντέλο “from land to sea transport”.
Τα μπλε πλοία της Meimon Taiyo Ferry είναι χωρητικότητας 14.920gt (5.600 dwt), έχoυν συνολικό μήκος 183 μέτρα, πλάτος 27 μέτρα και βύθισμα 6,70 μέτρα, μπορούν να μεταφέρουν 713 επιβάτες, 146 φορτηγά και 105 Ι.Χ. Το ιδιαίτερα πρωτοποριακό μηχανοστάσιό τους εξοπλίζεται με 2 Pielstick 12PC2-6B συνολικής ισχύος 14.000 kW, που δίνουν ζωή σε μια μεγάλη τετράφτερη προπέλα (pitch) που έχει τοποθετηθεί στο κέντρο της γάστρας πρύμα. Τα πλοία εξοπλίζονται επίσης με δυο ακόμη μικρότερες προπέλες που είναι τοποθετημένες πρύμα δεξιά και αριστερά–επίσης τεσσάρων φτερών- που λειτουργούν με pitch azimuth και που η κίνησή τους τροφοδοτείται από μια μηχανική πηγή ισχύος 2.000 kW. Τα πλοία διαθέτουν, επίσης, 3 ηλεκτρογεννήτριες (2×2.120 kW και 1×860 kW) και ένα bow thruster ισχύος 1.600 kW.
Τα FERRY OSAKA II και FERRY KITAKYUSHU II έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν υπηρεσιακή ταχύτητα 23,2 κόμβων, ενώ στα δοκιμαστικά πέτυχαν μέγιστη ταχύτητα 25,6 κόμβων. Παράλληλα, ο σχεδιασμός της γάστρας τους έχει βασιστεί στην πατέντα της Μιτσουμπίσι, MARS (Mitsubishi Air Lubrication System), όπου έχει βρει εφαρμογή σε αρκετά πλοία από το 2009, με εξαιρετικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα, κατά την κίνηση του πλοίου η γάστρα παράγει φυσαλίδες που εξαλείφουν τις τριβές και τις αντιστάσεις που προκαλούνται από το νερό. Σε γενικές γραμμές οι συγκεκριμένες κατασκευές ακολουθούν τη φιλοσοφία eco-friendly με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας της πρόωσης (κατά 5%) και τη μείωση της κατανάλωσης.
Διαθέτοντας πλέον 4 πλοία στο στόλο της, η Meimon Taiyo Ferry έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης δυο νυχτερινών δρομολογίων κάθε μέρα προς κάθε προορισμό. Απόσταση που καλύπτουν σε 12,5 ώρες.

FERRY OSAKA II contribute Meimon Taiyo Ferryπηγή φωτογραφίας: Meimon Taiyo Ferry

FERRY KITAKYUSHU II foto Meimon Taiyo Ferryπηγή φωτογραφίας: Meimon Taiyo Ferry

FERRY BIZAN
FERRY BIZAN (“βουνό στο νησί Shikoku”), ονομάζεται το πρώτο από τα 4 αδελφά πλοία που αυτή την περίοδο χτίζονται από τα ναυπηγεία Saiki Heavy Industries της Ιαπωνίας για λογαριασμό της Ocean Trans Co Ltd (Ocean Tokyu Ferry). Μετά από 20 χρόνια τα ναυπηγεία της ομώνυμης πόλης που βρίσκεται στην περιφέρεια Oita, αναλαμβάνουν να φέρουν ξανά σε πέρας το επενδυτικό σχέδιο της ανανέωση του στόλου της παραδοσιακής εταιρείας. Τα νέα πλοία έχουν ανασχεδιασμένο επιθετικό και σφηνοειδές προφίλ, ενώ η φιλοσοφία κατασκευής τους παραμένει βασισμένη στη μεταφορά των οχημάτων και των φορτίων.
Η νέα σειρά δεν διαθέτει visor στην πλώρη, όπως οι προκάτοχοί, ενώ η πρόσβαση στο τεράστιο γκαράζ γίνεται πλέον μόνο από δυο καταπέλτες που έχουν τοποθετηθεί πρύμα. Έναν κατάπρυμα και μια μεγάλη ράμπα στη δεξιά πλευρά του πλοίου.
Το FERRY BIZAN είναι το πρώτο πλοίο αυτής της πρωτοποριακής σειράς και καθελκύστηκε στις 18 Αυγούστου 2015 (yard number 715), είναι κατά βάση RORO και δρομολογήθηκε στη γραμμή Tokyo-Kita Kyushu-Tokushima στις 22 Δεκεμβρίου 2015. Τα 4 νεότευκτα πλοία, η κατασκευή των οποίων θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2016, θα αντικαταστήσουν σταδιακά τα γνωστά γιαπωνέζικα “casual ferries” OCEAN NORTH, OCEAN SOUTH, OCEAN EAST και OCEAN WEST. Το πλοίο έχει χωρητικότητα 12.641gt (7.000 dwt), συνολικό μήκος 191 μέτρα, πλάτος 27 μέτρα και βύθισμα 7,1 μέτρα. Η μεταφορική του ικανότητα είναι για 252 επιβάτες, 188 φορτηγά και 80 Ι.Χ.

