PDA

Επιστροφή στο Forum : Αγαμέμνων [Agamemnon]



a.molos
11-03-2008, 18:00
Έπειδή σχέδια είναι δύσκολο να υπάρχουν, ορίστε μια όμορφη κάρτα αγορασμένη πρίν απο 30 περίπου χρόνια.

3742

Leo
11-03-2008, 21:40
Φίλε a.molos εξαιρετική φωτογραφία (καρτ ποστάλ). Ισως και σπάνια θα έλεγα. Ευχαριστούμε.

Espresso Venezia
11-03-2008, 21:52
Συμφωνώ με τον φίλτατο Leo. Θαυμάσια φωτογραφία πραγματικά.

kalypso
11-03-2008, 21:54
καταπληκτική!!εύγε a.molos!!!

karystos
12-03-2008, 20:32
Η φωτογραφία είναι του ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ ίσως κατά τη διάρκεια της περίφημης "βασιλικής" κρουαζιέρας του 1953. Το ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ μπατάρισε μέσα στο λιμάνι του Πειραιά και χάθηκε, ενώ το ΑΧΙΛΛΕΥΣ μακροημέρευσε και τελείωσε ως THOMAS II (περίπατοι από το Φλοίσβο) - OLYMPIA I - SUN. Διαλύθηκε στην Τουρκία το 2006. Για την ιστορία τα χαρακτηριστικά τους :

ΔΙΔΥΜΑ (ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ - ΑΧΙΛΛΕΥΣ)

1953 Ansaldo S.p.A. - Μήκος 126,18 m - Πλάτος 16,73 m - Βύθισμα 5,36 m - 2 X Ansaldo Stab. Mecc. 2 S Turb 8.000 SHP - 17 kn

Προσέξτε τα βυθίσματα σε σχέση με το μήκος.

Leo
12-03-2008, 22:02
.............................Το ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ μπατάρισε μέσα στο λιμάνι του Πειραιά και χάθηκε, ...........................

Το θυμάμαι το πλοίο μπαταρισμένο μέσα στον Πειραιά...:(

esperos
13-03-2008, 12:27
Να κάνω μια διόρθωση στα χαρακτηριστικά, που παραθέτει ο φίλος Karystos
AΓΑΜΕΜΝΩΝ ναυπηγείο ANSALDO Riva Trigoso Genova
ΑΧΙΛΛΕΥΣ ναυπηγείο ANSALDO Livorno

esperos
16-03-2008, 07:46
Το άτυχο ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ σε καλύτερες εποχές εδώ με τα χρώματα των νέων του πλοιοκτητών, που ήταν οι Δωρικές Κρουαζιέρες, αποπλέει από το λιμάνι της Γένοβας, καλοκαίρι του 1963. Κοιτάξτε πρύμα και ψηλά την οθόνη του υπαίθριου σινεμά που διέθετε.
3860

esperos
18-03-2008, 17:35
Από διαφημιστικό φυλλάδιο της εταιρείας του. έτους 1963.


3983

Ellinis
01-11-2008, 21:43
Screenshot από άγνωστη ελληνική ταινία με το ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ μπαταρισμένο στην Ακτή Ξαβερίου. Βυθίστηκε το Μάρτιο του 1968 όταν κατά τη διάρκεια εργασιών ανακαίνησης έχασε την ευστάθια του.

Ανελκύστηκε απλά και μόνο για να ρυμουλκηθεί αρχές του 1974 σε Ισπανικό διαλυτήριο.

21795

Finnpartner_1966
02-11-2008, 01:03
Καλα, 6 χρονια το ειχαν ετσι ρημαγμενο μεσα στο λιμανι??

Ellinis
02-11-2008, 10:19
Έχεις δίκιο, δεν το είχα γράψει σωστά. Η ανέλκυση έγινε νωρίτερα, ίσως το 1970-71 και μετά έμεινε δεμένο ως το Μάρτιο του 74 που πουλήθηκε στους διαλυτές.

Αναφορά για το ναυάγιο υπάρχει στην παρακάτω ιστοσελίδα του ναυπηγού Φιλίππου
http://www.nafpigika.gr/files/appendix3a-26.pdf

καθώς και πολλές φωτογραφίες από την ανέλκυση
http://www.nafpigika.gr/files/appendix3c-25.pdf

Finnpartner_1966
02-11-2008, 10:49
Πολυ καλα τα link!! Στο δευτερο μου εκανε εντυπωση ενα κομματι που λεει:
"Eίναι γνωστός ο τρόπος με τον οποίον εις την χώραν μας εκτελούνται αι επισκευαί ή ακόμα και αι μετασκευαί πλοίων. Η χριησιμοποίησις ανειδίκευτου προσωπικού με επικεφαλής εμπειροτέχνας "μαστόρους", η προχειρότης και ο πρωτογονισμός αποτελούν σχεδόν κανόνα."

Εχουν αλλαξει πολλα απο τοτε, ή ακομα στα ιδια ειμαστε (περιπου)?

Ellinis
02-11-2008, 13:04
Πολυ καλα τα link!! Στο δευτερο μου εκανε εντυπωση ενα κομματι που λεει:
"Eίναι γνωστός ο τρόπος με τον οποίον εις την χώραν μας εκτελούνται αι επισκευαί ή ακόμα και αι μετασκευαί πλοίων. Η χριησιμοποίησις ανειδίκευτου προσωπικού με επικεφαλής εμπειροτέχνας "μαστόρους", η προχειρότης και ο πρωτογονισμός αποτελούν σχεδόν κανόνα."

Εχουν αλλαξει πολλα απο τοτε, ή ακομα στα ιδια ειμαστε (περιπου)?

Kάπως έτσι βυθίστηκε και το CORFU ISLAND 20 χρόνια αργότερα. Ας ελπίσουμε πως δεν θα υπάρξει άλλη παρόμοια περίπτωση.

TSS QUEEN ANNA MARIA
03-11-2008, 14:23
Esperos, η φωτογραφία το δείχνει επί ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΩΝ του Ωνάση με τους Ολυμπιακούς κύκλους στην τσιμινιέρα πριν πουληθεί στην DORIAN CRUISES. Η DORIAN είχε σαν έμβλημα το κράνος αρχαίου πολεμιστή. Ταξίδεψα μαζί του το 1965 σε μίνι κρουαζιέρα και ήταν σε άριστη κατάσταση.

esperos
03-11-2008, 16:37
Esperos, η φωτογραφία το δείχνει επί ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΩΝ του Ωνάση με τους Ολυμπιακούς κύκλους στην τσιμινιέρα πριν πουληθεί στην DORIAN CRUISES. Η DORIAN είχε σαν έμβλημα το κράνος αρχαίου πολεμιστή. Ταξίδεψα μαζί του το 1965 σε μίνι κρουαζιέρα και ήταν σε άριστη κατάσταση.


Αγαπητέ TSS EMPRESS OF BRITAIN, εγώ ταξίδεψα το καλοκαίρι του 1963 από Λεμεσσό για Ρόδο και ήταν υπό πλοιοκτησία Δωρικών Κρουαζιερών ήδη. Έχεις δίκιο ότι είχαν σαν έμβλημα το κράνος πολεμιστή αλλά επειδή μόλις το είχαν αγοράσει ακριβώς το 1963, δεν είχαν χρόνο να αλλάξουν τα σινιάλα και έτσι και εγώ ταξίδεψα εκείνο το καλοκαίρι με την τσιμινιέρα ήδη κίτρινη των Δωρικών κρουαζιερών ενώ είχαν μείνει ακόμα 'υπολείματα' από τα σινιάλα της προηγούμενης πλοιοκτήτριας. Βέβαια εσύ ταξίδεψες αργότερα, το 1965 με τα κανονικά του σινιάλα με το κράνος.

TSS QUEEN ANNA MARIA
25-11-2008, 10:44
Να και μία όμορφη φωτογραφία του στην Σαντορίνη επί Νομικού.
http://www.nautilia.gr/forum/attachment.php?attachmentid=23301&d=1227602633

Roi Baudoin
12-01-2009, 22:54
Κατάδυση στο απίστευτο αρχείο του Ο.Λ.Π.
Ετήσια Ναυτικά Δελτία Ο.Λ.Π., η καταγραφή της ιστορίας του λιμανιού.

Αγαμέμνων - "Ολυμπιακαί Κρουαζιέραι" Α/Ε

Τακτικά Δρομολόγια μεταξύ των Μεσογειακών Λιμένων:
Μασσαλίας-Γένοβας-Βενετίας-Βρινδισίου-Πειραιώς-Αλεξάνδρειας-Πορτ Σάϊδ- Βηρυττού-Λεμεσσού

Αφιερωμένη εξαιρετικά στον Έσπερο, τον TSS QUEEN ANNA MARIA, τον Ellinis, τον Finnpartner 1966, τον A. Μώλο, τον Ben Bruce και τον polyka.

