ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ: “Ανοίγει νέα γραμμή ”

Σε “Δούρειο Ίππο” φαίνεται ότι εξελίσσεται το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ στα χέρια της ισπανικής Baleària, καθώς χρησιμοποιείται πολύ εύστοχα, προκειμένου να “χτυπηθεί” ο “σκληρός” ανταγωνισμός που μαίνεται στις γραμμές μεταξύ Δυτικής Μεσογείου και Βορείου Αφρικής.

Υπενθυμίζεται ότι το ελληνικό πλοίο επιχειρεί σε γραμμές της δυτικής Μεσογείου από τον Απρίλιο του 2014, όταν η δική μας Hellenic Seaways το ναύλωσε στη ισπανική εταιρεία για την πραγματοποίηση τακτικών δρομολογίων στη γραμμή Algeciras Ceuta – Tangier Med. Από τον Οκτώβριο του ιδίου έτους μεταφέρθηκε στη γραμμή Denia – Palma – Ibiza.

Εδώ και λίγες ημέρες τώρα, ο ισπανικός κολοσσός ανακοίνωσε ότι από τις 14 Ιουνίου προτίθεται να ανοίξει μια νέα διεθνή γραμμή, τη γραμμή Valencia (Ισπανία) – Mostaganem (Αλγερία), χρησιμοποιώντας το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ. Σύμφωνα με τις πληροφορίες το πλοίο θα καλύπτει την απόσταση των 220 ναυτικών μιλίων που χωρίζει τα 2 λιμάνια σε 11 ώρες και θα πραγματοποιεί 4 ταξίδια την εβδομάδα από κάθε λιμάνι.

Από τα λεγόμενα της εταιρείας συγκρατούμε ότι το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ επιλέχθηκε, επειδή είναι σταθερό και γρήγορο πλοίο, ιδανικό για το άνοιγμα της συγκεκριμένης γραμμής, λόγω μεγέθους, υψηλής ταχύτητας και ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών. Οι μεγάλες δυνατότητες του, διευκολύνουν την άνετη και γρήγορη φορτοεκφόρτωση επιβατών, οχημάτων και εμπορευμάτων, ενώ το μήκος και η μεταφορική του ικανότητα το καθιστούν πλοίο κατάλληλο για να λειτουργήσει με επιτυχία στο μικρό λιμάνι του Mostaganem, η θέση του οποίου είναι στρατηγικής σημασίας. Βρίσκεται στον κόλπο του Arzew και απέχει 72 χιλιόμετρα από το Οράν που αποτελεί μεγάλο μεταφορικό κέντρο αγαθών.

Το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ ναυπηγήθηκε το 2007 στην Ελευσίνα (yard number 702) και έχει χωρητικότητα 16.500gt (2.651dwt). Οι διαστάσεις του είναι 141 μέτρα μήκος, 21 μέτρα πλάτος και 5,20 μέτρα βύθισμα. Μπορεί να μεταφέρει 1.400 επιβάτες (73 καμπίνες) και 300 Ι.Χ. και προσφέρει μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών εν πλω, όπως μεγάλα και άνετα σαλόνια, χώρους με καθίσματα αεροπορικού τύπου, εστιατόριο a la carte, self-service, κατάστημα και χώρους φύλαξης για τα κατοικίδια ζώα. Το πλοίο εξοπλίζεται με 4 πανίσχυρες κύριες μηχανές  Wärtsilä 12V38 συνολικής ισχύος 31.680 kW και μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 27 κόμβων.

Επισημαίνεται ότι το 2015 η Baleària μετέφερε περισσότερους από 3,2 εκατ. επιβάτες και 4,6 εκατ. οχήματα, επιτυγχάνοντας τζίρο 291 εκατ. ευρώ. Η ισπανική εταιρεία επιχειρεί σε 5 χώρες και ανήκει κατά 57,5% στον Adolfo Utor (Πρόεδρος) και κατά 42,5% στο Matutes group.

[email protected]

FOTO Vicente Costa