FERRY BIZAN foto Trans Ocean Ltdπηγή φωτογραφίας: Trans Ocean Ltd

RORO HARU MARU No.3
Είναι το νεότευκτο καμάρι της Oshima Buturyu Co. Ltd, το οποίο παραδόθηκε από τα ναυπηγεία Naikai Zosen (Setoda) στις 28 Οκτωβρίου 2015. Τα αμιγώς οχηματαγωγά πλοία (RORO) είχαν ανέκαθεν ιδιαίτερο ρόλο στην ιαπωνική ακτοπλοΐα και ο τακτικός εκσυγχρονισμός τους αποδεικνύει του λόγου το αληθές.
Το HARU MARU No.3 δραστηριοποιείται στη γραμμή Mishima-Kawanoe, Ehime-Chiba-Chuo μέσω Uno, Okayama και Izumi-Otsu, Osaka. Είναι σχεδιασμένο για να επιτυγχάνει την αποτελεσματική μεταφορά οχημάτων σε 4 λιμάνια. Τα φορτηγά φορτοεκφορτώνονται από πλαϊνές ράμπες που είναι τοποθετημένες στην αριστερή πλευρά του πλοίου, ενώ στο εσωτερικό καθοδηγούνται στα καταστρώματα φόρτωσης μέσω ραμπών που δίνουν πρόσβαση σε όλο το γκαράζ.
Το πλοίο διαθέτει βολβοειδή πλώρη, καθώς και ειδικά φτερά ενεργειακής εξοικονόμησης στην πρύμνη με στόχο την αύξηση των επιδόσεων της πρόωσης. Το HARU MARU No.3 εξοπλίζεται επίσης με την πατέντα ενεργειακής εξοικονόμησης Spray Tearing Plate (STEP) του ναυπηγείου Naikai. Συσκευή μέσω της οποίας επιτυγχάνεται η ανακούφιση του κήτους από την αύξηση της αντίστασης των κυμάτων κατά τη διάρκεια μεγάλης θαλασσοταραχής. Στον εξοπλισμό του “έξυπνου” αυτού πλοίου συμπεριλαμβάνονται και Anti-rolling tanks που συμβάλουν στη μείωση των διατοιχίσεων κατά τη ναυσιπλοΐα, ενώ προπελάκια στην πλώρη και στην πρύμνη φροντίζουν για τον ασφαλή ελλιμενισμό του.
Τέλος, η κύρια μηχανή που έχει εγκατασταθεί στα σωθικά του χρησιμοποιεί τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τύπο model ME-B, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, καθώς και τη βελτίωση των καύσεων σε συνθήκες διαχείρισης, με χαμηλού βάρους φορτίο.
Το Rο/Rο HARU MARU No.3 ανήκει στην κλάση NK (Limited coasting area). Έχει χωρητικότητα 8.558grt (4.990 dwt), ολικό μήκος 154 μέτρα, πλάτος 25 μέτρα και βύθισμα 6,50 μέτρα. Μεταφέρει 100 13μετρα φορτηγά και 250 Ι.Χ.. Εξοπλίζεται με μια κύρια μηχανή Hitachi MAN B&W 7S50ME-B8.3 diesel συνολικής ισχύος 10.300 KW (112,6rpm/min) και ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων.

HARU MARU No3 foto blogs.yahoo.co.jpitaly_maruiiπηγή φωτογραφίας: blogs.yahoo.co.jpitaly_maruii