MOBY LOVE: “Στην Ελλάδα στο τέλος του μήνα”

Μετά από 19 χρόνια υπηρεσίας στη γραμμή Piombino-Portoferraio με τα σινιάλα της ιταλικής Moby Lines, το πολυαγαπημένο των Ιταλών επιβατών της γραμμής MOBY LOVE πουλήθηκε και ετοιμάζεται για να παραδοθεί στους νέους ιδιοκτήτες του στα τέλη του Φεβρουαρίου.

Το 42χρονο πολυταξιδεμένο σκαρί που ετοιμάζεται για μια νέα τρίτη καριέρα στην Ελλάδα προηγουμένως είχε υπηρετήσει επιτυχώς τόσο στη Βόρεια όσο και στην Τυρρηνική Θάλασσα.

Υπενθυμίζεται, ότι το θρυλικό πλοίο αγοράστηκε πρόσφατα από την ελληνικών συμφερόντων Portucalence Shipping με σκοπό να αντικαταστήσει στις Αζόρες το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ (4.590gt/1974), που πρόσφατα πουλήθηκε στη Μέση Ανατολή (AL SALMY 4). Φήμες, μάλιστα, το θέλουν να δρομολογείται ακόμη και στην ελληνική ακτοπλοΐα. Φήμες που όμως μέχρι σήμερα δεν έχουν επιβεβαιωθεί.

Αναμφίβολα, το κενό που θα αφήσει το πλοίο στην εκεί  γραμμή είναι μεγάλο, καθώς με την πολυετή παρουσία του συνέβαλλε στην περαιτέρω ανάδειξη και ανάπτυξη της. Ωστόσο το κενό αυτό αναμένεται να καλυφθεί από κάποιο άλλο πλοίο της εταιρείας ίδιας ή μεγαλύτερης χωρητικότητας.

Σήμερα, το MOBY LOVE είναι δεμένο στο Piombino και παρά την ηλικία του βρίσκεται σε πάρα πολύ καλή κατάσταση. Μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου θα έχει υψώσει σημαία Κύπρου και θα έχει μετονομαστεί σε CHRYSA. Γεγονός που σημαίνει ότι μέσα στις πρώτες ημέρες του Μαρτίου θα το δούμε στην Ελλάδα.

Το MOBY LOVE ναυπηγήθηκε το 1975 στα Cantieri Navali di Pietra Ligure, της Ιταλίας (yard number 12). Έχει χωρητικότητα 7.657gt (1.118 dwt), μήκος 114,6 μέτρα, πλάτος 18,62 μέτρα και βύθισμα 4,11 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει 1.200 επιβάτες και 250 Ι.Χ.. Διαθέτει 2 κύριες μηχανές Pielstick 16PC2-2V-400 συνολικής ισχύος 10.740 kW και αναπτύσσει ταχύτητα 21,8 κόμβων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αρχικά το πλοίο ναυπηγήθηκε ως train ferry. Καθελκύστηκε το 1972 για λογαριασμό της Angleterre-Lorraine-Alsace (ALA) ως SAINT ELOI. Αμέσως  μετά την καθέλκυση του τα ναυπηγεία χρεοκόπησαν και το ημιτελές σκαρί εγκαταλείφθηκε στη Genoa. Εκεί η ιταλική κυβέρνηση αναγκάστηκε να αναλάβει το κόστος για την ολοκλήρωση του πλοίου, το οποίο τελικά παραδόθηκε το 1975. Το 1989 μετονομάζεται σε CHANNEL ENTENTE. Στο διάστημα αυτό θα υπηρετήσει σε αρκετές γραμμές όπως: Dover – Dunkerque, Calais – Dover, Stranraer – Larne και Holyhead – Dun Laoghaire.

Το 1990 πωλείται στην Isle of Man Steam Packet Company, μετονομάζεται σε KING ORRY και δρομολογείται στη γραμμή Douglas – Heysham/Liverpool. Το 1998 θα πουληθεί στην ιταλική Moby Lines, θα μετονομαστεί σε MOBY LOVE και θα δρομολογηθεί στη γραμμή Piombino-Portoferraio. Για σύντομο χρονικό διάστημα θα λάβει το όνομα MOBY LOVE 2. Έκτοτε υπηρετεί τη συγκεκριμένη γραμμή.

IMG_-_jpeg

Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι το 1993 ένα ακόμη πλοίο της ιταλικής εταιρείας, με το όνομα MOBY LOVE που ταξίδεψε στην ίδια γραμμή (1993) συνέχισε την καριέρα του στην ελληνική ακτοπλοΐα. Πρόκειται για το βέλγικο σκαρί ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ 2 (μετέπειτα ΕΞΠΡΕΣ ΑΘΗΝΑ, ΕΞΠΡΕΣ ΛΗΜΝΟΣ) της Ventouris Sea Lines, το οποίο δρομολογήθηκε στα νησιά του Αιγαίου και στο Βόρειο Αιγαίο και που τελικά οδηγήθηκε για διάλυση το 2011 στην παραλία της Αλιάγα της Τουρκίας.

MobyLove01sp

Καλορίζικο και καλοτάξιδο!

[email protected]

φωτο: wikipedia, Navi e Armatori, simplon postcards