PDA

Επιστροφή στο Forum : Αρκαδία [Amethyste, Arkadia]



Ellinis
25-09-2008, 08:25
Σε συνέχεια αυτού (http://www.nautilia.gr/forum/showpost.php?p=113830&postcount=181)του πλάνου με το ΠΑΝΤΕΛΗΣ, έρχεται το παρακάτω. Ποιό είναι άραγε το μικρό ακτοπλοϊκό πίσω από του ρυμουλκό;

17567

esperos
25-09-2008, 09:10
Πρέπει να είναι μάλλον το ΑΡΚΑΔΙΑ του Κ. Διαμαντή.

Ellinis
25-09-2008, 21:48
Σε ευχαριστώ esperos, αυτό το ΑΡΚΑΔΙΑ ήταν από τα ακτοπλοϊκά που πέρασαν μάλλον αθόρυβα από τα νερά μας. Ελάχιστες φωτογραφίες του κυκλοφορούν...

Σύμφωνα με το miramar (http://www.miramarshipindex.org.nz/ship/list?IDNo=5024441&search_op=OR)είχε ναυπηγηθεί ως φορτηγό. Και εδώ (http://www.belgian-ships.be/a-g.htm) το ιστορικο του.

Nicholas Peppas
26-05-2009, 06:47
I am trying to cover all the passenger ships of my youth! from time to time I find one missing!

Here is now a new thread for Arkadia, the ship of Constantinos Diamantis that did Cyclades and other routes but never left the fame of a Despoina or even a Myrtidiotissa or a Pantelis! Why? And it is very difficult to find photographs of this one although I am sure Apollon will surprise us!

Arkadia entered the Greek market with a big bang! For example, on August 12, 1959 she was advertised as having everything and doing everything! Enjoy!

40808

Δρομολογια του Αρκαδια οπως δημοσιευθηκαν στην Καθημερινη την εβδομαδα της 23ης Νοεμβριου 1963

74475

Nicholas Peppas
26-05-2009, 07:06
Arkadia started as a Belgian cargo ship of the John Cockerill Line, based in Antwerpen and London. They owned four ships, Améthyste built in 1932 with 823 tons, Diamant built in 1953 with 570 tons, Rubis built in 1941 with 1023 tons and Saphir built in 1954 with 570 tons. All had port of
registry of Antwerpen.

Indeed, Améthyste was built by Cockerill in Hoboken in 1932 and was a cargo ship with a few quarters. She had 810 tons and 12.5 knots.

Miramar's entry is as follows:


IDNo: 5024441 Year: 1933
Name: AMETHYSTE Launch Date: 24.9.32
Type: Cargo ship Date of completion: 1.33
Flag: BEL Keel:
Tons: 810 Link: 1930
DWT: Yard No: 646
Length overall: Ship Design:
LPP: 54.4 Country of build: BEL
Beam: 10.9 Builder: Cockerill
Material of build: Location of yard: Hoboken
Number of screws/Mchy/
Speed(kn): 2D-12.5
Owner as Completed: S.A.John Cockerill, Antwerp
Naval or paramilitary marking :
A: *
End: 1971
Subsequent History: 59 ARKADIA
Disposal Data: BU Greece 1971


When Diamantis bought her in January 1959 (renaming her Arkadia) he reconfigured her and increased her superstructure for a total tonnage of 958 tons. But the engines remained the same.

A belgian site has a summary in a mixture of English, Flemish and French, which I have translated and beautified below



MS AMETHYSTE

810 tons; built 1932 by John Cockerill S.A., Hoboken (646) Launched 9.1932 Trials 9.1.1933 Maiden trip 12.2.1933 178.4 x 35.6 x 15.5 ft
Oil engines 4 SC SA 16 cylinders by John Cockerill S.A., Seraing 260 NHP
Later in her career: Oil 8 cylinders B & W, Copenhagen
Twin screw 1 deck cruiser stern

History

1932-1955 AMETHYSTE John Cockerill S.A., Antwerpen, Belgium

--- 17.5.1940 Left Ostend, Belgium (Capt R. Campana) together with MS TURQUOISE
--- 19.5.1940 Arrived in Dieppe, France. Requisitioned by the French Navy.
--- 9.6.40 Scuttled by the French Navy at Dieppe
--- Captured and raised by the Germans. Repaired by Société des Forges et Chantiers de la Méditerranée, Le Havre. Utilized for supplying food and other necessities to the Channel islands
--- June 1944 Scuttled at St Malo by the Germans. Repaired. --- 31.12.1945 left St Malo for Belgium in tow.
--- 14.1.1946 arrived at Hoboken and rebuilt by Cockerill.
--- 26.4.48 Trials
--- 11.5.48 back in service in Ostend, Belgium

1955-1959 AMETHYSTE S.A. Cockerill-Ougrée, Antwerpen, Belgium

--- 1.3.1959 Sold
--- 8.4.1959 Left Antwerp

1959-1971 ARKADIA Constantin Diamantis, Piraeus, Greece

--- 1971 Reported BU in Greece.


