ventouris_200x60  

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίαΤελευταία
Εμφάνιση αποτελεσμάτων σε εξέλιξη 1 έως 10 από 12

Θέμα: Η Ελληνική ακτοπλοϊα του 1930 [Greek Coastal Shipping 1930]

  1. #1

    Προεπιλογή Η Ελληνική ακτοπλοϊα του 1930 [Greek Coastal Shipping 1930]

    Ελληνικη Ακτοπλοια 1930

    Το καλοκαιρι του 1930 η Ελλαδα βρισκοταν σε μια καποια γαληνη. Ο Ελευθεριος Βενιζελος ηταν στο δευτερο ετος της τετραετιας του σαν πρωθυπουργος και η χωρα ειχε αρχισει να τακτοποιει καπως τους προσφυγες. Καποια εργα ειχαν αρχισει να γινονται και ο Γεωργιος Παπανδρεου ειχε βαλει την παιδεια σε μια σειρα σαν Υπουργος Παιδειας.

    Και στην Ελληνικη ακτοπλοια στις 23 Μαιου 1929 ιδρυθηκε η Ακτοπλοια της Ελλαδος απο την συγχωνευση των ατμοπλοιων Γιαννουλατου, Μανουηλιδη, Ριγγα, Πανταλεοντος, Δομεστινη και (αργοτερα) Τογια. Για την αντιδραση των ναυτεργατων ιδε παρα κατω

    Μερικες αλλες εταιρειες εμειναν ανεξαρτητες οπως οι ατμοπλοιες Ποταμιανου, Ιγγλεση, Λυκουρη, Λεουση, Μαρκετου, Βελλιωτη, Λακωνικη, Παπαγιαννακη, Χατζηκωνσταντη, Δασκαλακη, Φωκιδος, Παρνασσιδος, Αμφισσης, Κυριακιδη, Παντελη και μερικες μικροτερες.

    Χρησιμοποιοντας μερικα δρομολογια του καλοκαιριου 1930, δινω μια ιδεα των επιβατηγων της περιοδου εκεινης


    ΑΔΡΙΑΤΙΚΟΣ αργοτερα ΣΥΡΟΣ (1885−1952)
    (1.003 τοννοι, μηκος 79,5 μετρων, 11 κομβοι)


    Παμπαλαιο Αγγλικο πλοιο που ναυπηγηθηκε το 1885 σαν Caloric στο Βελφαστ της σημερινης Βορειου Ιρλανδιας. Ηλθε στην Ελλαδα το 1914 και πηρε το ονομα Αδριατικος. Ανηκε στην Ατμοπλοια Γουδη και μπηκε στην γραμμη Πειραιως, Πατρων, Μεσσηνης Ιταλιας και Νεαπολεως. Το 1916 αγορασθηκε απο την ΑΕΕΘΕ του Παληου και μπηκε στην γραμμη Κρητης καθως και την γραμμη Πειραιως, Πατρων και Κερκυρας.

    Στην αρχη της δεκαετιας του 1930 προσχωρησε στην Ακτοπλοια της Ελλαδος και ονομασθηκε Συρος. Κατα την διαρκεια του πολεμου, αγορασθηκε απο την εταιρεια Near East Shipping Co και ονομασθηκε Atlantic. Το πλοιο χρησιμοποιηθηκε για μεταφορα μεταναστων στην Παλαιστινη παρα την αντιδραση της Αγγλιας που ειχε κλεισει τα παραλια. Μετα τον πολεμο συνεχισε σαν Ισραηλινο φορτηγο μεχρι το 1952 οταν πηγε για διαλυση σε ηλικια 67 ετων!
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=59894

    Adriatikos.JPG


    ΑΕΤΟΣ αργοτερα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (1898− 1941)
    (1.839 τοννοι, μηκος 80 μετρα, 17 κομβοι)


    Ωραιοτατο πλοιο του Ριγγα, που εγινε γνωστο σαν Αετος και αργοτερα σαν Μακεδονια. Ναυπηγηθηκε στο Maryland των ΗΠΑ το 1898 σαν θαλαμηγος Aphrodite. Αγοραστηκε απο την Ατμοπλοια Ριγγα το 1927 και ονομαστηκε Μακεδονια το 1930. Ηλθε στην Ακτοπλοια της Ελλαδος το 1933 (ο Ριγγας ηταν ο Γενικος Γραμματευς της εταιρειας). Βομβαρδιστηκε και αυτο απο τους Γερμανους και βυθιστηκε τον Απριλιο 1941.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=70246 και
    http://www.nautilia.gr/forum/showpos...48&postcount=5
    Aetos.jpg
    Πηγη: Ellinis

    ΑΛΚΜΗΝΗ πρωην ΑΛΒΑΝΙΑ (1887−1937)
    (1.487 τοννοι, μηκος 80,5 μετρων, 13 κομβοι)


    Το Αλκμηνη/Αλβανια ειναι πραγματι ενα σπουδαιο πλοιο της Ελληνικης ακτοπλοιας. Ναυπηγηθηκε στην Αγγλια το 1887 μαζι με τα αδελφια του Θρακη και Ιωνια και πηρε το ονομα Αλβανια. Ανηκε στην Πανελληνιο και χρησιμοποιηθηκε παντου, αλλα ιδιως στις μεγαλες γραμμες Κωνσταντινουπολεως, Σμυρνης, Αιγυπτου, Κρητης, Κυπρου και Ιταλιας. Αγοραστηκε το 1917 απο την Ατμοπλοια Νικολαου Κυριακιδου, ονομαστηκε Αλκμηνη και μπηκε στα δρομολογια Βορειου Ελλαδος, κατ ευθειαν απο Θεσσαλονικη προς Αλεξανδρεια.

    Η Ατμοπλοια Κυριακιδου ιδρυθηκε απο τον Κυριακιδη και την οικογενεια του στην Προποντιδα το 1909. Ο Νικολαος Κυριακιδης (1869−1935), γεννημενος στην Πριγκιπονησο, εφτιαξε μια ωραια μικρη ακτοπλοικη εταιρεια στην Προποντιδα με πλοια που πηγαιναν απο την Κωνσταντινουπολη στην Γιαλοβα, Κιο, Αρτακη, Μουδανια και στην απεναντη ακτη στην Ραιδεστο, Σηλυμβρια και νοτια μεχρι την Καλλιπολη και την Ιμβρο. Το 1916, μετεφερε την εδρα της ετιαρειας του στον Πειραια. Συγχρονως, μαζι με τον Παντελη −αλλο Ελληνα πλοιοκτητη της Οθωμανικης Αυτοκρατοριας με τον οποιον συνεργαζοταν− πηγαν στα Σουλινα και Κωνσταντζα της Ρουμανιας και εφτιαζαν παρακλαδια των δυο εταιρειων τους που ειχαν ατμοπλοια με συχνα δρομολογια απο Κωνσταντινουπολη προς Πυργο (Βουλγαριας), Βαρνα, Κωντσαντζα, Οδησσο, Σεβαστουπολη, Ταιγανιον, Νοβοροσιρσκ.

    Ας μην ξεχναμε τωρα οτι το 1917 υπηρχε μια δευτερη Ελληνικη κυβερνηση στην Θεσσαλονικη (με τον Ελευθεριο Βενιζελο σαν πρωθυπουργο) και οτι υπηρχε μεγαλη αναγκη να γινεται συνδεση της κεβερνησεως αυτης με τον Ελληνισμο της Αιγυπτου και της Τουρκιας. Μτα το 1929, η Ατμοπλοια Κυριακιδου προσετεθη στην Ατμοπλοια της Ελλαδος και το Αλκμηνη συνεχισε κανει μεγαλα ταξιδια, κυριως απο την Θεσσαλονικη προς Βολο, Χαλκιδα, Πειραια, Χανια, Ρεθυμνο, Ηρακλειον και Αλεξανδρεια. Πηγε για διαλυση το 1937.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=63862
    Alkmene.jpg


    ΑΜΒΡΑΚΙΑ (1896−1939)
    (265 τοννοι, μηκος 41 μετρων, 12 κομβοι)


    Αλλο ενα μικρο γιωτ φτιαγμενο στο Southampton της Αγγλιας απο το ναυπηγιο Day & Summers το 1896 με το ονομα Latona. Ηλθε στην Ελλαδα το 1919. Στην αρχη ανηκε στη Ατμοπλοια Παγασητικου και εκανε την γραμμη Βολου, Σποραδων. Αργοτερα, γυρω στο 1928, αγορασθηκε απο την Ατμοπλοια Φωκιδος και εκανε την γραμμη Βορειου Κορινθιακου και Ιονιου εναλλακτικα με το Φωκις. Tο Αμβρακια εξωκειλε κοντα στην Αιδηψο το 1939.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=58721
    Amvrakia.jpg


    ΑΝΔΡΟΣ
    πρωην ΣΥΡΙΑ (1915−1941)
    (2.068 τοννοι, μηκος 79,2 μετρων, 14 κομβοι)


    Το πλοιο αυτο ναυπηγηθηκε ως Συρια στην Αγγλια για την Εθνικη Ατμοπλοια του Εμπειρικου το 1915. Στην περιοδο αυτη ηταν στην γραμμη Πειραιως, Χανιων, Ρεθυμνου, Ηρακλειου, Αλεξανδρειας. Τον Δεκεμβριο 1919 (επειτα απο σωστοτερες σκεψεις) αλλαξε ονομα και εγινε το Ανδρος. Αρχισε αμεσως δρομολογια προς την Μασσαλια της Γαλλιας.

    Το 1929 περασε στην Ατμοπλοια της Ελλαδος και αρχισε να κανει ταξιδια για την Θεσσαλονικη, Σμυρνη και Κωνσταντινουπολη. Το 1939 αγοραστηκε απο την ΕΛΜΕΣ. Το 1940 μετετραπη σε νοσοκομειακο πλοιο. Παρ ολα αυτα, βυθιστηκε απο τους Γερμανους στις 24 Απριλιου 1941.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=58278
    Andros.jpg
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Nicholas Peppas : 26-10-2009 στις 04:30 PM

  2. #2

    Προεπιλογή

    Ελληνικη Ακτοπλοια 1930

    ΑΡΗΣ αργοτερα ΜΥΚΟΝΟΣ και ΛΕΥΚΑΣ (1904−1941)
    (336 τοννοι, μηκος 52,4 μετρων, 13,1 κομβοι)


    Ιστορικο επιβατηγο πλοιο που με το ονομα Αρης αφησε εποχη στον Ελληνικο χωρο. Ναυπηγηθηκε στην Ιταλια το 1904 για την Ακτοπλοια Παπαλεοναρδου με το ονομα Αρης και χρησιμοποιηθηκε στον Αργοσαρωνικο, στον Ευβοικο/Παγασητικο και στον Κορινθιακο/Ιονιο/Αμβρακικο. Κατα την διαρκεια του πρωτου παγκοσμιου πολεμου εγινε ναρκαλιευτικο. Μετα τον πολεμο αγοραστηκε απο την Εθνικη του Εμπιρικου και ονομαστηκε Μυκονος.

    Το 1923 πηρε το παλιο του ονομα Αρης και μπηκε στην γραμμη Πειραιως, Κεας, Καρυστου, Ανδρου. Τελικα πηρε το ονομα Λευκας το 1933. Σαν πλοιο της Ακτοπλοιας της Ελλαδος εκανε το κλασσικο του δρομολογιο στον Κορινθιακο/Ιονιο/Αμβρακικο. Βομβαρδιστηκε και βυθιστηκε στον Ψαθοπυργο στις 24 Απριλιου 1941.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=64925
    Aris.jpg
    Πηγη: T.S.S. APOLLON


    ΑΡΚΑΔΙΑ αργοτερα ΧΙΟΣ (1892−1941)
    (997 τοννοι, μηκος 64,4 μετρων, 15 κομβοι)

    Ενα απο τα πιο σπουδαια Ελληνικα επιβατηγα του μεσοπολεμου, το περιφημο Αρκαδια της Ανατολικης Ατμοπλοιας του Πανταλεοντος! Το ωραιοτατο αυτο πλοιο http://www.nautilia.gr/forum/showpos...90&postcount=1 ναυπηγηθηκε το 1892 στην Σκωτια με το ονομα Duke of Fife και για την γραμμη Γλασκωβης Δουβλινου. Περασε στον Πανταλεοντα το 1910, ονομαστηκε Αρκαδια και εμεινε μαζι τους μεχρι το 1929 οποτε και περασε στην Ακτοπλοια της Ελλαδος.

    Σαν Αρκαδια εγινε ανα σπουδαιο πλοιο με δρομολογια προς την Ιταλια (Νεαπολη, Μεσσηνη, Βρινδησιο), Αιγυπτο (Αλεξανδρια, Πορτ Σαιντ), Τουρκια (Σμυρνη, Δαρδανελλια, Κωνσταντινουπολη) και Ελλαδα (Κρητη, Χιο, Μυτιληνη, Πατρα, Κερκυρα, ακομη και Κυκλαδες οταν τι ειχαν αναγκη οπως στον Δεκαπενταυγουστο. Αλλαξε ονομα το 1933 και ονομαστηκε Χιος. Σαν Χιος το βρισκουμε να κανει δρομολογια στην Παροναξια! Βομβαρδιστηκε και βυθιστηκε στην Ερετρια στις 18 Απριλιου 1941.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68004

    ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ (1889−1933)
    (668 τοννοι, μηκος 71.8 μετρων, 16 κομβοι)

    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=62041
    Atromitos%20as%20Antelope.jpg
    Πηγη: Ellinis

    ΑΤΤΙΚΗ (1896−1941)
    (2.158 τοννοι, μηκος 85,8 μετρων, 12 κομβοι)


    Θρυλικο Ελληνικο επιβατηγο, ναυπηγημενο στην Σκωτια σαν Grenada και αργοτερα ονομασμενο Arakaka, αυτο το επιβατηγο εζησε μεγαλη περιοδο της ζωης του στην Βρεττανικη Γουιανα, μεχρι που το ανεκαλυψε η Ανωνυμος Ελληνικη Εταιρεια Θαλασσιων Επιχειρησεων του Παλιου και το εφερε στην Ελλαδα το 1925. Αργοτερα πηγε την Ακτοπλοια Γιαννουλατου και στην Ακτοπλοια της Ελλαδος. Βομβαρδισθηκε και βυθιστηκε στον Καφηρεα στις 11 Απριλιου 1941
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=64288
    Attiki.jpg
    Πηγη: Ellinis


    ΑΥΛΙΣ (1888−1941)
    (141 τοννοι, μηκος 41 μετρων)


    Μικρο προπολεμικο πλοιο του Φιλιππου Καβουνιδη. Ναυπηγηθηκε στην Σκωτια το 1888 σαν η μικρη θαλαμηγος Tighnamara και ειχε μονο 141 τοννους... Ηταν δηλαδη ιδανικο για τον Αργοσαρωνικο! Φαινεται οτι ηλθε στην Ελλαδα προ του 1920 ακριβως για το παρα πανω δρομολογιο. Αργοτερα, το 1936, αγορασθηκε απο τον Καβουνιδη και μπηκε στα δρομολογια του Ευβοικου.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=64571

    ΑΦΟΒΟΣ πρωην ΙΣΜΗΝΗ αργοτερα ΡΟΔΟΣ (1881-1934)
    (987 τοννοι, μηκος 76,3 μετρων, 14 κομβοι)

    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=62087
    afovos.jpg
    Πηγη: T.S.S. APOLLON


    ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΓΙΑΣ πρωην ΠΑΡΟΣ, ΛΕΡΟΣ και αργοτερα ΘΑΣΟΣ (1882−1937)
    (471 τοννοι, μηκος 53,5 μετρων, 13,5 κομβοι)


    Τι πλοιο! Εγινε γνωστο στον Ελληνικο χωρο με πεντε διαφορετικα ονοματα! Το Γεωργιος Τογιας ηταν το παλιο λορδικο πλοιο (γιωτ) Cumbria ναυπηγημενο στην Σκωτια το 1882. Μετα απο τεσσερεις διαφορετικους πλοιοκτητες, αγορασθηκε απο την Ατμοπλοια Συρου και ηλθε στην Ελλαδα το 1914 με το ονομα Βασιλευς Κωνσταντινος. Φυσικα επι Βενιζελικης κυβερνησεως (1918−20) αλλαξε ονομα σε Λερος και ανηκε στνν Ανατολικη εταιρεια του Καππαρη. Το 1923 περασε στην Εθνικη του Εμπειρικου και ωνομασθηκε Παρος. Νεα αλλαγη το 1927. Περασε στην εταιρεια Ευαγ. Τογια και εγινε το Γεωργιος Τογιας ενα πολυ αγαπητο πλοιο. Και τελικα εγινε το Θασος το 1933.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=66546
    G. Togias.jpg
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Nicholas Peppas : 26-10-2009 στις 04:37 PM

  3. #3

    Προεπιλογή

    Ελληνικη Ακτοπλοια 1930

    ΔΕΛΦΙΝ αργοτερα ΝΑΥΣΙΚΑ
    (678 τοννοι, μηκος 69 μετρων, 8,2 κομβοι)

    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=67981
    Delphin.jpg


    ΔΩΡΙΣ πρωην ΑΣΤΡΑΠΗ (1876−1934)
    (319 τοννοι, μηκος 58,8 μετρων)

    Το Αστραπη ηταν ενα πολυαγαπημενο μικρο πλοιο που γυριζε στις Ελληνικες θαλασσες απο το 1902 μεχρι το 1934! Ναυπηγηθηκε στην Σκωτια το 1876 σαν γιωτ με το ονομα Dobhran που στα Ουαλλικα σημαινει υδροσκυλος! Μετα απο 26 χρονια σαν ιδιωτικο γιωτ στην Αγγλια και Γαλλια, ηλθε στην Ελλαδα το 1902 και ονομαστηκε Αστραπη. Ανηκε στην εταιρεια Κομηνου και Πορτολου και μπηκε αμεσως στο δρομολογιο Πειραιως, Κορινθου, Ιτεας, Γαλαξειδιου, Πατρων, Ιθακης, Λευκαδος, Πρεβεζας, Σαλαωρας, Κοπραινων (Αρτας), Αμφιλοχιας και Βονιτσας. Σ' αυτο το δρομολογιο εγινε αυτο το πλοιο πασιγνωστο και πολυαγαπημενο. Ανταγωνιζοταν το Αγιος Ιωαννης−Ελπις του Μαρκετου.

    Το 1909 αγορασκε απο την εταιρεια Λεουση (που ειχε το προπολεμικο Υδρα) και εχρησιμοποιηθηκε επισης στον Ευβοικο. Το 1914 το βρισκουμε και στην ανατολικη Λακωνια. Μετα το 1922 αγορασθηκε επισης απο την Νησιωτικη Ακτοπλοια και μπηκε σε δρομολογια Παροναξιας και Κυκλαδων γενικα... Μετα απο 26 χρονια, αγορασθηκε απο την Ατμοπλοια Αμφισσης και ονομασθηκε Δωρις. Εμεινε σ' αυτη την γραμμη μεχρι το 1934, οποτε και απεσυρθη της γραμμης σε ηλικια 60 ετων.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=57124


    ΕΛΒΙΡΑ (1898−1941)
    (372 τοννοι, μηκος 50,3 μετρων, 12 κομβοι)

    Και αλλη μια παλια θαλαμηγος ναυπηγημενη στην Σκωτια το 1898 με το ονομα Greta. Ηταν ενα ωραιοτατο σκαρι και μαλιστα παρουσιαστηκε στην Ελλαδα πρωτα μ' αυτο το ονομα (Greta) ανηκοντας στην Egypt & Levant Steamship Co Ltd., London & Smyrna αλλα κατω απο την σημαια του Παλιου. Περασε στον Ποταμιανο το 1927 με το ονομα Ελβιρα (μια απο τις κορες του) και μ' αυτο το ονομα εγινε πασιγνωστο ιδιως στις ακτες του Κορινθιακου, της Ακαρνανιας και γενικα στο Ιονιο. Μια ωραιαοτατη φωτογραφια του πλοιου στο http://www.nautilia.gr/forum/showpos...03&postcount=9. Βυθιστηκε στις 23 Απριλιου 1941.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=57224
    Elvira.jpg
    Πηγη: Ellinis


    ΕΛΕΝΑ Μ. πρωην ΚΡΗΤΗ (1886−1941)
    (1.036 τοννοι, μηκος 71,1 μετρων, 15 κομβοι)

    Το τριτο απο τα πλοια του Θαναση Μανουηλιδη μαζι με το Ηρα Μ.Μαιρη Μ http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=61454 και το http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68536), το Ελενα Μ. ηταν ενα ωραιο πλοιο του μεσοπολεμου που ξεκινησε στην Σκωτια το 1886 με το ονομα Eddystone. Ηλθε στην Ελλαδα το 1923 και μπηκε στην γραμμη Ηρακλειου, Ρεθυμνου και Χανιων. Το 1933 μπηκε στην Ακτοπλοια της Ελλαδος με το ονομα Κρητη. Βυθιστηκε τον Απριλιο του 1941.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68590
    Elena M.jpg


    ΕΛΕΝΗ (1903−1952)
    (1.459 τοννοι, μηκος 74,8 μετρων, 13 κομβοι)


    Το θρυλικο πλοιο Ελενη ξεκινησε σαν το Ρωσικο Chernomore (που σημαινει Μαυρη Θαλασσα) το 1903. Το 1923 αγορασθηκε απο τον Εμπειρικο και ονομαστηκε Ελενη. Ωραιοτατο πλοιο (οπως βλεπετε εδω http://www.nautilia.gr/forum/showpos...15&postcount=3) χρησιμοποιηθηκε στις Κυκλαδες, τον Ευβοικο και το Ιονιο. Κατα την διαρκεια του Ελληνοιταλικου πολεμου του 1940 ηταν το πρωτο Ελληνικο πλοιο που βρεθηκε στο Βουθρωτο της Αλβανιας μεταφεροντας Ελληνες στρατιωτες στις 29 Οκτωβριου 1940. Ετσι δημιουργηθηκε ο πρωτος αντιπερισπασμος. Κατα την διαρκεια του πολεμου εγινε Γερμανικο πλοιο/νοσοκομειο. Μετα τον πολεμο μπηκε ξανα στις ακτοπλοικες γραμμες και πηγε για διαλυση το 1952.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=38071
    Eleni.jpg
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Nicholas Peppas : 26-10-2009 στις 04:46 PM

  4. #4

    Προεπιλογή

    Ελληνικη Ακτοπλοια 1930

    ΕΛΣΗ (1891−1941)
    (1.375 τοννοι, μηκος 82,3 μετρων, 16 κομβοι)

    Το Ελση ναυπηγηθηκε το 1891 στην Σκωτια σαν ενα επιβατηγο της γραμμης Λονδινου−Δουβλινου. Ηλθε στην Ελλαδα το 1914 και εγινε πλοιο της McDowall & Barbour με το ονομα Ελση. Το 1917 περασε στην Ακτοπλοια Παλιου και το 1927 στην Ακτοπλοια Μανταφουνη. Ολα αυτα τα χρονια εκανε δρομολογια στην Χιο και Μυτιληνη, στην Κρητη και στην Θεσσαλονικη. Το 1934 περασε στην Ατμοπλοια Ιωαννου Τογια. Κατα την διαρκεια του πολεμου βυθιστηκε στην Σουδα αλλα ανελκυσθη και μετεφερθη στην Κεφαλληνια για μεταφορα Ιταλων αιχμαλωτων. Και αυτο επεσε σε ναρκοπεδιο και βυθιστηκε με αρκετους νεκρους
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68474
    Elsi.jpg


    ΖΕΦΥΡΟΣ πρωην ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΒΟΥΝΙΔΗΣ και ΕΞΠΡΕΣ ΒΟΣΠΟΡΟΣ, αργοτερα ΣΠΕΤΣΑΙ (1878−1937)
    (748 τοννοι, μηκος 66,4 μετρων)


    Το πλοιο αυτο ηταν πασιγνωστο στην Μεγαλη Βρεττανια σαν Cedar και ειχε δρομολογηθει στην γραμμη Γλασκωβης Δουβλινου (και αλλων Ιρλανδικων λιμενων). Μαλιστα ηταν αδελφο πλοιο της Ναυκρατουσσας/Ψαρων του Γιαννουλατου http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=62067. Ηλθε στην Ελλαδα το 1923 σαν ενα απο τα πρωτα πλοια του Φιλιππου Καβουνιδη και ονομαστηκε Νικολαος Καβουνιδης. Λογο αργοτερα, σαν Εξπρες Βοσπορος (πρωτη φορα που χρησιμοποιηθηκε το ονομα Εξπρες σε Ελληνικο πλοιο) εκανε δρομολογια απο την Θεσσαλονικη στον Βολο, Αιδηψο, Χαλκιδα,Πειραια, Ηρακλειο, Ρεθυμνο, Χανια και Σητεια! Το 1928 εγινε το Ζεφυρος στην ιδια γραμμη (Θεσσαλονικης−Κρητης). Το 1933 αλλαξε ονομα και εγινε το Σπετσαι, ανηκοντας στην Ακτοπλοια της Ελλαδος αλλα εμεινε πολυ λιγο μια και πηγε για διαλυση το 1937 σε ηλικια 59 ετων.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=64629


    ΗΡΑ Μ.
    αργοτερα ΕΛΛΑΣ (1893−1941)
    (1.823 τοννοι, μηκος 93,8 μετρων, 17,9 κομβοι!)


    Νομιζω οτι οσοι ασχολουμεθα με τα παλια πλοια σ' αυτες τις σελιδες εχουμε συμφωνησει οτι το Ηρα Μ. ηταν το πιο ομορφο επιβατηγο της προπολεμικης Ελληνικης ακτοπλοιας. Ναυπηγηθηκε στην Αγγλια, κοντα στο Λιβερπουλ, το 1893, σαν την θαλαμηγο του W.K. Vanderbilt και ονομασθηκε Valiant. Ηταν ενα καταπληκτικο πλοιο με μια ταχυτητα 17,9 κομβων (το 1893!!!). Στις αρχες της καρριερας του, το πλοιο αυτο εκανε αρκετα υπερατλαντικα ταξιδια! Μετα απο ωρισμενα χρονια στο αγγλικο ναυτικο, ηλθε στην Ελλαδα το 1927 με το ονομα Ηρα Μ. και ανηκε στην ατμοπλοια Μανουηλιδη. Το 1933 αγορασθηκε απο την Ακτοπλοια της Ελλαδος (μια και ο Θανασης Μανουηλιδης εγινε ο προεδρος της!). Οι ιδιοκτητες του το εβαψαν ασπρο και το χρησιμοποιησαν επισης σαν ενα πλοιο για κρουαζιερες! Το χασαμε και αυτο το ομορφο πλοιο στους Γερμανικους βομβαρδισμους του Πειριαως στις 23 Απριλιου 1941.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=61454
    Hellas.jpg



    ΘΕΟΤΟΚΟΣ πρωην ΕΛΛΗΣΠΟΝΤΟΣ και αργοτερα ΚΕΑ (1882−1937)
    (354 τοννοι, μηκος 49,8 μετρων, 11,6 κομβοι)

    Αλλο ενα μικρο γιωτ Cuhona που εγινε επιβατηγο, το Θεοτοκος ξεκινησε στην Αγγλια το 1882 και ηλθε στην Ελλαδα το 1911 με το ονομα Τριγλια. Το 1923 εγινε το Ελλησποντος του Καβουνιδη με δρομολογια στην Ικαρια, Καρλοβασι, Βαθυ Σαμου, Πυθαγορειο, Λερο, Καλυμνο, Κω, Νισυρο, Συμη και Ροδο. Το 1930 εγινε το Θεοτοκος με αλλα δρομολογια αγονων γραμμων οπως προς Συρο, Χιο, Καρδαμυλα, Βολισσο, Ψαρρα, Πλωμαρι, Μυτιληνη, Μολυβο, Σιγρι, Μυρινα, Κοντια, Μουδρο, Σαμοθρακη και Αλεξανδρουπολη (προσεξτε, τρια λιμανια στην Λημνο!). Το 1933 ονομαστηκε Κεα και περασε στην Ακτοπλοια της Ελλαδος. Τελικα απεσυρθη το 1937 και πηγε για διαλυση...
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=34313
    Theotokos.jpg



    ΙΘΑΚΗ (1894−1941)
    (675 τοννοι, μηκος 61 μετρων, 14 κομβοι)


    Αυτο το πλοιο ηταν η παλια θαλαμηγος του Χεδιβη της Αιγυπτου. Ναυπηγηθηκε στην Σκωτια το 1894 με το ονομα Safa El-Bahr και ηλθε στην Ελλαδα το 1920 αγορασμενο απο την Ατμοπλοια Ιθακης του Δρακουλη. Βυθιστηκε κοντα στην Σουδα στις 20 Απριλιου 1941
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69499
    Ithaki.jpg
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Nicholas Peppas : 30-10-2009 στις 06:58 AM

  5. #5

    Προεπιλογή

    Ελληνικη Ακτοπλοια 1930

    ΚΕΡΚΥΡΑ πρωην ΚΡΗΤΗ (1881−1934)
    (492 τοννοι, μηκος 56.5 μετρων, 12,6 κομβοι)


    Το Κερκυρα (γνωστο επισης ως Κρητη) εχει μια ξεχωριστη θεση στην ιστορια των Ελληνικων επιβατικων πλοιων... Το πλοιο ναυπηγηθηκε ως Κρητη στην Σκωτια για την Ατμοπλοια Γουδη το 1881!!! Μ αυτο το ονομα εγινε η ναυαρχιδα του Γουδη και εκανε διαφορα ταξιδια, πολλα απο αυτα πατριωτικα. Επι παραδειγματι, στις 2 Δεκεμβριου 1898 πηγε στην Κρητη συνοδευοντας τον πριγκιπα Γεωργιο κατα την καθοδο του στην Κρητη. Μετα απο 41 ετη, πουληθηκε στην εταιρεια Γιαννουλατου το 1922 και γυρισε το Αιγαιο και το Ιονιο για αλλα δεκα χρονια μεχρι που το επιασε... η συνταξη το 1934!
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69537




    ΚΡΟΝΟΣ αργοτερα ΣΚΥΡΟΣ (1882−1939)
    (424 τοννοι, μηκος 53,6 μετρων, 12,4 κομβοι)

    Ενα πολυ ωραιο, μικρο πλοιο της Ακτοπλοιας της Ελλαδος, γνωστο σαν Κρονος απο το 1923 μεχρι το 1933 και σαν Σκυρος απο το 1933 μεχρι το 1940. Ναυπηγηθηκε στην Σκωτια, κοντα στο Εδιμβουργο, με το ονομα Rover το 1882. Ηταν ενα ωραιοτατο γιωτ 424 τοννων. Μια φωτογραφια απο τις ημερες του στην Ελλαδα εδω http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=65265

    Ηλθε στην Ελλαδα μετα την Μικρασιατικη Καταστροφη και ηδη 40 ετων και ανηκε στην Ακτοπλοια Διακακη. Αλλαξε ονομα το 1933. Το Κρονος ηταν ιδιατερα γνωστο σαν το πλοιο που για δεκα χρονια εκανε την αγονο γραμμη Βορειοανατολικου Αιγαιου. Ηταν η βασικη συνδεση του Πειραιως με την Σκυρο, Αγιο Ευστρατιο, Λημνο, Αλεξανδρουπολη, Πορτο Λαγο και Καβαλα. Πηγε για διαλυση το 1939, σε ηλικια 56 ετων...
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=65265



    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΟΓΙΑΣ αργοτερα ΣΙΦΝΟΣ (1891−1941)
    (316 τοννοι, μηκος 46,9 μετρων, 12 κομβοι)


    Το γνωστο Κωνσταντινος Τογιας που ναυπηγηθηκε το 1891 ως η θαλαμηγος Mira στην Αγγλια. Πουληθηκε στην ακτοπλοια Κωνσταντινου Τογια το 1915. Το 1922 περιηλθε στην ακτοπλοια Ευαγγελου Τογια με το ονομα Κωνσταντινος Τογιας. Περασε στην Ακτοπλοια της Ελλαδος το 1933 με το ονομα Σιφνος. Το πλοιο αυτο ηταν το κατ' εξοχην πλοιο των Κυκλαδων. Βυθισθηκε στην Σουδα στις 26 Απριλιου 1941)
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=71543


    ΛΑΚΩΝΙΑ πρωην ΟΜΟΝΟΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΙΟΥΛΙΑ και ΚΕΑ (1858−1935)
    (504 τοννοι)

    Εδω σας παρουσιαζω το Ελληνικο επιβατηγο που μετεφερε επιβατες για 77 χρονια, το Ομονοια που εληξε σαν Λακωνια!!! Το Ομονοια ναυπηγηθηκε στην Αγγλια το 1858! Ηλθε στην Ελλαδα και εγινε επιβατηγο της Ελληνικης Ατμοπλοιας. Η εταιρεια αυτη χρεωκοπησε το 1893 και το πλοιο περασε στην Νεα Ελληνικη Ατμοπλοια (του McDowall & Barbour). Το 1901 σε ηλικια 43 ετων αγορασθηκε απο την Ατμοπλοια Ερμουπολεως. Αργοτερα αγορασθηκε απο την Εθνικη Ατμοπλοια του Εμπειρικου και ονομασθηκε πρωτα Ιουλια και μετα Κεα. Τελος αγορασθηκε απο τον Μπιλινη και την Λακωνικη Ατμοπλοια και ονομασθηκε Λακωνια. Απεσυρθη το 1935 σε ηλικα 77 ετων.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=66821


    ΛΕΩΝ (1896−1941)
    (779 τοννοι, μηκος 67,1 μετρων, 13,5 κομβοι)


    Το Λεων, ενα απο τα πιο ομορφα επιβατηγα της προπολεμικης εποχης, ναυπηγηθηκε στην Τεργεστη (τοτε της Αυστριας) το 1896 με το ονομα Pannonia. Το γνωρισαμε σαν αδελφο του Hungaria http://www.nautilia.gr/forum/showpos...31&postcount=4 που αργοτερα εγινε το Πετρος του Ποταμιανου! Μετα απο δυο ακομη εποχες στην ακτοπλοια της Δαλματιας και Αδριατικης με τα ονοματα Sarajevo κια Eneo, αγορασθηκε απο την Λακωνικη Ακτοπλοια και ηλθε στην Ελλαδα το 1930 με το ονομα Λεων! Βυθιστηκε στην Αλονησο στις 18 Απριλιου 1941.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=56952
    Leon.jpg


    19300401 all.jpg19300417 all.jpg19300524 all.jpg19300717 .jpg
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Nicholas Peppas : 30-10-2009 στις 07:04 AM

  6. #6

    Προεπιλογή

    Ελληνικη Ακτοπλοια 1930: Aντιδραση



    Δεν ηταν ολοι συμφωνοι με τις αλλαγες του 1929.... Για την αντιδραση των ναυτεργατων βρηκαμε ενα καυτο αρθρο του ... Ριζοσπαστη (!) που τα λεει καπως διαφορετικα τα πραγματα

    19290520 ships Rizosp.jpg

    Πλοια που αναφερονται στο δυο αρθρα του Ριζοσπαστη

    ΑΓΓΕΛΙΚΗ (1863−1934) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=66622
    ΑΕΤΟΣ (1898−1941) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=70248 και http://www.nautilia.gr/forum/showpos...48&postcount=5
    ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ Θα προστεθει στο φορουμ γρηγορα
    ΑΡΗΣ (1904-1941) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=64925
    ΑΡΚΑΔΙΑ (1892-1941) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68004
    ΑΣΣΟΣ (1883−1934) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=58772
    ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ (1889-1933) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=62041
    ΒΟΛΟΣ Θα προστεθει στο φορουμ γρηγορα
    ΒΥΖΑΝΤΙΟΝ (1865−1933) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=78008
    ΕΛΕΝΗ (1886-1941) δηλαδη ΕΛΕΝΑ Μ http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68590
    ΕΡΥΣΣΟΣ (1884−1954) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69769
    ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ (1887−1940) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68709
    ΖΑΚΥΝΘΟΣ
    (1881−1929) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69385
    ΖΕΦΥΡΟΣ (1878-1937) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=64629
    ΗΡΑ Μ (1893−1941) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=61454
    ΙΕΡΑΞ (1890−1933) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69220
    ΙΩΑΝΝΙΝΑ (1880−1934) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69365
    ΚΑΝΑΡΗΣ (1878−1933) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=74748
    ΚΑΤΕΡΙΝΑ (1887−1934) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68689
    ΚΕΡΚΥΡΑ (1881-1934) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69537
    ΚΡΟΝΟΣ (1882−1939) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=65265
    ΜΑΙΡΥ Μ (1893−1949) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68536
    ΝΑΥΣΙΚΑ (1896−1949) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=67981
    ΠΥΛΑΡΟΣ (1863−1938 ) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=55565
    ΡΟΥΜΕΛΗ Θα προστεθει στο φορουμ γρηγορα
    ΥΠΕΡΟΧΗ (1892−1941) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69360


    19290521 ships Rizosp.jpg
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Nicholas Peppas : 26-10-2009 στις 01:19 PM

  7. #7

    Προεπιλογή

    Ελληνικη Ακτοπλοια 1930

    ΛΗΜΝΟΣ πρωην ΙΩΝΙΑ και ΚΑΤΕΡΙΝΑ (1887−1934)
    (1.481 τοννοι, μηκος 80,5 μετρων, 14 κομβοι)


    Ναυπηγηθηκε στην Αγγλια το 1887 για την Πανελληνιο, οπως και τα Θρακη και Αλβανια... Αγοραστηκε απο την Ατμοπλοια Παντελη το 1916 και ονομασθηκε Κατερινα. Ταξιδευσε στην Μασσαλια, Αιγυπτο και Κυπρο. Το 1929 αγορασθηκε απο τον Ριγγα με το ονομα Λημνος και μεταφερθηκε στην Ακτοπλοια της Ελλαδος. Αυτη την περιοδο εκανε ταξιδια προς την Κρητη, Αλεξανδρεια και Πορτ Σαιντ. Πηγε για διαλυση στην Ιταλια το καλοκαιρι 1934.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68689


    ΜΑΙΡΗ Μ., αργοτερα ΛΕΣΒΟΣ και ΚΟΡΥΤΣΑ (1893−1949)
    (1.106 τοννοι, μηκος 76,3 μετρων, 15,5 κομβοι)


    Ιστορικο Ελληνικο επιβατηγο που με το ονομα Μαιρη Μ αγαπηθηκε στην Ελλαδα προπολεμικα και μετα με το ονομα Κορυτσα βοηθησε στα πρωτα μεταπολεμικα χρονια. Ναι, το πλοιο αυτο κατωρθωσε να επιζησει του Δευτερου Παγκοσμιου Πολεμου, ενα απο τρια η τεσσερα πλοια που πετυχαν τετοιο κατορθωμα! Τα αλλα; Ελενη, Κορινθια και Ναυσικα!

    Ναυπηγηθηκε το 1893 στην Σκωτια με το ονομα Hound και χρησιμοποιηθηκε στην γραμμη Ardossan-Belfast για πολλα χρονια. