PDA

Επιστροφή στο Forum : ΛΕΜΒΟΛΟΓΗΣΗ ΜΙΚΡΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ



mangos
29-11-2008, 08:47 PM
Φίλε mangos
Μήπως γνωρίζεις τι δικαιολογητικά χρειάζονται για λεμβολόγηση καινούργιας βάρκας;;
Έχω αγοράσει μια 5άμετρη καινούργια πλαστική βάρκα και θα ήθελα να μάθω τα δικαιολογιτικά που θέλει το λιμεναρχείο για να μου την λεμβολογήσει
αν όχι μήπως μπορείς να μου βάλεις το ερώτημα γιατί δεν μπόρεσα να το βάλω σαν κοινό ερώτημα μήπως γνωρίζει κανένας δικός μας από το forum;;;
Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων για την βοήθεια

τα δικαιολογητικά που χρειάζονται, είναι τα εξής:


τιμολόγιο αγοράς σκάφους

CE πιστοποιητικό κατασκευαστή σκάφους

βεβαίωση κατασκευαστή ή διπλωματουχου ναυπηγού (για την αξιοπλοΐα του σκάφους)

τιμολόγιο μηχανής (εκτός κι αν είναι κωπήλατο...)

CE μηχανής

Βεβαίωση κατασκευαστή μηχανής ή του αντιπροσώπου, περί μεγίστης ιπποδύναμης

φωτογραφία σκάφους και 2 φωτογραφίες τύπου ταυτότητας του ιδιοκτήτη του σκάφους

Για να πάρεις απεριόριστους πλόες, θα χρειαστείς και τα εξής:


τιμολόγιο αγοράς του VHF έφ όσον έχεις

Τιμολόγιο αγοράς GPS

τιμολόγιο αγοράς life raft

τιμολόγιο αγοράς δεύτερης (εφεδρικής) μηχανής, εκτός κι αν το σκάφος είναι ιστιοπλοϊκό, γιατί τα ιστία θεωρούνται κύριο (ή βοηθητικό) μεσο πρόωσης, ανάλογα τον τύπο του σκάφους και το μέγεθος των ιστίων.

Με τα πιο πάνω έγγραφα, θα πήγαινα ευθαρσώς σε οποιοδήποτε λιμεναρχείο, θα πλήρωνα κάποια παραβολάκια (τάξης μεγέθους 120 ευρώ) και θα λεμβολογούσα το σκάφος, αφού συμπλήρωνα κάποια σχετικη αίτηση που θα έπαιρνα από αυτούς, επί τόπου.

Μετά την λεμβολόγηση, θα πρέπει να βγάλεις και οριστική άδεια VHF από την αρμόδια Υπηρεσία του ΥΕΝ, Παλαιολόγου και Κολοκοτρώνη γωνία, στην πλατεία Τερψιθέας. Εαν βέβαια έχεις VHF...

Τα πιο πάνω τα γράφω από μνήμης, ελπίζω να μην ξέχασα κάτι, την δευτέρα θα τσεκάρω μην τυχόν έχω ξεχάσει κάτι.

jerry_p
29-11-2008, 11:04 PM
Δεν νομίζω ότι είναι απαραίτητα, VHF, GPS και Liferaft, τουλάχιστον για ιδιωτικό σκάφος, για να πάρεις απεριόριστους πλόες, αλλά πάλι ας το επαληθεύσουμε ...

mangos
30-11-2008, 09:18 AM
Το ιστιοπλοικό σκάφος που μόλις πούλησα (9 μέτρων), είχε vhf και GPS, αλλά για να βγεί η νέα άδεια στον καινούργιο αγοραστή, ζήτησαν τα στοιχεία τους (μάρκα,τύπο, serial number) και αναγράφηκαν στην νέα άδεια, ενώ... η παλιότερη (που ήταν επίσης απεριόριστων πλόων) δεν τα ανέφερε.

Εαν δεν είχα gps, θα έβγαζαν την νέα άδεια για μέχρι 10 μίλια, από ότι είπαν. Δεν το έψαξα περισσότερο, γιατί έτσι κι αλλιώς είχα gps.

jerry_p
30-11-2008, 11:58 AM
Το ιστιοπλοικό σκάφος που μόλις πούλησα (9 μέτρων), είχε vhf και GPS, αλλά για να βγεί η νέα άδεια στον καινούργιο αγοραστή, ζήτησαν τα στοιχεία τους (μάρκα,τύπο, serial number) και αναγράφηκαν στην νέα άδεια, ενώ... η παλιότερη (που ήταν επίσης απεριόριστων πλόων) δεν τα ανέφερε.

Εαν δεν είχα gps, θα έβγαζαν την νέα άδεια για μέχρι 10 μίλια, από ότι είπαν. Δεν το έψαξα περισσότερο, γιατί έτσι κι αλλιώς είχα gps.