Here is a 1960 ad of hers

40809

Ellinis
27-05-2009, 21:52
Παρά το 1,5 χρόνο που πέρασε στο βυθό του St.Malo το ΑΡΚΑΔΙΑ ταξίδεψε για 12 χρόνια στην Ελλάδα αλλά πέρασε μάλλον απαρατήρητο. Ο πλοιοκτήτης του ο Κ.Διαμαντής αφού το πούλησε για σκραπ καταπιάστηκε με την ναυπήγηση του ΤΖΙΟΚΟΝΤΑ που δεν ταξίδεψε ποτέ για αυτό αλλά ολοκληρώθηκε ως ΖΑΚΥΝΘΟΣ (http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=22927&highlight=GIOCONDA) (όπως μας πληροφόρησε ο esperos).

Μιας και οι φωτο του ΑΡΚΑΔΙΑ σπανίζουν, ανεβάζω και κάποια κομμένα & ραμμένα στιγμιότυπα από μια παλιά ελληνική ταινία.

41076

Nicholas Peppas
27-05-2009, 21:55
Παρά το 1,5 χρόνο που πέρασε στο βυθό του St.Malo το ΑΡΚΑΔΙΑ ταξίδεψε για 12 χρόνια στην Ελλάδα αλλά πέρασε μάλλον απαρατήρητο. Ο πλοιοκτήτης του ο Κ.Διαμαντής αφού το πούλησε για σκραπ καταπιάστηκε με την ναυπήγηση του ΤΖΙΟΚΟΝΤΑ που δεν ταξίδεψε ποτέ για αυτό αλλά ολοκληρώθηκε ως ΖΑΚΥΝΘΟΣ (http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=22927&highlight=GIOCONDA) (όπως μας πληροφόρησε ο esperos).

Μιας και οι φωτο του ΑΡΚΑΔΙΑ σπανίζουν, ανεβάζω και κάποια κομμένα & ραμμένα στιγμιότυπα από μια παλιά ελληνική ταινία.

41076

Einai paraxeno oti leipoun kales fwtografies. Giti then htan oso agaphto oso alla? Epishs then hxera oti eixes grayei hdh gi'auto kapou allou. N

esperos
28-05-2009, 19:47
Από το ημερολόγιο του 1997 έκδοση του Συνδέσμου Νεαπολιτών ''ΤΑ ΒΑΤΙΚΑ'', με τίτλο ''ΤΑ ΒΑΠΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ''.
Enjoy

41232

Nicholas Peppas
28-05-2009, 22:25
Από το ημερολόγιο του 1997 έκδοση του Συνδέσμου Νεαπολιτών ''ΤΑ ΒΑΤΙΚΑ'', με τίτλο ''ΤΑ ΒΑΠΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ''.
Enjoy

41232

Thanks for this picture. It is the first time that I see her since 1963! She was an ugly little thing....

Nicholas Peppas
27-11-2009, 15:14
Να προσθεσουμε και ωρισμενες αλλες ωριαες φωτογραφιες του Αρκαδια απο την περιοδο 1963−65 στην Κασο (Εμπορειο).
Ειναι απο την συλλογη του Κασιου φωτογραφου Αντωνιου Σοιλη και εμφανιζονται στην ιστοσελιδα του http://kasosfotossoilis.blogspot.com/2009/11/1950-1974_3054.html

66507

66508

66509

Nicholas Peppas
27-11-2009, 15:18
Το Αρκαδια εκανε κατι απιθανα ταξιδια σε αγονες γραμμες στα μεσα της δεκαετιας του 1960.

Εδω δυο δρομολογια απο την εβδομαδα της 14ης Αυγουστου 1965. Μαζι τους δυο χαρτες που παρουσιαζουν τα δρομολογια. Ειναι απο ενα Τουριστικο Οδικο Χαρτη της Ελλαδος της BP του 1960...

70464



Για κοιταξτε καλα... Στο πρωτο δρομολογιο, καλα τα Αντικυθηρα και το Καστελλι, αλλα και τα Βελανιδια Βοιων; Απιθανο!

70465



Και στο δευτερο δρομολογιο, μιλαμε για γαλαταδικο κανονικο! Μεγανησι, Καλαμος, Βλυχος, Φρυκες ...

70466

Nicholas Peppas
29-01-2010, 19:18
Το 1959, προ πενηντα ετων, οι διαφημισεις δεν ηταν του τυπου "Ολοι με την Πυλαρο!", αλλα ηταν ακομη αρκετα γραφικες και −θαλεγα− τοπικες σε θεμα και απηχηση.

Εδω το Αρκαδια την 1η Αυγουστου 1959

74902

Nicholas Peppas
11-02-2010, 01:16
Και αλλη μια πολυ χαρακτηριστικη διαφημιση του Αρκαδια, η καλυτερα τρεις μαζι!!! 13 Αυγουστου 1959

76569

Ellinis
29-04-2010, 22:26
O Κασιώτης φωτογράφος Αντώνης Σοίλης αποθανάτισε χιλιάδες σκηνές από τη ζωή της Κάσσου. Δεν θα μπορούσαν να λοίπουν και οι σκηνές με τα πλοία που προσέγγιζαν το ακριτικό νησί.

Ο γιός του Φραγκίσκος, έχει κάνει μια καταπληκτική δουλειά ψηφιοποιώντας μέρος του αρχείου που έχει στα χέρια του, και παρουσιάζοντας το στο blog του. Μέχρι στιγμής έχουμε δει ένα μικρό κλάσμα, οπότε όσοι ενδιαφέρονται για παλιά σκαριά να αναμένουν συγκινήσεις.

Πρόσφατα ανέβασε τρείς εκπληκτικές φωτογραφίες του ΑΡΚΑΔΙΑ του Διαμαντή, προσωπικά τις θεωρώ τις καλύτερες που έχουμε δει από αυτό το πλοίο.
Σας προτείνω να τις δείτε σε μεγάλο μέγεθος στο φυσικό τους περιβάλλον, δηλαδή εδώ (http://kasosfotossoilis.blogspot.com/).

Και για να σας ενθαρύνω να κάνετε το "κλικ" δείτε ένα δείγμα... το ΑΡΚΑΔΙΑ έχει φουντάρει την αριστερή και η σκάλα δεν έχει κατέβει ακόμα, σε μια εικόνα που μοσχομυρίζει Ελλάδα.

87476

Nicholas Peppas
28-08-2010, 04:29
Τα εγκαινια του παλιου αυτου Βελγικου πλοιου με νεο σουλουπι στα Ελληνικα νερα. 4 Αυγουστου 1959

103678

βαγγελις ροκκος
20-10-2010, 16:12
Το Δ/Π ΑΡΚΑΔΙΑ φιλοι μου περασε και απο τη Ζακυνθο. Αντικατεστησε το ΜΑΡΙΛΕΝΑ οταν αυτο σταματησε για τη μετασκευη. Αναχωρουσε Τριτη και Πεμπτη 5μ.μ. δια ΠΑΤΡΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ. Στο Λυξουρι τα πλοια εμεναν αροδου και στη τριτη αφιξη του και ενω οι λάτζες περιμεναν εξω απο το λιμανι ο πλοιαρχος Ιωαννης Γκικας το εβαλε μεσα στο λιμανι. Στο επομενο δρομολογιο εγινε μεγαλη υποδοχη με φιλαρμονικες χορους κ.λ.π. Μετα πλευρισαν κι αλλα πλοια πλην του ΑΙΓΕΥΣ γιαυτο δεν ταξιδεψε κανεις Λυξουριωτης και πηγαινε μονο Αργοστολι.

βαγγελις ροκκος
20-10-2010, 18:09
Ελπιζω να μη κουραζω αλλα με το Δ/Π ΑΡΚΑΔΙΑ εδω στη Ζακυνθο συνεβη το εξης χιουμοριστικο. Το πλοιο ειχε αναχωρησει κανονικα, κι ενω δεν φαινοταν καθολου στον οριζοντα, μετα απο μια ωρα περιπου το ακουσαμε να σφυριζει τρεις φορες.
Αυτο ηταν. Ολη η Ζακυνθος αρχισε να κατεβαινει στο λιμανι. Γεμισε κοσμο ο ντοκος τα μουραγια οι αποβαθρες. Βλεπουμε το ΑΡΚΑΔΙΑ να ξαναγυριζει. Τοτε αρχισαν οι συζητησεις-διαφωνιες αλλοι μιλαγανε για πεθαμενους αλλοι για γυναικες που γεννησαν ακομα και στοιχηματα εβαλαν.
Μολις εφτασε στο πρασινο φουνταρισε και ο καπεταν Γιαννης Γκικας φωναξε απο το μεγαφωνο''ΜΙΑ ΒΑΡΚΑ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΠΑΠΠΑ'' Αμεσως αρχισε ο κοσμος να γελα και να φωναζει διαφορα συνθηματα [ουρα στη Ζακυνθινη διαλεκτο] οπως ''ΠΑΡΕ ΤΟΝ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΤΟΝ ΕΦΕΡΕΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΒΑΡΚΑ ΒΟΥΛΙΑΞΕ και αλλα/
Τοτε βγηκε στο κεφαλοσκαλο που ηταν κατω απο τη βαρδιολα του ΑΡΚΑΔΙΑ ο αρχιμανδριτης Διονυσιος Πλεσσας γνωστοτατος σε ολη τη Ζακυνθο για τη τρομερη μορφωση αλλα και γραφικοτητα στον τροπο ομιλιας του, παντα στην ακρα καθαρευουσα χωρις να νοιαζεται αν το καταλαβαινουν οι αλλοι, και υψονωντας τα χερια προς τον καπετανιο ΓΚΙΚΑ του ειπε ακριβως επι λεξει ''ΚΥΡΙΕ ΠΛΟΙΑΡΧΕ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΜΑΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ ΠΑΝΤΟΤΕ ΝΑ ΟΥΡΙΟΔΡΟΜΗΤΕ. Οταν κατεβηκε στη βαρκα τον ρωτησαν πως δεν καταλαβε οτι εφυγε το πλοιο και απαντησε 'ΕΥΡΙΣΚΟΜΗΝ ΕΙΣ ΜΙΑΝ ΚΑΤΑΚΟΜΒΗΝ] εννοωντας καποια εσωτερικη καμπινα του ΑΡΚΑΔΙΑ.
Εφτασε η βαρκα στην αποβαθρα ζητοκραυγες χειροκροτηματα με μια κινηση του χεριου του σταματησαν ολα απολυτος σιγη και τοτε ειπε προς στον κοσμο ''ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟΝΙΣΩ ΠΡΟΣ ΥΜΑΣ ΤΟ Ι ΜΕ ΥΨΙΛΟΝ ΔΗΛΑΔΗ ΕΣΑΣ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΕΙΑΝ ΚΑΙ ΚΑΛΩΣΥΝΗ ΤΟΥ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΑΡΚΑΔΙΑ κκΙΩΑΝΝΟΥ ΓΚΙΚΑ, ΟΣΤΙΣ ΟΤΑΝ ΤΟΥ ΑΝΕΚΟΙΝΩΣΑ ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΜΟΥ ΩΣ ΙΕΡΟΚΥΡΗΚΟΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΕΠΑΥΡΙΟΝ ΝΑ ΚΥΡΗΞΩ ΕΚ ΤΟΥ ΑΜΒΩΝΟΣ, ΚΑΙ ΜΗ ΔΥΝΑΜΕΝΟΣ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΓΩ ΕΙΣ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΝ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑΝ ΜΟΥ ΑΜΕΣΩΣ ΑΝΕΚΡΟΥΣΕΝ ΠΡΥΜΝΑΝ''.
Το ΑΡΚΑΔΙΑ ξαναφυγε σφυριζοντας και το επομενο δρομολογιο κατεβηκε στο λιμανι να ευχαριστησει νον πλοιαρχο Γκικα με μαντολατο παστελι κ.λ.π. αλλα δεν ανεβηκε στο πλοιο τα εστειλε με τον καμαροτο.
Το συμβαν δεν εχει ξεχαστει οσα χρονια κιαν περασουν και συζητειται απο τους παλαιοτερους σε περιπτωση που καποιος δεν προλαβει το καραβι, εγω δε που τον ειχα καθηγητη στα θρησκευτικα εχω γραψει τα λογια αυτα για να μη τα ξεχασω.

Nicholas Peppas
20-10-2010, 22:24
Πραγματι αμιμητο Κυριε Ροκκο!!!!

Ellinis
23-10-2010, 20:53
Μετά την απολαυστική ιστορία με τον αρχιμανδρίτη της Ζακύνθου, νομίζω οτι ήρθε η ώρα να δούμε άλλη μια φωτογραφία από το ΑΡΚΑΔΙΑ του Διαμαντή.

Ένας Διαμαντής ο οποίος ξεκίνησε να ναυπηγεί και το ΤΖΙΟΚΟΝΤΑ (κατόπιν ΖΑΚΥΝΘΟΣ) αλλά σαν εφοπλιστής είχε μεγαλύτερη επιτυχία στον κλάδο της ποντοπόρου αλιείας.

Το ΑΡΚΑΔΙΑ στον Πειραιά σε διαδικασία επιβίβασης. Τα κρένια της πλώρης φαίνεται να έχουν πιάσει δουλειά ενώ ένας μουσαμάς κρέμεται από το κατάστρωμα της πλώρης ως το ντόκο. Μήπως για να προσγειωθεί στα μαλακά άμα πέσει κάτι από τα κρένια;

112290
Από το φωτογραφικό αρχείο των Αφών Μεγαλοοικονόμου.

T.S.S. APOLLON
23-10-2010, 21:37
Ευχαριστουμε τον φιλο Ellinis για την Ομορφη φωτογραφια του Αρκαδια, αν υπηρχε στο καδρο και το υπολοιπο του πλοιου η φωτο θα ηταν καταπληκτικη!

βαγγελις ροκκος
24-10-2010, 19:41
Τον μουσαμα τον εβαζαν για να μη χτυπανε τα σαμπανια με τα εμπορευματα επανω στο πλοιο , στη φωτο απο τη Κασο του ΑΝΔΡΟΣ φαινεται στο ιδιο σημειο ενα μαδερι που εβαζαν γι αυτο το λογο.

Ellinis
25-10-2010, 08:56
Ευχαριστώ πολύ, είναι πολύ χρήσιμο να μαθαίνουμε μιας και πολλοί από εμας δεν τις "προλάβαμε" αυτές τις πρακτικές.

Nicholas Peppas
23-04-2013, 05:30
Εδω δυο φωτογραφιες του Amethyste απο το 1934. Απο την ιστοσελιδα http://blog.seniorennet.be/cockerill/archief.php?ID=861737

Νομιζω οτι παρομοιες φωτογραφιες ειχαν ανεβασθει απο τον Αρη προ διετιας αλλα εχουν χαθει.

Πραγμαι, το πλοιο αλλαξε εντελως οταν εγινε το Αρκαδια...

143066

143067

Ellinis
12-05-2013, 00:01
To εξαιρετικό μπλογκ του Φραγκίσκου Σοϊλη έχει διανθιστεί με επιπλέον φωτογραφίες της Κάσου από το αρχείου του φωτογράφου πατέρα του. Ανάμεσα σε αυτές βλέπουμε και ένα σετ από 7! χορταστικές φωτογραφίες (http://kasosfotossoilis.blogspot.gr/search/label/%CE%A4%CE%BF%CF%80%CE%AF%CE%B1)του ΑΡΚΑΔΙΑ.

Μια με άφιξη του πλοίου
144057

ενώ με τις υπόλοιπες μας δίνει και μια εικόνα του πως το πλοίο έκανε αριστερή στροφή για να αναχωρήσει, "δουλεύοντας" από οτι καταλαβαίνω πάνω στη φουνταρισμένη άγκυρα μιας και προπελάκια τότε δεν υπήρχαν ούτε στα όνειρα...
144058

Το πλοίο το βλέπουμε στις φωτογραφίες αρκετά αλλαγμένο σε σχεση με αυτή την παλαιότερη του 1961. Πιο εμφανείς αλλαγές είναι η γέφυρα που έχει μεγαλώσει και μετακομίσει πιο πλώρα και η αφαίρεση του πρυμνιού σετ λέμβων.
144056
πηγή (http://3.bp.blogspot.com/_LoSaao_eSGQ/SP3WZgWJOmI/AAAAAAAAEwE/WGnLRkCigpk/s1600-h/scan0175_wm.jpg)

βαγγελις ροκκος
12-05-2013, 18:54
Το προβλημα με τη παληα θεση της γεφυρας ηταν μεγαλο, Στα λιμανια με τις μανουβρες τα μεγαφωνα εκαναν ανακοινωση στους ευρισκομενους επιβατες μπροστα απο τη γεφυρα να μη στεκονται ορθιοι διοτι ο καπετανιος δεν ειχε καθολου ορατοτητα.

βαγγελις ροκκος
12-05-2013, 18:57
Στη πλωρη μπππροστα απο τα βιντσια υπηρχε η καταπακτη που οδηγουσε στη τουριστικη θεση.