Σαλπάρουμε για Αλεξάνδρεια ή για Γένοβα ....

26929

Finnpartner_1966
13-01-2009, 00:59
Roi,
θα σου πω το εξης. Δεν πανε 2-3 μερες, που ειχε ενα εργο στην τηλεοραση. Εδειχνε εναν καπετανιο, που ταξιδευε σε ενα επιβατηγο. Την πρωτη φορα, πριν χρονια, εκατσα και το ειδα ολο, ωστε να ανακαλυψω το ονομα του πλοιου. Ο Αχιλλεας ηταν τελικα, και το εργο τελειωνει στην Βενετια. Βλεποντας αυτη την ασπρομαυρη φωτο, μου ηρθε στο μυαλο η σκηνη που περναει κοντα απο τον Αγ. Μαρκο, και φαινεται το σινιαλο στην τσιμινιερα!

Εισαι τυχερος, που μπορεις να εχεις προσβαση σε τετοια μαργαριταρια, και πιο πολυ ειμαστε εμεις τυχεροι, που τα μοιραζεσαι μαζι μας!

PS. Παμε Βενετια τελικα!!! ;-Ρ

BEN BRUCE
13-01-2009, 08:36
Pαντεβου στη βενετια ειναι ο τιτλος του εργου και ειναι ακρως καραβολαγνο!!!

Roi Baudoin
13-01-2009, 09:15
Φίλε Finnpartner, οτιδήποτε βρίσκουμε το μοιραζόμαστε.
Ο Ο.Λ.Π. έχει θησαυρούς, συνήθως ξεχασμένους.
Συνεχίζουμε, λοιπόν, το κυνήγι θησαυρού αναζητώντας τα κομμάτια του puzzle.

Φίλε BEN BRUCE, πάμε Βενετία.
Η συνάντηση για καφέ στην πλατεία του Αγίου Μάρκου.

Σας περιμένουμε ....

aegina
13-01-2009, 18:32
File Roi kalispera.Mia erwtisi: tou pote einai i fotografia?Pwtw giati sto va8os fainetai ena gnosto mikro ploio!:mrgreen:

Roi Baudoin
13-01-2009, 19:01
Εφόσον το πλοίο έχει τα σινιάλα "Ολυμπιακαί Κρουαζιέραι" του Αριστοτέλη Ωνάσση, θα πρέπει να είναι τραβηγμένη στο τέλος της δεκαετίας του '50 με αρχές της δεκαετίας του '60.

TSS QUEEN ANNA MARIA
19-02-2009, 11:36
Να και μία όμορφη φωτογραφία του ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ στο λιμάνι της Γένοβας με τα σινιάλα της DORIAN CRUISES. Πίσω του η τσιμινιέρα του JERUSALEM ή THEODOR HERZL της Zim. Από το shipsnostalgia.
http://www.nautilia.gr/forum/attachment.php?attachmentid=30204&d=1235036206

Nicholas Peppas
02-03-2009, 07:49
Esperos, η φωτογραφία το δείχνει επί ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΩΝ του Ωνάση με τους Ολυμπιακούς κύκλους στην τσιμινιέρα πριν πουληθεί στην DORIAN CRUISES. Η DORIAN είχε σαν έμβλημα το κράνος αρχαίου πολεμιστή. Ταξίδεψα μαζί του το 1965 σε μίνι κρουαζιέρα και ήταν σε άριστη κατάσταση.

Esperos and TSS Queen Anna Maria

Here is a brochure of the Dorian Cruises

N

31000

britanis
02-03-2009, 15:06
a glas 1 euro by ebay from the agamemnon

Ship's Agent
14-03-2009, 23:03
Dear friends

Enjoy several images of this great ship during her career under several cruise companies.

Enjoy!!!

32543

32544

32545

32546

Nicholas Peppas
19-05-2009, 06:30
Captain D. Antoniou of Agamemnon and Achilleus was featured in an August 1995 insert of Kathimerini entitled "Thalassa kai Logotehneia". He was a noted poet.

39964

Nicholas Peppas
19-05-2009, 14:54
I uploaded the photo below in black and white in http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=36257&page=40 and then gtogias gave us the color version with the statement

Η αρχική φωτογραφία του Alfred Luft που δείχνει το τραμ της παραλίας (γνωστό και ως καουμπόη από το σκαμπανέβασμα του) παρέα με τον Αγαμέμνωνα. Η ημερομηνία είναι 29 Ιουλίου 1959:
I think it has place here as well
40001

T.S.S. APOLLON
19-05-2009, 15:02
I uploaded the photo below in black and white in http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=36257&page=40 and then gtogias gave us the color version with the statement

I think it has place here as well
40001
Nicholas the picture is FANTASTIC!

Nicholas Peppas
19-05-2009, 21:14
Nicholas the picture is FANTASTIC!

The six Italian ships of the early 50s were so symmetric, so gracious, so perfect... It was like buying an Armani suit (not that I could afford then) instead of a C&A!

T.S.S. APOLLON
20-05-2009, 00:40
E/Γ Αγαμέμνων...
Χαρισμένη στον φίλο Νicholas.

40053

Πηγή: Περιοδικό Εφοπλιστής

Nicholas Peppas
20-05-2009, 00:49
E/Γ Αγαμέμνων...
Χαρισμένη στον φίλο Νicholas.

40053

Πηγή: Περιοδικό Εφοπλιστής

Oh, oh! What a beauty! Thank you so much

Nicholas Peppas
17-06-2009, 06:11
Another nice ad of Achilleus and Agamemnon
November 19, 1954

44145

Ellinis
17-09-2009, 21:14
H πρώτη επαφή του ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ με το υγρό στοιχείο, στις 22 Φλεβάρη 1953, στη Riva Trigoso κοντά στη Γένοβα.

Μου κάνει εντύπωση οτι το καράβι είναι σχεδόν έτοιμο.Επίσης οι τύποι στις βάρκες τι περιμένουν εκεί; να κάνουν σερφ;

57001
πηγή: Greek Passenger Liners, του William H.Miller, εκδόσεις Tempus, 2006

Naias II
19-09-2009, 16:12
Τρελό ντοκουμέντο, ευχαριστούμε Ellinis ;)

TSS QUEEN ANNA MARIA
21-09-2009, 13:54
Στο βιβλίο του Peter Bruce "Passenger Liners Scandinavian Style" υπάρχει μία φωτογραφία του υπό καθέλκυση Winston Churchill, στην ίδια τελειωμένη φάση-μόνο οι σωσίβιες λέμβοι λείπουν-από το ίδιο ναυπηγείο (CNT e R) με τις βάρκες πάλι δίπλα στο καράβι την ώρα της καθέλκυσης χρόνια πολλά μετά τον Αγαμέμνωνα, άρα μάλλον για έθιμο πρόκειται.

Nicholas Peppas
31-10-2009, 15:18
The two great ships... June 27, 1954

62959

Nicholas Peppas
31-10-2009, 15:20
Μικρο ατυχημα του Αγαμεμνονος στις 23 Αυγουστου 1960
62960

Nicholas Peppas
07-11-2009, 19:15
ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΕΣ

Δυο αρθρα για το Αγαμεμνων και το Αχιλλευς απο τις 11 Ιουνιου 1958 και τις 5 Απριλιου 1959

64059

64060

TSS QUEEN ANNA MARIA
23-11-2009, 13:11
Να και μία που ανακάλυψα στο shipsnostalgia:
http://www.nautilia.gr/forum/attachment.php?attachmentid=65985&stc=1&d=1258974680

Nicholas Peppas
01-12-2009, 08:27
Έπειδή σχέδια είναι δύσκολο να υπάρχουν, ορίστε μια όμορφη κάρτα αγορασμένη πρίν απο 30 περίπου χρόνια.

3742
Αντωνη
Και η δικια μου ασπρομαυρη
67063

Αγαμεμνων στο Brindisi

67065 67066

Naias II
01-12-2009, 10:40
Πάρα πολύ ωραίο υλικό και σπάνιο με τα σινιάλα Νομικού

BEN BRUCE
01-12-2009, 10:50
Εχω την εξης απορια.Το δυο αγαμεμνων και αχιλλευς οπως και τα 4 μικροτερα αδερφακια του ειχαν περιπου ιδιο στυλ.Αραγε να υπηρχαν αδερφα αυτων των δυο τυπων πλοιων στην ιταλια ή ναυπηγηθηκαν μονο για τις επανορθωσεις της ελλαδας.Αυτο που ρωταω βεβαια αφορα και τα τριδυμα της περιοδου 65-66

TSS QUEEN ANNA MARIA
01-12-2009, 17:04
Ben δεν νομίζω ότι ναυπηγήθηκαν άλλα αδελφάκια τους για Ιταλικές ή άλλες εταιρίες, αλλά αποκλειστικά για την Ελλάδα.

