ΕΓ/ΟΓ ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ: “Το καμάρι της ΑΙΑΝΤΕΙΑΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ”

Πριν καλά-καλά στεγνώσει το μελάνι από την καθέλκυση του υπερσύγχρονου αμφίπλωρου ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΣ VIII της ΕΥΒΟΪΚΟΣ Ν.Ε. στο Πέραμα (Αφοί Κανέλλου), ένα ακόμη επαναστατικό αμφίπλωρο πλοίο πέφτει στο νερό, αποδεικνύοντας έμπρακτα ποιες είναι οι μεγάλες δυνατότητες της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας.

Πρόκειται για το αμφίπλωρο ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ της Αιαντειακής Ναυτιλιακής Εταιρείας, η πορεία κατασκευής του οποίου υπήρξε περιπετειώδης. Το όμορφο πλοίο ξεκίνησε να χτίζεται στο ναυπηγείο Ατσαλάκη (Πέραμα) στα τέλη Νοεμβρίου του 2010, υπό την επίβλεψη του αείμνηστου Νίκου Πετυχάκη και της κόρης του Ευτυχίας που ανέλαβε στη συνέχεια. Στόχος ήταν η κατασκευή ενός πλοίου για τη γραμμή Σαλαμίνα-Πέραμα.

Το αμφίπλωρο ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ είναι το μοναδικό ελληνικό πλοίο αυτής της κατηγορίας που κατασκευάστηκε υπό την επίβλεψη του ιταλικού RINA, ενώ κατά τη διάρκεια της κατασκευής του πέρασε από 4 ναυπηγεία (Ατσαλάκη, “Σαλαμίς”, Παναγιωτάκη, Μπεκρή).

Ωστόσο η κατασκευή ενός ακόμη σύγχρονου πλοίου στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος μας δίνει ελπίδα και προσφέρει μια σημαντική ανάσα στη χειμαζόμενη περιοχή, η οποία υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να ευημερεί. Σε κάθε περίπτωση, τέτοιες επενδύσεις κρατούν ακόμη ζωντανή τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει.

Το αμφίπλωρο ΕΓ/ΟΓ ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ, νηολογίου Πειραιά (Ν.Π.11987), έχει μήκος 98,4 μέτρα, πλάτος 18 μέτρα και εξοπλίζεται με 4 μηχανές Caterpillar συνολικής ιπποδύναμης 4.000 ίππων. Μπορεί να μεταφέρει 500 επιβάτες, 140 Ι.Χ. (με το κατάμπαρο) και ταξιδεύει με ταχύτητα 15,5 κόμβων. Μάλιστα, στο πρόσφατο ΣΑΣ ζητήθηκε η δρομολόγηση του από την 1η Ιουλίου μέχρι τις 31 Οκτωβρίου στη γραμμή Πέραμα – Παλούκια.

Το Nautilia.gr εύχεται στην πλοιοκτήτρια εταιρεία καλορίζικο και καλά ταξίδια!

[email protected]

Φωτογραφία: Παντελής Φύσσας

Παρακολουθήστε την καθέλκυση του ΕΓ/ΟΓ ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ

[youtube id=”uP7SL_6Wcb4″ autoplay=”no”]