Εάν έχει VHF, πράγματι χρειάζονται τα στοιχεία, αλλά δεν είναι υποχρεωτικό να έχει. Η δική μου άδεια που γύρισε σε "λεμβολόγιο" με τις διατάξεις που ισχύουν τα τελευταία χρόνια (αλλά και προτύτερα με κανονικό ΠΓΕ), είναι χωρίς περιορισμούς και δεν διαθέτει δηλωμένα ούτε VHF, ούτε GPS.
To gps δεν καταλαβαίνω γιατί μπορεί να απαιτείται, πλήν βέβαια της υποχρέωσης για distress VHF, οπότε χρειάζεται στίγμα, αλλά αυτή η υποχρέωση δεν υφίσταται ακόμα για ιδιωτικά.

Σε κάθε περίπτωση, επί της ουσίας, προτείνω την ύπαρξη VHFμε distress και GPS, ακόμα και Liferaft. Ακόμα και εγώ που δεν τα έχω δηλωμένα, για να αποφύγω τη γραφειοκρατία του VHF, τα διαθέτω σε περίσεια.

mangos
30-11-2008, 10:19 PM
κάτι άλλαξε τώρα τελευταία. Θα ρωτήσω το λιμεναρχείο, και θα σας πω.

mangos
01-12-2008, 01:52 PM
Το life raft δεν είναι υποχρεωτικό. Απλώς έτυχε εγώ να έχω, και μπερδεύτηκα. Και η πλευστική σχεδία αρκεί...

Το περασμένο καλοκαίρι, με το ΦΕΚ 1535/4-8-2008 που αφορά της αρθμ 2122/01/2008 απόφαση του ΥΕΝ, που αφορά και την έκδοση άδειας εκτέλεσης πλόων μέχρι 12 μέτρα (για τα σκάφη αναψυχής), έχουν γίνει διάφορες αλλαγές.

Το καλοκαίρι που μας πέρασε, αντικαταστάθηκαν τα παλιά έντυπα άδειας εκτέλεσης πλόων. Μάλιστα, ισχύει πλέον για 8 χρόνια!!! Για απεριόριστους πλόες, θέλει τηλεπικοινωνιακά μέσα, τα οποία αναγράφονται στην άδεια, ενώ στις παλιότερες δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη.

mangos
02-12-2008, 07:23 AM
Σε κάθε περίπτωση, επί της ουσίας, προτείνω την ύπαρξη VHFμε distress και GPS, ακόμα και Liferaft. Ακόμα και εγώ που δεν τα έχω δηλωμένα, για να αποφύγω τη γραφειοκρατία του VHF, τα διαθέτω σε περίσεια.

εαν σου γίνει κάποιος έλεγχος μεσοπέλαγα, ή σε κάποιο λιμάνι, και διαπιστωθεί η ύπαρξη vhf χωρίς να έχεις άδεια, θεωρείται παράβαση, και τρως πρόστιμο τάξης μεγέθους 1000-1500 ευρώ.

jerry_p
02-12-2008, 02:26 PM
εαν σου γίνει κάποιος έλεγχος μεσοπέλαγα, ή σε κάποιο λιμάνι, και διαπιστωθεί η ύπαρξη vhf χωρίς να έχεις άδεια, θεωρείται παράβαση, και τρως πρόστιμο τάξης μεγέθους 1000-1500 ευρώ.

το γνωρίζω, γι' αυτό και είναι ταχείας απεγκατάστασης, καθώς η σκέτη κεραία στο κατάρτι δεν επιφέρει πρόστιμο (εκτός από το φορητό το οποίο συνήθως έχω επιπλέον μαζί). επί του πρακτέου, όσες φορές έχει τύχει να το συζητήσω (όχι σε έλεγχο), οι ίδιοι οι αξιωματικοί συμφωνούν ότι καλά κάνουμε και έχουμε έστω και χωρίς άδεια παρά το ότι δεν είναι υποχρεωτικό (φυσικά συμφωνώ μαζί τους, η συγκεκριμένη άδεια είναι μία παρωδία).

mangos
09-01-2009, 07:14 AM
τελικά, ούτε το vhf είναι υποχρεωτικό.

Μόνο το GPS ζητάνε, για απεριόριστους πλόες!!! (από άποψη τηλεπικοινωνιακών μέσων)

Φυσικά ζητάνε και 2 μηχανές πρόωσης (2 ίδιες ή μια κύρια και μια βοηθητική), ή μια μηχανή και τα πανιά (για τα ιστιοπλοϊκά)

George 150
09-01-2009, 08:57 AM
Απο 5 Φεβρουαρίου 09 το GPS είναι υποχρεωτικό για άδεια απεριόριστων πλόων. Τσεκαρισμένο με το λιμεναρχείο. Χρειάζεται το τιμολόγιο αγοράς, όπως και η εφεδρική μηχανή.:)