Nicholas Peppas
02-12-2009, 03:29
Ετήσια Ναυτικά Δελτία Ο.Λ.Π., η καταγραφή της ιστορίας του λιμανιού.
Αγαμέμνων - "Ολυμπιακαί Κρουαζιέραι" Α/Ε

Τακτικά Δρομολόγια μεταξύ των Μεσογειακών Λιμένων:
Μασσαλίας-Γένοβας-Βενετίας-Βρινδισίου-Πειραιώς-Αλεξάνδρειας-Πορτ Σάϊδ- Βηρυττού-Λεμεσσού
26929

Αγαμεμνων των Ολυμπιακων Κρουαζιερων στο Βρινδησιον

67197

67198

TSS QUEEN ANNA MARIA
02-12-2009, 10:08
Αγαμεμνων των Ολυμπιακων Κρουαζιερων στο Βρινδησιον

67197

67198

Νικόλα την ίδια φωτογραφία αλλά ως Αχιλλέας ανέβασε ο φίλος gtogias. Αν διαβάσεις το όνομα πάνω από την γέφυρα θα δεις ότι γράφει ACHILLEUS.
http://www.nautilia.gr/forum//attachment.php?attachmentid=64479&d=1257847150

Ellinis
05-12-2009, 18:49
Σε διαφημιστικό από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 η εταιρεία του προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί οτι το καράβι είχε φιλοξενήσει και το βασιλικό ζεύγος και για αυτό το ανέφερε ως "paquebot des rois" (πλοίο των βασιλέων)

Nicholas Peppas
06-12-2009, 00:28
Προφανώς η εταιρεία του προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί οτι το καράβι είχε φιλοξενήσει και το βασιλικό ζεύγος και για αυτό το ανέφερε ως "paquebot des rois" (πλοίο των βασιλέων)

Ellinis

Θυμασαι πως; Η τεως βασιλισσα Φρειδερικη (1917-81) ηθελε να βρει καλο γαμπρο για την πριγκιπισσα Σοφια (1938- , σημερινη βασιλισσα της Ισπανιας) και εφωναξε ολους τους Ευρωπαιους βασιλικους πριγκιπες σε κρουαζιερα με το Αγαμεμνων στα νησια.... Βασικα ηθελε τον διαδοχο του θρονου της Νορβηγιας Χαραλντ (1937- ) για γαμπρο αλλα τελικα βγηκε ο Δον Χουαν Καρλος (1938- ). Θυμαμαι που μας υπεχρεωσαν απο το γυμνασιο να βγουμε στους δρομους για τον γαμο το 1962 με σημαιακια στα χερια ... Το ιδιο και το 1959 με την επισκεψη του Αιζενχαουερ στην Ελλαδα. Μας ειχαν βαλει στην αρχη της Συγγρου με σημαιακια..

Εδω παραθετω κομματια απο το Life στις 20 Σεπτεμβριου 1954. Καπου στο βαθος φαινεται και ο βασιλευς Αγαμεμνων σαν μικρη μαυρη κουκιδα

67741
67742
67743

BEN BRUCE
06-12-2009, 00:45
H κρουαζιερα των εστεμενων φυσικα και δεν εγινε για να βρει γαμπρο η πριγκιπισσα σοφια αλλα εγινε για την προβολη των ελληνικων νησιων στους ευρωπαιους βασιλεις.Δεν ειναι υποχρεωτικο για οτι γινεται σε αυτην τη ζωη να υπαρχει παντα δολος.Και ειδικα οταν αυτο εγινε μια περιοδο που πραγματικα η ελλαδα εχτιζε το τουριστικο της μελλον με αυτα τα υπεροχα βαπορια των επανορθωσεων τα Ξενια που ειχαν αρχισει να χτιζονται και αλλα πολλα που ακομα και σημερα χρησιμοποιουνται η και πωλουνται αφηνοντας αρκετα εκατομυρια στα καλοδιαχειριζομενα ταμεια του σημερα:o.

Nicholas Peppas
06-12-2009, 01:38
H κρουαζιερα των εστεμενων φυσικα και δεν εγινε για να βρει γαμπρο η πριγκιπισσα σοφια αλλα εγινε για την προβολη των ελληνικων νησιων στους ευρωπαιους βασιλεις.Δεν ειναι υποχρεωτικο για οτι γινεται σε αυτην τη ζωη να υπαρχει παντα δολος.Και ειδικα οταν αυτο εγινε μια περιοδο που πραγματικα η ελλαδα εχτιζε το τουριστικο της μελλον με αυτα τα υπεροχα βαπορια των επανορθωσεων τα Ξενια που ειχαν αρχισει να χτιζονται και αλλα πολλα που ακομα και σημερα χρησιμοποιουνται η και πωλουνται αφηνοντας αρκετα εκατομυρια στα καλοδιαχειριζομενα ταμεια του σημερα:o.


Δεν θα συζητησω το θεμα πολυ. Δολος δεν υπηρχε. Απλως η αγαπη μιας μητερας για την κορη της. Αλλα οτι εγραψα υποστηριζεται απο τον τυπο της εποχης. Και ειναι σωστο οτι σ αυτο το ταξειδι γνωρισε ο Χουαν Καρλος την Σοφια.

Nicholas Peppas
25-12-2009, 03:38
Screenshot από άγνωστη ελληνική ταινία με το ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ μπαταρισμένο στην Ακτή Ξαβερίου. Βυθίστηκε το Μάρτιο του 1968 όταν κατά τη διάρκεια εργασιών ανακαίνησης έχασε την ευστάθια του.

Ανελκύστηκε απλά και μόνο για να ρυμουλκηθεί αρχές του 1974 σε Ισπανικό διαλυτήριο.

21795


ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ

Ανέλκυση του βυθισμένου επιβατηγού πλοίου Αγαμέμνων, στην ακτή Ξαβρείου, στο λιμάνι του Πειραιά

Το αρχειακό υλικό είναι από τις συλλογές του Εθνικού Οπτικοακουστικού Αρχείου.

http://mam.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp?get_ac_id=3306&thid=13321

7005170052700537005470055

Nicholas Peppas
25-12-2009, 05:08
Δεξίωση στο πλοίο Αγαμέμνων με σκοπό την προώθηση της ευρωπαϊκής συνεργασίας και της αλληλογνωριμίας μεταξύ των ευρωπαϊκών λαών. 29/5/1963

Το αρχειακό υλικό είναι από τις συλλογές του Εθνικού Οπτικοακουστικού Αρχείου.

http://mam.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp?get_ac_id=1236&thid=3048 (http://mam.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp?get_ac_id=3306&thid=13321)

700177001870019

Rocinante
25-12-2009, 20:32
Nicholas στο Link που δινεις μου βγαινει το βιντεο της ανελκησης.

Nicholas Peppas
25-12-2009, 20:36
Nicholas στο Link που δινεις μου βγαινει το βιντεο της ανελκησης.

Αυτο ειναι (και δεν ειναι της ανελυσεως). Βγες απο το ΕΟΑ και μετα ξαναμπες

http://mam.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp?get_ac_id=1236&thid=3048

Roi Baudoin
26-12-2009, 13:40
Ο Σπύρος Λιναρδάτος περιλαμβάνει την βασιλική κρουαζιέρα στα περιεχόμενα του βιβλίου του "Από τον Εμφύλιο στη Χούντα" (Τόμος Β΄, 1952-1957).
Το βιβίλο αυτό αποτελεί μέρος της σειράς "Ο Ελληνικός Εικοστός αιώνας. Βήμα προς βήμα" και διατίθεται στα περίπτερα από την εφημερίδα "ΤΟ ΒΗΜΑ".
Πρωτοεκδόθηκε από τις εκδόσεις "Παπαζήση" το το 1977.
Αποτελεί μια εξαιρετική σύνοψη των σημαντικότερων γεγονότων που καθόρισαν τις εξελίξεις στην Ελλάδα τον 20ο αιώνα.

