PDA

Επιστροφή στο Forum : Πύλαρος [Pylaros, Hermod, Carmen Sylva]



Nicholas Peppas
20-02-2009, 22:23
Pylaros was one of the most famous (and loved?) passenger ships of our Greek passenger lines 100 years ago. There are so many stories about her... The early newspapers have all kinds of stories of competition and achievement but don't forget that some of these stories were exaggerated by her agents and belonged to the well known statement Se non e vero e ben trovato.

Briefly, she was built in 1863 in Copenhagen and was named Hermod. She had just 312 gross tons, i.e, she was smaller than my generation's Moschanthi or Pindos... Transferred to Romania as Carmen Sylva she was forgotten until 1899, when -after 26 years of service- she was bought by Nik. Athanassoulis and transferred to Greece. She was named Pylaros and the rest is history. Please read a nice article by A. Tzamtzis in Kathimerini of August 24, 2003 in http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathglobal_2_24/08/2003_1285305
I do not like to copy.
But it is interesting to read her schedule from my grandfather's 1908 edition of the wonderful German travel guide Baedeker...
30354
Pylaros of N. M. Athanasoulis
From Piraeus via the Canal of Corinth every Monday and Friday at 10:00 am via Itea, Galaxidi to Patras (Monday and Friday 10:00 pm), then Tuesday via Ithaca, Cefallonia (Sami, Aghia Eufimia, Fiskardo) through the Leukas canal to Leukas, (or) Saturday via Kyllene, Zante, Lixouri to Argostoli (Saturday noon; back Saturday 3:00 pm, in Piraeus Sunday at 1:00 pm)
Prices: from Piraeus to Patras, Zante or Argostoli I Class 15 Dr, II class 10 Dr; to Ithaca, Sami or Leukas I Class 20 Dr, II class 15 Dr; to Itea I Class 15 Dr, II class 10 Dr, allez-retour I Class 25 Dr, II class 18 Dr
BTW, who said there was no travel and tourism 100 years ago?
30355

Ellinis
25-03-2009, 20:36
Aφού πιάσαμε την κουβέντα εδώ (http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=58772)για τη σύγκρουση Πύλαρου-Άσσου, ας δούμε και κάποιες ειδήσεις του 1903 για το πως σώθηκε το καράβι που είχε μισοβυθιστεί στην Ιθάκη και τελικά γύρισε στον Πειραιά στις 18/12.

33849 33850
από την εφημερίδα Εμπρός και το αρχείο της Εθνικής Βιβλιοθήκης.

Και η ΠΥΛΑΡΟΣ συνέχισε τα ταξίδια της, αλλά ενώ έχει γραφτεί πως σταμάτησε το 1920, η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Συνέχισε και σταμάτησε μαζί με το alter ego της, την ΑΣΣΟ, το 1932 όταν τα έπιασε και τα δύο το όριο ηλικίας.
Έδεσε στο Αμπελάκι και δεν ξαναταξίδεψε. Εκποιήθηκε το 1937 στον Ευαγ.Νομικό και το 1938 σε Έλληνες διαλυτές.
Να και η σχετική (κουνημένη :rolleyes: ) ανακοίνωση από το μακρινό 1938:
33851
και η "μετάφραση" «το από καιρό αργούν επιβατηγό α/π Πύλαρος ..τ.γκρος (ναυπ.1864) επωλήθη εις Έλληνες διαλυτάς»

Nicholas Peppas
25-03-2009, 21:34
Aφού πιάσαμε την κουβέντα εδώ (http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=58772)για τη σύγκρουση Πύλαρου-Άσσου, ας δούμε και κάποιες ειδήσεις του 1903 για το πως σώθηκε το καράβι που είχε μισοβυθιστεί στην Ιθάκη και τελικά γύρισε στον Πειραιά στις 18/12.
Very interesting. Our Web site is becoming very complete!!

Nicholas Peppas
22-04-2009, 06:55
At last! This evening I received from Norway an original of the well-known postcard of Pylaros at Loutraki. Here it is!

36365

Nicholas Peppas
29-04-2009, 01:08
A nice schedule of Pylaros from July 14, 1899

37057

More on Pylaros! From July 20, 1908

42093

Ellinis
10-06-2009, 18:20
Nατη ξανά η ΠΥΛΑΡΟΣ, σε μια φωτογραφία που προσωπικά δεν είχα ξαναδεί.

43167
Από το περιοδικό "Ναυτική Ελλάς" κάπου στη δεκαετία του 30.

Nicholas Peppas
10-06-2009, 18:57
Nατη ξανά η ΠΥΛΑΡΟΣ, σε μια φωτογραφία που προσωπικά δεν είχα ξαναδεί.

43167
Από το περιοδικό "Ναυτική Ελλάς" κάπου στη δεκαετία του 30.

Ellinis! This is a greta find!!! I had never seen it before and it gives us a better idea about how the ship really was. Now I can see why she never did anything else except coastal Amvrakikos and Ceffalonia!

Appia_1978
11-06-2009, 10:49
Φίλε Νικόλα,
και το πέρασμα στην Κεφαλλονιά μπορεί ενίοτε να γίνεται πολύ σκληρό ;)

Nicholas Peppas
25-09-2009, 04:15
Αθλια η κατασταση της Ελληνικης ακτοπλοιας το 1900! Εδω απο ενα αρθρο της 17ης Ιανουαριου 1900 στον Σκριπ, διαβαζουμε για τα τερατα και σημεια των επιβατηγων Πελωψ, Πυλαρος, Ευβοια και Ποσειδων!

580355803658037
___________________________
5803858039

Nicholas Peppas
27-09-2009, 02:53
Η συγκρουση των πλοιων Πυλαρος και Ασσος ειναι γνωστη στην ιστορια της Ελληνικης ακτοπλοιας αλλα μου κανει εντυπωση οτι δεν την εχουμε αναφερει ποτε εδω!

Παρουσιαζω τωρα πληρη αναλυση του ατυχηματος απο το Σκριπ του 1903 (29 Νοεμβριου 1903)

58267
58268
58269

Roi Baudoin
05-10-2009, 11:25
Πριν από τρία χρόνια είχα κάνει δώρο στον πατέρα μου ένα λεύκωμα με φωτογραφίες από την "Προσεισμική Κεφαλλονιά".

Η Διονυσία Πουλάκη-Κατεβάτη επιμελήθηκε την έκδοση του λευκώματος "Προσεισμική Κεφαλλονιά" ("Cephalonia: Before the earthquake of 1953").

Το λεύκωμα εκδόθηκε το 2003 από τις εκδόσεις ΕιΚώΝ (Ζωοδόχου Πηγής 57, Αθήνα).

Ότι και να πούμε θα είναι λίγο για την αξία αυτού του λευκώματος.

Παραθέτω ένα μικρό απόσπαμα της Διονυσίας Πουλάκη-Κατεβάτη από τον πρόλογο.

"Η αναπάντεχη επίσκεψη του σεισμού του 1953 δεν άφησε σχεδόν τίποτα απ' όσα στις σελίδες αυτού του βιβλίου εικονίζονται. Άθελα τα μάτια της ψυχής γυρίζουν πίσω στις τρυφερές εικόνες, εκεί στην Κεφαλλονιά με τα παλιά στολίδια της. Είναι πίσω μας, αλλά ουδέποτε μας εγκαταλείπουν. Ίσως τελικά είναι ένα βάρος, που γίνεται ασήκωτο όσο ο χρόνος περνά και τα τυλίγει όλα στην αχλή του.
Γιατί ο χρόνος δεν γιατερεύει, αλλά μεγαλώνει τη νοσταλγία....
Πάσχισα να γιατρευτώ, βγάζοντας προς τα έξω αυτό το βάρος, διώχνοντας την αχλή με τούτη τη λεπτομερή απεικόνιση μέσα από τις φωτογραφίες...."

Προσωπικά, δεν θα ξεχάσω ποτέ όταν ο πατέρας μου με πήγε στο χωριό (Τζανάτα Πόρου Κεφαλλονιάς) για να μου δείξει το πατρικό σπίτι.
Δεν είχε απομείνει παρά μόνο ένας σωρός από πέτρες.

Η παλιά Κεφαλλονιά, όμως, συνεχίζει να υπάρχει στη μνήμη και την ψυχή όλων αυτών των ανθρώπων.

Από το λεύκωμα αυτό παραθέτουμε τη φωτογραφία του περίφημου "Πύλαρος", ιδιοκτησίας Νικολάου Αθανασούλη.
Η φωτογραφία πρέπει να είναι τραβηγμένη στο Λουτράκι.
Είναι η ίδια (σε ασπρόμαυρη) με αυτήν που ανέβασε παραπάνω ο καλός φίλος Nicholas Peppas.

Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όλους τους φίλους και στον πατέρα μου, Θεμιστοκλή Λαζαρή.

59399

Nicholas Peppas
05-10-2009, 19:47
Πριν από τρία χρόνια είχα κάνει δώρο στον πατέρα μου ένα λεύκωμα με φωτογραφίες από την "Προσεισμική Κεφαλλονιά".

........................
Από το λεύκωμα αυτό παραθέτουμε τη φωτογραφία του περίφημου "Πύλαρος", ιδιοκτησίας Νικολάου Αθανασούλη.
Η φωτογραφία πρέπει να είναι τραβηγμένη στο Λουτράκι.
Είναι η ίδια (σε ασπρόμαυρη) με αυτήν που ανέβασε παραπάνω ο καλός φίλος Nicholas Peppas.

Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όλους τους φίλους και στον πατέρα μου, Θεμιστοκλή Λαζαρή.

59399

This is a wonderful detailed reproduction of the classic Pylaros postcard from the arrival in Loutraki. Your version is extremely clear and allows us to see numerous details!!!
Thanks

Appia_1978
05-10-2009, 21:16
Ευχαριστούμε πολύ!!!

Και να σκεφτεί κανείς, ότι έχω το λεύκωμα στο σπίτι μου ... Δεν είχα προσέξει την εικόνα της Πυλάρου :oops:

Nicholas Peppas
27-10-2009, 04:59
A Pylaros schedule from April 8, 1903

62265

Αγγελια της Πυλαρου απο τις 24 Απριλιου 1902

66199

Nicholas Peppas
30-12-2009, 21:07
Πυλαρος 4/8/1903 Eνα γραμμα μετα απο τα γεγονοτα της συγκουσεως με το Ασσος και της βυθισεως του δευτερου


70837

Nicholas Peppas
27-01-2010, 02:14
Πυλαρος 4/8/1903 Eνα γραμμα μετα απο τα γεγονοτα της συγκουσεως με το Ασσος και της βυθισεως του δευτερου
70837

Και εδω ενα αρθρο για το ιδιο θεμα, αλλα απο την Ελευθερια της ... 8ης Φεβρουαριου 1947! Το θεμα ειχε ενδιαφερον ακομη και 44 χρονια αργοτερα!


74609

Nicholas Peppas
12-03-2010, 06:17
Πριν από τρία χρόνια είχα κάνει δώρο στον πατέρα μου ένα λεύκωμα με φωτογραφίες από την "Προσεισμική Κεφαλλονιά".
................

Από το λεύκωμα αυτό παραθέτουμε τη φωτογραφία του περίφημου "Πύλαρος", ιδιοκτησίας Νικολάου Αθανασούλη.
Η φωτογραφία πρέπει να είναι τραβηγμένη στο Λουτράκι.
Είναι η ίδια (σε ασπρόμαυρη) με αυτήν που ανέβασε παραπάνω ο καλός φίλος Nicholas Peppas.

Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όλους τους φίλους και στον πατέρα μου, Θεμιστοκλή Λαζαρή.

59399


Φιλε Αντωνη

Στο Ebay βρηκα προ ημερων μια φωτογραφια/καρτ ποσταλ του Λουτρακιου της εποχης που φαινεται να εχει ... την συνεχεια της προηγουμενης καρτ ποσταλ... παλι με το πλοιο Πυλαρος!!!!

Νικος

81393

81394143503

gtogias
10-04-2010, 20:29
Στο τεύχος Νο 58, Δεκέμβριος του 1998 το περιοδικό Εφοπλιστής δημοσίευσε μια σειρά από πίνακες του ζωγράφου Μάκη Δρακάτου με θέματα από την ακτοπλοϊα της προπολεμικής περιόδου.

Από τη σειρά αυτή η Πύλαρος:

84121

Nicholas Peppas
10-05-2010, 04:07
Με την βοηθεια του φιλου rocinante που προτεινε να ξανακοιταξω τις φωτογραφιες του Ναυτικου και Εμπορικου Μουσειου του Helsingor της Δανιας (Handels- og Søfartsmuseet på Kronborg) , εχουμε βρει τωρα πολυ περισσοτερα στοιχεια για την "καταγωγη" του πλοιου Πυλαρος!

Πραγματι το πλοιο Πυλαρος ηταν ναυπηγημενο στην Δανια, στην Κοπεγχαγη, απο την εταιρεια Baumgarten & Burmeister και με το ονομα Hermod (οχι Hermont οπως αναφερεται στην επικεφαλιδα του θεματος αυτου εδω). Αυτο το πλοιο Hermod ηταν το δευτερο με το ονομα Hermod και ναυπηγηθηκε το 1864. Προηγηθηκε το πρωτο Hermod το 1854. Το πρωτο πλοιο εγινε παραξενα γνωστο γιατι το πηρε ο Ιουλιος Βερν οταν ηλθε στην Δανια το 1861 (ιδε http://www.jules-verne.dk/koebenhavn.html)

Το δευτερο Hermod, αυτο που τελικα εγινε το Πυλαρος, χρησιμοποιησε τις μηχανες του πρωτου.

Δρομολογηθηκε στην γραμμη Κιελου, Γερμανιας - Korsør Δανιας. Φυσικα αυτο ηταν το δρμολογιο που θα εκανε ενα αλλο "ελληνικο" πλοιο, το Ελλη Δασκαλακη εξηντα χρονια αργοτερα με το ονομα Prinz Sigismund.

Η μονη φωτογραφια αυτου του δευτερου Hermod στο παρα πανω μουσειο ειναι εδω http://billedarkiv.maritime-museum.dk/fotoweb/Preview.fwx?&position=6&archiveType=ImageFolder&archiveId=5000&albumId=5000&sorting=ModifiedTimeAsc&search=hermod&fileId=F8983BB65C038A25429E0216AFD4F0AAA2E3EC94520 5E2D03A7C9DF5DC4D2DA4EE6D4B315F652271710600DC8301D 8B95BB429D8CA0432F88B69E8638291984913BDD1A423DF3A7 C3EB6CE95B2C7C8D5A8E2821ED83D745D31E0D3D90385DB020 F61E76EB0E03A470A82872C80A439236C53A8E0006DCD10780 971D89F42750F69CD04042B91DC2A6D974363000D260B63841 C455BAF5AD5F51DB49158604DB56E037A178481AECB4F3F298 682F598F6

Το πλοιο εκανε το δρομολογιο Κιελου για 30 χρονια και απεσυρθη το 1894… φαινεται οτι πηγε στην Ρουμανια για μερικα χρονια και μετα, το 1899, στην Ελλαδα σαν Πυλαρος

Βλεποντας την φωτογραφια του Ναυτικου και Εμπορικου Μουσειου του Helsingοr της Δανιας και συγκρινοντας το Hermod με τις φωτογραφιες του Πυλαρος, βλεπουμε οτι εγιναν αρκετες αλλαγες.

88998

88999

89000

Στο ντοκουμεντο Teknologisk udvikling i maskinindustrien
Burmeister & Wain 1875-1939 σχετικα με την ιστορια της εταιρειας Burmeister & Wain αναφερεται:

Sidste gang i 1863 til Generalpostdirektoratets hjuldamper “Freya” med
maskineri på 800 hestekræfter. Maskineriet til Postvæsenets skib “Hermod” (år 1864, 600 hestekræfter) var genbrug af maskinen fra B&W’s nybygning nummer 1 med samme navn og til samme kunde (“S/S Hermod et hundredsårs (sic) minde”, B&W, 1955, nr. 1, s. 15).


Allerede B&W’s første dampskib “Hermod” fra 1854 havde opadvendte,
oscillerende (jf. note 31) cylindre (“S/S Hermod et hundredsårs (sic) minde”, B&W, 1955, nr. 1, s. 15). Det samme havde flere senere fartøjer, f.eks. den endnu sejlende “Hjejlen” (Mogens Lebech: Hjejlen. Danmarks ældste dampskib og sejladsen på Himmelbjergsøerne, Kbh. 1961, ss. 86-88) og et antal skibe fra DFDS (Thorsøe: DFDS, s. 116). Blandt de stationære maskiner blev der dog bygget nogle af vippearmstypen (A/S Burmeister..., 1900, s. 103; det på dette sted afbildede eksempel er fra 1863). På B&W-Museet haves et eksemplar af den almindelige opadvendte, direkte virkende dampmaskine med flere cylindre.

Nicholas Peppas
01-07-2010, 07:53
Στην ψηφιοποιημενη βιβλιοθηκη του ΕΛΙΑ και ειδικα στο θεμα Λουτρακι ανεκαλυψα καλυτερα αντιτυπα των δυο γνωστων καρτποσταλ του 1905 και 1906 (δεξια) που δειχνουν το περιφημο Πυλαρος. Τις παρουσιαζω εδω στις κανονικες τους διαστασεις και σε μεγεθυνσεις

9557695577



9557895580

Nicholas Peppas
01-10-2010, 13:59
Στην ψηφιοποιημενη βιβλιοθηκη του ΕΛΙΑ και ειδικα στο θεμα Λουτρακι ανεκαλυψα καλυτερα αντιτυπα των δυο γνωστων καρτποσταλ του 1905 και 1906 (δεξια) που δειχνουν το περιφημο Πυλαρος. 9557695577


Απο τον Πειραια στον Κορινθιακο με το Πυλαρος γυρω στο 1912

Απο το βιβλιο Aegean Days του J. Irving Mannatt, Houghton and Miflin Co, Boston, 1914

Το βιβλιο ειναι μια σειρρα ταξιδιωτικων αμαμνησεων απο το 1890 μεχρι το 1913 και αναφερεται σε πολλα ελληνικα επιβατηγα της εποχης εκεινης

108521

Nicholas Peppas
18-12-2010, 04:42
Θα με εχετε βαρεθει, αλλα αυτη εδω δειχνει περισσοτερες λεπτομερειες

119175

Nicholas Peppas
06-03-2011, 02:13
Η συγκρουση των πλοιων Πυλαρος και Ασσος το 1903 εχει γινει φολκρορ του κοσμου. Εδω αρθρο απο τις 26 Νοεμβριου 1953

125354

Nicholas Peppas
06-02-2013, 00:58
Δεν θυμαμαι που το βρηκα αυτο το αρθρο περυσι. Για ημερομηνια γραφω 4 Αυγουστου 1975

137254

Nicholas Peppas
06-02-2013, 01:12
Η συγκρουση των πλοιων Πυλαρος και Ασσος στην Sydney Morning Herald 10 Δεκεμβριου 1903.

137255

Ellinis
25-05-2013, 19:43
Mια φωτογραφία του 1902 δείχνει ένα ποσταλάκι να περνάει τον Ισθμό της Κορίνθου. Αν και δεν η λεζάντα δεν αναφέρει το όνομα του, από τα σινιάλα και τα χαρακτηριστικά του προκύπτει με σιγουριά πως είναι το ΠΥΛΑΡΟΣ.

144725
πηγή (http://www.loc.gov/index.html)

Nicholas Peppas
25-05-2013, 22:49
Mια φωτογραφία του 1902 δείχνει ένα ποσταλάκι να περνάει τον Ισθμό της Κορίνθου. Αν και δεν η λεζάντα δεν αναφέρει το όνομα του, από τα σινιάλα και τα χαρακτηριστικά του προκύπτει με σιγουριά πως είναι το ΠΥΛΑΡΟΣ.
.....
πηγή (http://www.loc.gov/index.html)

Great find indeed... And the archives of the Library of Congress are used vey well by ellinis.

Ellinis
26-05-2013, 11:53
Σχέδιο του πλοίου όπως ήταν όταν ναυπηγηθήκε, δηλαδή ως τροχοφόρο. Το 1894 πουλήθηκε στα ναυπηγεία Howaldtswerke που το μεταπώλησαν και κάπου εκεί μετασκευάστηκε σε διπλέλικο ατμόπλοιο. Πιθανώς από τα ναυπηγεία για να βελτιώσουν την τιμή μεταπώλησης.

144750
πηγή (http://www.maritime-museum.dk/videnscenter/documents/Helge-Hermod.pdf)με λεπτομέρειες για τα χρόνια πυ το πλοίο ταξίδευε στη Δανία.