Η κρουαζιέρα ξεκίνησε στις 21 Αυγούστου 1954 από τη Μασσαλία. Χαρακτηριστικά ο Λιναρδάτος αναφέρει ότι ξεκίνησε "την επόμενη, κατά σύμπτωση, από την κατάθεση της ελληνικής προσφυγής στον ΟΗΕ".
Δεν αποκλείεται, εκτός από την προβολή και την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού (όπως ήταν η επίσημη εκδοχή), η κρουζιέρα να είχε και κάποιον πολιτικό χαρακτήρα.
"Το σχέδιο για την κρουαζιέρα είναι της Φρειδερίκης".
Την προηγούμενη, μάλιστα, χρονιά, και συγκεκριμένα το φθινόπωρο του 1953, ο Παύλος και η Φρειδερίκη είχαν επισκεφτεί τις Ηνωμένες Πολιτείες όπου τους είχε καλέσει ο Αϊζερχάουερν. Στο ταξίδι αυτό τους συνόδευε ο υπουργός των Εξωτερικών Στέφανος Στεφανόπουλος.


Κρουαζιέρες βασιλέων και πριγκίπων

Σπύρου Λιναρδάτου


Αλλά, ενώ το Κυπριακό παίρνει ήδη δραματική τροπή και άλλα σοβαρά πολιτικά και οικονομικά προβλήματα απασχολούν τη χώρα, ο βασιλιάς Παύλος και η Φρειδερίκη αφιερώνουν, αυτό τον καιρό, όλες τις δυνάμεις τους για... την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Αυτή, τουλάχιστον, ήταν η επίσημη εξήγηση που δόθηκε για μια «μυθώδη», κατά τον χαρακτηρισμό του ελληνικού και ξένου Τύπου, κρουαζιέρα βασιλέων και πριγκίπων, που οργανώθηκε στην Ελλάδα.
Στις 21 Αυγούστου, την επομένη, κατά σύμπτωση, από την κατάθεση της ελληνικής προσφυγής στον ΟΗΕ, έφυγε από τη Μασσαλία το πολυτελές κρουαζιερόπλοιο «Αγαμέμνων»με τους πρώτους βασιλείς και πρίγκιπες που θα έπαιρναν μέρος σε κρουαζιέρα έντεκα ημερών, με «οδηγούς» τον Παύλο και την Φρειδερίκη. Η κρουαζιέρα αρχίζει στις 23 Αυγούστου από την Κέρκυρα. Όπως γράφουν οι εφημερίδες:
«...το "Αγαμέμνων" έμεινε εκτός λιμένος και η αποβίβασις επραγματοποιήθη διά βενζινακάτων του πλοίου εις τον μικρόν όρμον του Αγίου Νικολάου, κρυμμένον κάτωθι των τειχών. Την πρώτην βενζινάκατον εκυβέρνα ο βασιλεύς Παύλος όρθιος, ηλιοψημένος. δίδων διά της χειρός καταλλήλους οδηγίας προς τους πηδαλιούχους. Ο βασιλεύς έφερε γκρίζο πανταλόνι και γκρίζο υποκάμισον. ξεκούμπωτο εμπρός και με ανασηκωμένα μανίκια. (Το Βήμα, 24 Αυγούστου 1954.)
Την άλλη μέρα, οι εκατό βασιλείς και πρίγκιπες φτάνουν στη Ρόδο. Όπως μας πληροφορούν πάλι οι εφημερίδες, στο «Αγαμέμνων» φορτώθηκαν για το μενού των ξένων 100 κουτιά χυμός,ντομάτας, 200 οκάδες ντομάτες για σαλάτα, 200 οκάδες κολοκυθάκια, 200 οκάδες μοσχάρι γάλακτος, 80 αστακοί και 40 οκάδες σαρδέλες.
Επειδή η «μυθώδης» κρουαζιέρα προκαλεί πικρόχολα σχόλια στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, επίσημη ανακοίνωση πληροφορεί την κοινή γνώμη ότι δεν έχει ξοδευτεί ούτε μία δραχμή από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη φιλοξενία των βασιλιάδων και πριγκίπων - οι περισσότεροι από τους οποίους, ας σημειωθεί, είναι τέως. Τα έξοδα -κατά την επίσημη πάντα ανακοίνωση- καλύφθηκαν από το ποσό των δέκα χιλιάδων λιρών που είχε αφήσει πριν από τον θάνατο του ο Ευγενίδης για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Το σχέδιο για την κρουαζιέρα είναι της Φρειδερίκης. (Εφημερίδες, 25 Αυγούστου-5 Σεπτεμβρίου 1954.)

Nicholas Peppas
26-12-2009, 18:30
Ο Σπύρος Λιναρδάτος περιλαμβάνει την βασιλική κρουαζιέρα στα περιεχόμενα του βιβλίου του "Από τον Εμφύλιο στη Χούντα" (Τόμος Β΄, 1952-1957).
Το βιβίλο αυτό αποτελεί μέρος της σειράς "Ο Ελληνικός Εικοστός αιώνας. Βήμα προς βήμα" και διατίθεται στα περίπτερα από την εφημερίδα "ΤΟ ΒΗΜΑ".
Πρωτοεκδόθηκε από τις εκδόσεις "Παπαζήση" το το 1977.
...........


Φιλε Roi Baudoin

Ο Σπυρος Λιναρδατος (1923−2004; διορθωσις) http://www1.rizospastis.gr/story.do?id=2540055&publDate= ηταν γνωστη μορφη του κομμουνιστικου κινηματος και (στην πλειοψηφια) τα γραπτα του δεν ηταν αμεροληπτα αλλα οδηγημενα απο την προσπαθεια του να αποδειξει κοινωνικες διαφορες, οχι παντα με επιτυχια....
• Το τι εφαγαν οι βασιλικοι επισκεπτες μεσα τον Αγαμεμνωνα δεν με ενοχλει καθολου ουτε με ενδιαφερει σαν ιστορικο ερευνητη! Αστακους; Μοσχαρακι; Γιατι οχι;
• Τι επρεπε να φανε για να μην ενοχληθει ο Λιναρδατος; Σουβλακια και τυροπητες;
• Το κρατος δεν τα πληρωσε αυτα... Η προσωπικη περιουσια του Παυλου τα πληρωσε
• Ο Λιναρδατος αναφερει "τεως" πριγκιπες αλλα δεν ενδιαφερθηκε να βρει και να πει οτι ηταν συγγενεις της τοτε βασιλικης οικογενειας

Roi Baudoin Αρχιζεις το σχολιο σου με το κειμενο (η εμφασις ειναι δικη μου):


Η κρουαζιέρα ξεκίνησε στις 21 Αυγούστου 1954 από τη Μασσαλία. Χαρακτηριστικά ο Λιναρδάτος αναφέρει ότι ξεκίνησε "την επόμενη, κατά σύμπτωση, από την κατάθεση της ελληνικής προσφυγής στον ΟΗΕ".
Δεν αποκλείεται, εκτός από την προβολή και την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού (όπως ήταν η επίσημη εκδοχή), η κρουζιέρα να είχε και κάποιον πολιτικό χαρακτήρα.

Δεν καταλαβα αν αυτο το κειμενο ειναι δικο σου η του Λιναρδατου... Ασχετα μ αυτο, για μενα ειναι απλη συγκυρια αυτη η συμπτωσις ημερομηνιων και τιποτε παρα πανω...

Καλο Σαββατοκυριακο

N

καπετάν αντρέας
26-12-2009, 19:56
Ο Σπυρος Λιναρδατος (1923−1994)

Εκ παραδρομής έγραψες 1994, ενώ η χρονιά θανάτου ήταν το 2004, όπως προκύπτει από το σύνδεσμο που επισυνάπτεις

καπετάν αντρέας
26-12-2009, 20:38
• Το τι εφαγαν οι βασιλικοι επισκεπτες μεσα τον Αγαμεμνωνα δεν με ενοχλει καθολου ουτε με ενδιαφερει σαν ιστορικο ερευνητη! Αστακους; Μοσχαρακι; Γιατι οχι;
• Τι επρεπε να φανε για να μην ενοχληθει ο Λιναρδατος; Σουβλακια και τυροπητες;
• Το κρατος δεν τα πληρωσε αυτα... Η προσωπικη περιουσια του Παυλου τα πληρωσε
για μενα ειναι απλη συγκυρια αυτη η συμπτωσις ημερομηνιων και τιποτε παρα πανω...



Βέβαια, εν προκειμένω ο Λιναρδάτος παραθέτει αποσπάσματα από εφημερίδα της εποχής και, μάλιστα, από το "Βήμα" που ήταν κεντρώο - αριστερίζον. Ο δημοσιογράφος ανέφερε για το μενού, όχι τυχαία. Ας μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα των αρχών της δεκαετίας του '50 ήταν μια Ελλάδα πάμπτωχη, που προσπαθούσε να ορθοποδήσει χρησιμοποιώντας τα χρήματα που είχε πάρει μερικά χρόνια πριν, με βάση το δόγμα Τρούμαν.
Υποθετω, όλοι από τότε θα ήξεραν ότι οι βασιλιάδες ήταν τοποτηρητές ξένων δυνάμεων και δεν πολυνοιάζονταν για τον ελληνικό λαό...
Η μετέπειτα ιστορία, άλλωστε, αυτό απέδειξε.... (π.χ. προίκα Σοφίας το 1962 με λεφτά του ελληνικού δημοσίου, βασιλικό ταξίδι στο Λονδίνο, και άλλα πολλά)
Είναι λογικό, λοιπόν, ο δημοσιογράφος του Βήματος να εστιάζει στο μενού, ακόμα κι' αν τα έξοδα της κρουαζιέρας δεν καλύφθηκαν από το ελληνικό κράτος... Το υπονοούμενο είναι, νομίζω, σαφές: "Κοιτάξτε τι τρώνε και πως περνάνε αυτοί, ενώ εδώ οι υπόλοιποι πεινάμε".
ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν παίρνουμε θέση σε αυτά, αφού δεν τα ζήσαμε, ούτε εσύ, υποθέτω Νικόλα.
Απλά, σε ρεπορτάζ μιας τέτοιας εφημερίδας, ήταν λογικό να υπάρχει τέτοιο gossip, και ο (αριστερός) Λιναρδάτος να το αναπαράγει. Υποθέτω ότι σε μια δεξιά καθεστωτικη εφημερίδα, το ρεπορτάζ τότε θα κάλυπτε απλά τα φλερτάκια on board, και λεπτομέρειες κοινωνικού και μόνον τύπου...Αν χόρεψε π.χ. ο μικρός Κοκός με την ολλανδέζα πριγκήπισσα, σε ποιαν έκλεισε το μάτι ο άλλος κλπ.
Όσο για την προσφυγή στον ΟΗΕ, δεν ξέρω ....Υποθέτω ότι μιλάμε για προσφυγή κατά της Τουρκίας :confused: που σχετιζόταν με το φλέγον (και) τότε κυπριακό ζήτημα ....

Roi Baudoin
26-12-2009, 22:50
Αγαπητέ Nicholas Peppas,

όταν παραθέτουμε τα λόγια κάποιου τα βάζουμε σε εισαγωγικά, όπως ακριβώς και έκανα με την φράση
"την επόμενη, κατά σύμπτωση, από την κατάθεση της ελληνικής προσφυγής στον ΟΗΕ", η οποία γράφτηκε από τον Σπύρο Λιναρδάτο.

Επομένως, το επόμενο σχόλιο είναι δικό μου.
"Δεν αποκλείεται, εκτός από την προβολή και την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού (όπως ήταν η επίσημη εκδοχή), η κρουζιέρα να είχε και κάποιον πολιτικό χαρακτήρα".
Και έχω την εντύπωση ότι μπορεί και να έχει βάση αλήθειας.
Η κατάθεση της ελληνικής προσφυγής στον ΟΗΕ αφορά το Κυπριακό.

Όσο για τη φράση που χρησιμοποιείς
"Το κρατος δεν τα πληρωσε αυτα... Η προσωπικη περιουσια του Παυλου τα πληρωσε", έχω την εντύπωση ότι δεν ευσταθεί.
Η βασιλική χορηγία ήταν αρκετά υψηλή.
Τα χρήματα που δαπανούσε το κράτος για το βασιλιά δεν ήταν διόλου ευκαταφρόνητα.

Να προσθέσουμε, μάλιστα, ότι τον Αύγουστο του 1956 το κρουαζιερόπλοιο "Αχιλλεύς" πραγματοποιεί νέα πριγκηπική κρουαζιέρα με 110 καλεσμένους.

Από το παραπάνω αναφερόμενο βιβλίο του Σπύρου Λιναρδάτου παραθέτω ένα μικρό απόσπασμα (σελίδα 593) σχετικά με την κρουαζιέρα του 1956:
"...Χρηματοδότης της κρουαζιέρας παρουσιάζεται πάλι ο Νιάρχος. Ορισμένοι, όμως, υποστηρίζουν ότι η κρουαζιέρα κόστισε 140.000 δολλάρια και ότι ο Νιάρχος κάλυψε μόνο τα ναύλα του κρουαζιεροπλοίου. Τον ερχόμενο μήνα ο Νιάρχος θα υπογράψει με το Δημόσιο σύμβαση, με την οποία του παραχωρούνται τα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά. Οι όροι είναι εξαιρετικά ευνοίκοί για τον ανάδοχο."

Και αμέσως παρακάτω:
"Στις αρχές Σεπτεμβρίου, η κυβέρνηση καταθέτει νομοσχέδιο με το οποίο η βαιλική χορηγία αυξάνεται από 7.500.000 σε 12.500.000 δραχμές το χρόνο."

Τέλος στην σελίδα 598 αναφέρει:
"Τελικά, η επιτροπή, χάρη στην κυβερνητική πλειοψηφία, ψηφίζει το νομοσχέδιο για αύξηση της χορηγίας σε 11.500.000 δραχμές και καθιέρωση του ασυμβίβαστου για τους αυλικούς. Όλα τα κόμματα της αντιπολιτεύσεως το καταψηφίζουν."

BEN BRUCE
27-12-2009, 00:27
Noμιζω οτι το θεμα παιρνει και παλι πολιτικες διαστασεις.Η ελλαδα σιγουρα δεν βγηκε ζημιωμενη απο την κρουαζιερα ουτε απο τα ναυπηγεια του ομιλου νιαρχου.Ουτε οι 80 αστακοι πηγαν την ελλαδα πισω.Απο ολα αυτα πιο προσφατο στην μνημη μου ειναι η ρηση <ειπαμε να παρει ενα δωρακι αλλα οχι και 500 εκ (δραχμες)>
Ας ζησουμε λοιπον αυτο το ομορφο πλοιο μεσα απο της διηγησεις και να αφησουμε πισω τις ατερμωνες πολιτικες υποθεσεις μεσα απο κοματικοποιημενα εντυπα.Ετσι τουλαχιστον το βλεπω εγω.

Roi Baudoin
27-12-2009, 01:22
Η ιστορία των δύο αυτών πλοίων συνδέθηκε σε αρκετές περιπτώσεις με την πολιτική.
Βασιλικές Κρουαζιέρες, Αριστοτέλης Ωνάσης και άλλες πολλές πτυχές που δεν είναι άσχετες με την πολιτική.

Αν, βέβαια, δεν θέλετε να αναφερόμαστε στην πολιτική, τότε να μην την αναφέρουμε.

Αλλά έλεος!!!
Όχι και κομματικοποιημένο έντυπο το βιβλίο του Σπύρου Λιναρδάτου.

Πρόσφατα μου παραχωρήθηκε για λίγο καιρό ιδιαίτερα σημαντικό υλικό σε σχέση με το λιμάνι του Πειραιά.
Το υλικό αυτό θα χρησιμοποιηθεί για την εργασία των μαθητών του ΓΕΛ Πικερμίου "Ο Λιμήν του Πειραιώς στο πέρασμα του χρόνου".
Μεταξύ άλλων στο υλικό αυτό περιλαμβάνονται και κάποια τεύχη από τα "ΕΤΗΣΙΑ ΝΑΥΤΙΚΑ ΔΕΛΤΙΑ" του Ο.Λ.Π.

Εδώ θα δούμε μια σημαντική καταχώριση για τα πλοία "Αγαμέμνων" και "Αχιλλεύς".
Η καταχώριση προέρχεται από το επετειακό τεύχος του Ο.Λ.Π. για τα έτη 1930-1960.
Την έχω ανεβάσει ξανά,
http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=25058&page=2
αλλά εδώ είναι πιο καθαρή, μιας και είναι πλέον σκαναρισμένη.

Αφιερωμένη εξαιρετικά στους καλούς φίλους που μου παρεχώρησαν αυτό το υλικό.

70307

Haddock
27-12-2009, 03:41
Ο Σπυρος Λιναρδατος (1923−2004; διορθωσις) http://www1.rizospastis.gr/story.do?id=2540055&publDate= ηταν γνωστη μορφη του κομμουνιστικου κινηματος και (στην πλειοψηφια) τα γραπτα του δεν ηταν αμεροληπτα αλλα οδηγημενα απο την προσπαθεια του να αποδειξει κοινωνικες διαφορες, οχι παντα με επιτυχια....


Από ad hominem επιθέσεις καλά πάμε, αλλά η απορία παραμένει για τις βασιλικές φαρσοκωμωδίες on board Αγαμέμνων. Γενικά τέτοιοι αφορισμοί, οι οποίοι δεν έχουν σχέση με τη συζήτηση, είναι καταπληκτικοί.


Η μετέπειτα ιστορία, άλλωστε, αυτό απέδειξε.... (π.χ. προίκα Σοφίας το 1962 με λεφτά του ελληνικού δημοσίου, βασιλικό ταξίδι στο Λονδίνο, και άλλα πολλά). Είναι λογικό, λοιπόν, ο δημοσιογράφος του Βήματος να εστιάζει στο μενού, ακόμα κι' αν τα έξοδα της κρουαζιέρας δεν καλύφθηκαν από το ελληνικό κράτος... Το υπονοούμενο είναι, νομίζω, σαφές: "Κοιτάξτε τι τρώνε και πως περνάνε αυτοί, ενώ εδώ οι υπόλοιποι πεινάμε".

Η οποία κρουαζιέρα έχει ενδιαφέρον αφού τα κρουαζιερόπλοια της εποχής ήταν κομμάτι της γελοιότητας και των φανφαρονισμών βασισμένα στην kitsch τουριστική συνταγή των 60s:

Στάδιο 1ο: Δεξιώσεις με γαλαζοαίματους και VIP επισκέπτες.
Στάδιο 2ο: Τάζουμε λαγούς με πετραχήλια για εσωτερική κατανάλωση.
Στάδιο 3ο: Ψευτοδείχνουμε οτι «κάτι κάνουμε».
Στάδιο 4ο: Καλοπερνάμε ξοδεύοντας αφειδώς τεράστια ποσά.

Η πεμπτουσία της ιστορίας που παρέθεσε ο Roi είναι ότι οι κρουαζιερόπληκτοι άρχοντες on board Agamemnon περί άλλων τύρβαζαν, αντί να απασχολούνται με τα φλέγοντα προβλήματα των υπηκόων τους... ;)

Εις υγείαν!

Roi Baudoin
28-12-2009, 17:41
Ένα μεγάλω ευχαριστώ στον καλό φίλο Haddok.

Υπάρχουν απίστευτες ιστορίες για αυτές τις κρουαζιέρες.
Ευτράπελα, χλιδή, ακμή και παρακμή.
Προτιμώ, όμως, να μην τις ανεβάσω.
Διότι, η πολιτική δεν φαίνεται να χωρά στο συγκεκριμένο forum.

Προσωπικά σκέφτομαι από εδώ και εμπρός να ανεβάσω μόνο κάποιες φωτογραφίες χωρίς, πλέον, σχόλια.

Καλή χρονιά σε όλους και πάντα ότι το καλύτερο.

Nicholas Peppas
28-12-2009, 21:47
[FONT="Times New Roman"][SIZE="3"]
Στάδιο 1ο: Δεξιώσεις με γαλαζοαίματους και VIP επισκέπτες.
Στάδιο 2ο: Τάζουμε λαγούς με πετραχήλια για εσωτερική κατανάλωση.
Στάδιο 3ο: Ψευτοδείχνουμε οτι «κάτι κάνουμε».
Στάδιο 4ο: Καλοπερνάμε ξοδεύοντας αφειδώς τεράστια ποσά.
.........



Δεν ειμαι ουτε απολογητης των τεως βασιλεων ουτε βασιλικος. Ας παραμεινουμε στα ναυτιλιακα θεματα.

ΝΑΠ

gtogias
12-01-2010, 14:46
Καλοκαίρι του 1964 και κατά τη διάρκεια προγραμματισμένης φωτογράφισης έξω από το λιμάνι του Πειραιά ο Αγαμέμνωνας συγκρούσθηκε με το ρυμουλκό Αρματόρες. Ο απολογισμός άσχημος μιας και εκτός από το ρυμουλκό που βυθίσθηκε έχασε τη ζωή του και ο μηχανικός του που εγκλωβίσθηκε στο μηχανοστάσιο.

Το δημοσίευμα από την εφημερίδα "Τα Νέα" της 5ης Ιουνίου 1964:

72463

T.S.S. APOLLON
12-01-2010, 15:32
Ο φιλος gtogias συνεχιζει να ανακαλυπτει πηγες, και φερνει στο φως γεγονοτα απο τον βιο των αγαπημενων σκαριων του χθες. Σε ευχαριστουμε Επικροτουμε την προσπαθεια σου και σε προτρεπουμε να συνεχισεις.

Nicholas Peppas
25-01-2010, 06:26
A very nice advertisement of Achilleus and Aga,memnon for the Greek Americans who wanted to go on vacation to Greece. It appeared in the May 1963 issue of the Greek American newspaper Η ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ (NEW YORK). From my personal collection.

Ωραιοτατη διαφημιση του Αχιλλευς και Αγαμεμνων για τους Ελληνοαμερικανους που ηθελαν να πανε για διακοπες στην Ελλαδα. Απο το Ελληνοαμερικανικο περιοδικο Η ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ του Μαιου 1963. Προσωπικη μου συλλογη

74341

Nicholas Peppas
30-01-2010, 22:41
Ωραιοτατη διαφημιση του Αχιλλευς και Αγαμεμνων για τους Ελληνοαμερικανους που ηθελαν να πανε για διακοπες στην Ελλαδα. Απο το Ελληνοαμερικανικο περιοδικο Η ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ του Μαιου 1963. Προσωπικη μου συλλογη74341

Μια καπως διαφορετικη αλλα ωραια ανακοινωση για το Αγαμεμνων και το Αχιλλευς απο τις 23 Ιουλιου 1963.

75029

Nicholas Peppas
02-03-2010, 04:44
Και τωρα το ... φιλμ!!

Λοιπον βρηκαμε και το φιλμ για την βασιλικη κρουαζιερα που συζητουσαμε Χριστουγεννα μερα και χαλασαμε τις καρδιες μας... Ιδου ο Αγαμεμνων στις δοξες τους και οι τεως βασιλεις ομοιως...

Απο την British Path&#233; http://www.britishpathe.com/record.php?id=32050

Copyright British Path&#233;

79809
79810

Nicholas Peppas
31-05-2010, 08:20
Αγαμεμνων και Shalom στο μεγαλο λιμανι

91828

esperos
31-05-2010, 08:25
Αγαμεμνων και Shalom στο μεγαλο λιμανι

91828

...και ο Κολοκοτρώνης μαζύ ;)

Nicholas Peppas
31-05-2010, 15:31
...και ο Κολοκοτρώνης μαζύ ;)
Α, ο Κολοκοτρωνης ειναι αυτος! Ευχαριστω

TSS QUEEN ANNA MARIA
01-06-2010, 10:55
Και Μιαούλης ή Κανάρης ή Καραϊσκάκης απέναντι, στου Τζελέπη.

T.S.S. APOLLON
11-07-2010, 19:43
Το φινετσατο Αγαμεμνων στο Μπριντιζι σε καρτποσταλ εποχης
97243

gtogias
19-07-2010, 15:05
15 χρόνια μετά την παραλαβή τους από το Ελληνικό Κράτος, την αρχική εκμετάλευση τους από το Νομικό και μετά από τον Ωνάση (με τη συνεργασία του Νομικού) ο Αγαμέμνωνας και ο Αχιλλέας ξαναβρέθηκαν στα χέρια του Δημοσίου.
Το οποίο μετά την κατακραυγή που ακολούθησε το ναυάγιο του Ηράκλειον εξέφρασε την επιθυμία του να δρομολογήσει τα δύο μεσογειακά των Ιταλικών επανορθώσεων στην ακτοπλοϊα και φυσικά άρχισαν τα αιτήματα των τοπικών αρχών για τη δρομολόγηση τους.

Τελικά δε δρομολήθηκαν πουθενά, ο μεν Αχιλλέας συνέχισε τις κρουαζιέρες, ο δε Αγαμέμνωνας βούλιαξε στο λιμάνι του Πειραιά κατά τη διάρκεια της μετατροπής του σε ακτοπλοϊκό.

'Ολα αυτά από την εφημερίδα "Η Πρωία" της Χίου και το ψηφιοποιημένο υλικό της βιβλιοθήκης Κοραής (http://www.koraeslibrary.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=NODE&cnode=1)της Χίου:

98629
98630

98631

esperos
19-07-2010, 18:19
15 χρόνια μετά την παραλαβή τους από το Ελληνικό Κράτος, την αρχική εκμετάλευση τους από το Νομικό και μετά από τον Ωνάση (με τη συνεργασία του Νομικού) ο Αγαμέμνωνας και ο Αχιλλέας ξαναβρέθηκαν στα χέρια του Δημοσίου.
Το οποίο μετά την κατακραυγή που ακολούθησε το ναυάγιο του Ηράκλειον εξέφρασε την επιθυμία του να δρομολογήσει τα δύο μεσογειακά των Ιταλικών επανορθώσεων στην ακτοπλοϊα και φυσικά άρχισαν τα αιτήματα των τοπικών αρχών για τη δρομολόγηση τους.

Τελικά δε δρομολήθηκαν πουθενά, ο μεν Αχιλλέας συνέχισε τις κρουαζιέρες, ο δε Αγαμέμνωνας βούλιαξε στο λιμάνι του Πειραιά κατά τη διάρκεια της μετατροπής του σε ακτοπλοϊκό.

'Ολα αυτά από την εφημερίδα "Η Πρωία" της Χίου και το ψηφιοποιημένο υλικό της βιβλιοθήκης Κοραής (http://www.koraeslibrary.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=NODE&cnode=1)της Χίου:

98629
98630

98631

Και όμως αγαπητέ gtogias, το Αγαμέμνων, σύμφωνα με τα γραφόμενα του περιοδικού ''Ναυτικά Χρονικά'' της εποχής, αγοράστηκε στον πλειστηριασμό από τον εξ Αμερικής κον Ξενάκη με σκοπό την δρομολόγηση του για Χίο - Μυτιλήνη, αλλά...

gtogias
19-07-2010, 18:41
Και όμως αγαπητέ gtogias, το Αγαμέμνων, σύμφωνα με τα γραφόμενα του περιοδικού ''Ναυτικά Χρονικά'' της εποχής, αγοράστηκε στον πλειστηριασμό από τον εξ Αμερικής κον Ξενάκη με σκοπό την δρομολόγηση του για Χίο - Μυτιλήνη, αλλά...

Ευχαριστώ φίλε espere. Αυτό ακριβώς γράφω. Πάνω που ξεκίνησε η μετατροπή για ακτοπλοϊκό ναυάγησε στον Πειραιά και μας άφησε χρόνους.


ο δε Αγαμέμνωνας βούλιαξε στο λιμάνι του Πειραιά κατά τη διάρκεια της μετατροπής του σε ακτοπλοϊκό.

esperos
19-07-2010, 20:08
Ευχαριστώ φίλε espere. Αυτό ακριβώς γράφω. Πάνω που ξεκίνησε η μετατροπή για ακτοπλοϊκό ναυάγησε στον Πειραιά και μας άφησε χρόνους.

Υπάρχουν όμως ναυάγια και ναυάγια...;)

Nicholas Peppas
23-07-2010, 22:46
Εθνικό Οπτικοακουστικό Αρχείο.

Μικρο φιλμ απο την πρωτη μεταπολεμικη επισκεψη Γερμανου επισημου στην Ελλαδα. Εδω ο Κονραντ Αντεναουερ, καγκελαριος της Γερμανιας, επισκεπτεται την Ελλαδα τον Μαρτιο 1954. Με την ευκαιρια αυτη χρησιμοποιηθηκε το νεοτευκτο Αγαμεμνων για μια επισκεψη της Δηλου και Σαντορινης (ο "οικοδεσποτης" σ' αυτην την επισκεψη ηταν ο Σπυρος Μαρκεζινης, τοτε Υπουργος Συντονισμου, πο ηταν απο την Σαντορινη).

http://mam.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp?get_ac_id=2512&thid=11732


99296

99298

Ellinis
20-08-2010, 21:38
Στο Shipsnostalgia ανέβηκαν δυο φωτογραφίες (http://www.shipsnostalgia.com/gallery/showphoto.php/photo/245789/title/agamemnon/cat/520)που δείχνουν τη ζημιά που έπαθε το ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ όταν συγκρούστηκε στη Λεμεσσό με ένα γαλλικό φορτηγό.
Απ'οτι γράφει η λεζάντα ύπηρξε και ένας νεκρός.

Nicholas Peppas
29-08-2010, 04:00
Tο νεοτευκτο Αγαμεμνων 12/1/1954

103778

Nicholas Peppas
05-10-2010, 02:37
Το φινετσατο Αγαμεμνων στο Μπριντιζι σε καρτποσταλ εποχης
97243


Αγαμεμνων στο Brindisi!

109254

Απο το www.delcampe.net

Ellinis
22-10-2010, 09:32
στο Shipsnostalgia ανέβηκε μια ωραία φωτο (http://www.shipsnostalgia.com/gallery/showphoto.php/photo/254802/title/agamemnon/cat/520)του πλοίου πλαγιοδετημένου στο Ντουμπρόβνικ επί "Ολυμπιακών Κρουαζιέρων".
Το πλοίο που είναι δεμένο πίσω του το αναγνωρίζει κανείς;

TSS QUEEN ANNA MARIA
22-10-2010, 10:04
Το Ρουμάνικο Transilvania.

Ellinis
22-10-2010, 10:09
¶ψογος και γρήγορος! Ευχαριστώ..

T.S.S. APOLLON
06-12-2010, 12:18
Ε/Γ Αγαμεμνων...το τελος του πανεμορφου πλοιου στο λιμανι του Πειραια την Τεταρτη 27 Μαρτιου 1968

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Πεμπτη 28 Μαρτιου 1968

117805

117806

Apostolos
22-02-2013, 23:01
Και πως έγινε η ανέλκυση του!
http://www.euscreen.eu/play.jsp?id=EUS_A3630FE3B0BE41F6B63D0A28151F6BCD

Gallos952
13-04-2013, 12:25
Two Similar PC of Achilleus and Agamemnon by Olympic Cruises.
First One Must Be the Original One, May Be.

142364142365

Gallos952
14-05-2013, 23:13
Agamemnon, under Olympic or Dorian Cruises colors,
at Dakar - Senegal port docks.
A long way to go from Piraeus, indeed.
JF@Paris.fr

144258

Dream Star Glaros
14-05-2013, 23:57
Agamemnon, under Olympic or Dorian Cruises colors,
at Dakar - Senegal port docks.
A long way to go from Piraeus, indeed.
JF@Paris.fr

144258


Great photo JF, but what on earth was the vessel doing down there? Why would it have to cross the Mediterranean sea and enter the dangerous Atlantic waters in order to call at that harbour?? :bi_polo:

TSS QUEEN ANNA MARIA
15-05-2013, 10:12
Great photo JF, but what on earth was the vessel doing down there? Why would it have to cross the Mediterranean sea and enter the dangerous Atlantic waters in order to call at that harbour?? :bi_polo:
Most probably during one of the cruises she made from time to time.

ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
15-05-2013, 10:30
Great photo JF, but what on earth was the vessel doing down there? Why would it have to cross the Mediterranean sea and enter the dangerous Atlantic waters in order to call at that harbour?? :bi_polo:
She is with the Οlympic Cruises livery.See the olympic flame on the bow and the circles on the funnel.
Strange destination for her,likely chartered, of course not dangerous waters around West Africa for that handsome mediterranean liner.

Gallos952
15-05-2013, 11:21
What does she was doing there is the question. A special trip to Africa.
Is there Greeks in Senegal ? Not much. Biggest diaspora was to Congo,
I think. I know some of them at Kalymnos. They call them "Africans".
Captain Papadatos, o Mavros, was the sun of a black congolese lady
daughter of a local king. A historical destiny from the bush to Amorgos.
Of course, the boat was not adapted to the ocean. It spilled in Piraeus
port without waves and wind.
JF@Paris.fr


She is with the Οlympic Cruises livery.See the olympic flame on the bow and the circles on the funnel.
Strange destination for her,likely chartered, of course not dangerous waters around West Africa for that handsome mediterranean liner.

TSS QUEEN ANNA MARIA
15-05-2013, 12:02
What does she was doing there is the question. A special trip to Africa.
Is there Greeks in Senegal ? Not much. Biggest diaspora was to Congo,
I think. I know some of them at Kalymnos. They call them "Africans".
Captain Papadatos, o Mavros, was the sun of a black congolese lady
daughter of a local king. A historical destiny from the bush to Amorgos.
Of course, the boat was not adapted to the ocean. It spilled in Piraeus
port without waves and wind.
JF@Paris.fr
Dear Gallos952 if you read the story of the two sisterships you will see that they both undertook cruises around the Mediterranean and elsewhere chartered by European tour operators, especially during the ownership of Olympic Cruises, with passengers from various countries and not Greeks. I would guess that a possible such cruise would be around the Canary Islands and the west coast of Africa which were very popular destinations for cruise ships.

Gallos952
15-05-2013, 13:26
Αυτό είναι, φίλος μου ! I found the answer in a 1963/64 brochure of my own collection.
Then, from December 21st to January 4th, Agamemnon was cruising from Genova and
Malaga to Cadix, passing Gibraltar, Casablanca, Las Palmas Canaries, Teneriffe, Tanger,
Palma de Majorque, Monte-Carlo and return to Genova. Same trip was scheduled from
February 29th to March 13th.
Anyway, Dakar was not on the route but it was not so fare. May be for a repair.
Another cruise was Genova, Catana, Katacolon, Piraeus, Mykonos, Delos, Izmir, Rhodes,
Haifa, Heraklion, Corfou, Dubrovnik, Venezia from March 14th (one day after to be back
from Africa) to March 29th.
Achilleus was also going to Port Said, Beyrouth and Haifa from Venezia.
JF@Paris.fr

144276



Dear Gallos952 if you read the story of the two sisterships you will see that they both undertook cruises around the Mediterranean and elsewhere chartered by European tour operators, especially during the ownership of Olympic Cruises, with passengers from various countries and not Greeks. I would guess that a possible such cruise would be around the Canary Islands and the west coast of Africa which were very popular destinations for cruise ships.

Dream Star Glaros
16-05-2013, 00:02
It became evident by accident that Dakar used to be, indeed, a cruise destination! I was browsing through M/VJupiter thread, when I bumped into a post by Henry Casciaro at pg 6, Reg. Num #53, of the thread.
The fellow member uploaded a brochure of the ship's itinerary for the mid '70's. If you open the second page of the brochure in orange, the first itinerary called Southbound cruise lists the scheduled destinations:
From Piraeus to: Genoa, Gibraltar, Las Palmas, Dakar, Monrovia, St Helena, and all the way down to... Cape Town! :pride:

Click here please (http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?25368-M-V-Jupiter/page7&highlight=Jupiter)

Gallos952
16-05-2013, 02:14
Yes, Andreas. It was a line for Epirotiki but we don't have yet confirmation for Dorian-Olympic.
Something sure is that Agamemnon was based to Genova and Achilleus to Venezia at that period.
Here is a contemporary picture of Agamemnon entering into the huge harbor pulled by a tugboat.
JF@Paris.fr

144320


It became evident by accident that Dakar used to be, indeed, a cruise destination! I was browsing through M/VJupiter thread, when I bumped into a post by Henry Casciaro at pg 6, Reg. Num #53, of the thread.
The fellow member uploaded a brochure of the ship's itinerary for the mid '70's. If you open the second page of the brochure in orange, the first itinerary called Southbound cruise lists the scheduled destinations:
From Piraeus to: Genoa, Gibraltar, Las Palmas, Dakar, Monrovia, St Helena, and all the way down to... Cape Town! :pride:

Click here please (http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?25368-M-V-Jupiter/page7&highlight=Jupiter)

Ellinis
09-06-2013, 19:26
Στο Shipsnostalgia ανέβηκαν δυο φωτογραφίες (http://www.shipsnostalgia.com/gallery/showphoto.php/photo/245789/title/agamemnon/cat/520)που δείχνουν τη ζημιά που έπαθε το ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ όταν συγκρούστηκε στη Λεμεσσό με ένα γαλλικό φορτηγό.
Απ'οτι γράφει η λεζάντα ύπηρξε και ένας νεκρός.

Δυο φωτογραφίες από τη συλλογή Σπ.Πρέκα του Μουσείου Ναυτικής Παράδοσης (http://www.maritime-museum.gr/), μας δείχνουν τις εκτεταμένες ζημιές που έπαθε το ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ στις 22 Αυγούστου 1960.

145388 145387

Gallos952
09-06-2013, 20:18
Aris, What was the reason of this incredible damage on Agamemnon ?
This boat was really cursed when ended up in Piraeus port in march '68
to be destroyed only 21 years after its launch in 1974.
JF@Paris.fr

145394



Δυο φωτογραφίες από τη συλλογή Σπ.Πρέκα του Μουσείου Ναυτικής Παράδοσης (http://www.maritime-museum.gr/), μας δείχνουν τις εκτεταμένες ζημιές που έπαθε το ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ στις 22 Αυγούστου 1960.

145388 145387

TSS QUEEN ANNA MARIA
10-06-2013, 09:23
Aris, What was the reason of this incredible damage on Agamemnon ?
This boat was really cursed when ended up in Piraeus port in march '68
to be destroyed only 21 years after its launch in 1974.
JF@Paris.fr

145394

A collision with the french tanker Donnet in August 1960 outside the port of Limassol that left one dead passenger and seven wounded.

Gallos952
14-09-2013, 23:07
Some more color pictures of Agamemnon sank in Piraeus port.
JF@Paris.fr

148823 148824 148825

esperos
15-09-2013, 10:27
Τι κρίμα η τρίτη φωτογραφία, το ένα σημαιοστολισμένο και το άλλο δίπλα πεθαμένο.

T.S.S. APOLLON
30-01-2014, 23:31
Επι των ημερων της Dorian Cruises στην πλωρη των αδελφων πλοιων ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ και ΑΧΙΛΛΕΥΣ δεσποζε μια πανεμορφη καλλιτεχνικη συνθεση ( ο Αρχαιος Μαιανδρος και η Περικεφαλαια ), ας την απολαυσουμε λοιπον σ'ενα κοντινο φωτογραφικο πλανο και ας προσεξουμε την λεπτομερεια αλλα και το αναγλυφον του καλλιτεχνηματος!!!

152155

Apostolos
31-01-2014, 21:54
To οποίο αν δεν κάνω λάθος ανελκύστηκε γεμίζοντας τα τανκια με αφρό πολυουρεθάνης!!! Πατέντα ελληνική

Ellinis
01-02-2014, 08:57
Ένας δύτης που είχε δουλέψει στην ανέλκυση μου είχε πει οτι το γέμισαν με μπαλάκια (πολυουρεθάνης) και μάλιστα το λιμάνι είχε γεμίσει με τέτοια. Μου είπε οτι η ιδέα ήταν του Μπενρουμπή (της γνωστής εταιρίας με τους σωλήνες κλπ) και οτι δεν μπόρεσε να την πατεντάρει γιατί είχε ξαναεμφανιστεί από το Ντίσνεϋ σε κάποιο κόμικ!

T.S.S. APOLLON
31-03-2014, 23:45
Περασαν σαραντα εξι χρονια απο τοτε που στο λιμανι του Πειραια ξεκινησαν να γραφονται οι "τιτλοι του τελους" για το φινετσατο ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ ...το ημερολογιο εγραφε Τεταρτη 28 Μαρτιου του 1968...

Φωτογραφια που αποτυπωνει την αγωνιωδη προσπαθεια των ρυμουλκων να συγκρατησουν τ'ομορφο σκαρι
153915
Απο διαφημιστικο εντυπο της εταιριας Τσαβλιρη

Ellinis
01-04-2014, 16:28
Nα καταθέσω δυο φωτογραφίες ως "στεφάνι" για την επέτειο από το άδοξο τέλος του Αγαμέμνωνα

153930 153931
Φωτο: Kolltveit, B&#229;rd / Norsk Maritimt Museum

Gallos952
01-04-2014, 16:58
The famous Dorian brochure for Agamemnon and Achilleus
contents with a great panoramic view.
JF@Paris.fr

153933153934153938
153939153937

T.S.S. APOLLON
01-04-2014, 17:06
Οι ομορφες φωτογραφιες που μας χαρισες φιλε Elliis αναδεικνυουν τις υπεροχες ναυπηγικες γραμμες του!!!

TSS QUEEN ANNA MARIA
02-04-2014, 09:49
Και απ΄ ότι βλέπω πρέπει να είναι λίγο πριν το τέλος μετά την κάλυψη με τζάμια στο μπροστινό μέρος της περατζάδας.

BEN BRUCE
11-10-2014, 12:02
ΑΓΑΜΕΝΜΩΝ καθελκυση απο το μοναδικο navi e armatori


160507

TSS QUEEN ANNA MARIA
11-10-2014, 17:48
ΑΓΑΜΕΝΜΩΝ καθελκυση απο το μοναδικο navi e armatori


160507
Και βλέπουμε το κλασσικό σπορ των καθελκύσεων στα ναυπηγεία Ansaldo Riva Trigoso που οι τολμηροί πλησίαζαν σε απόσταση αναπνοής με τις βάρκες τους το καράβι την ώρα που γλύστραγε στην θάλασσα σηκώνοντας κύμα.

ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ
13-10-2014, 12:42
Και βλέπουμε το κλασσικό σπορ των καθελκύσεων στα ναυπηγεία Ansaldo Riva Trigoso που οι τολμηροί πλησίαζαν σε απόσταση αναπνοής με τις βάρκες τους το καράβι την ώρα που γλύστραγε στην θάλασσα σηκώνοντας κύμα.
Tην εποχή της αθωότητας θα συνέβαιναν αυτά κ που ξέρεις αν όλοι αυτοί την "'έβρισκαν" με αυτό το κύμα:o!

BEN BRUCE
13-10-2014, 13:35
AGAMEMNON απο το φοβερο NAVI E ARMATORI

το 1968 σε φωτο του P.BERTI
160572

Στη Γενοβα την δεκαετια του 50

160573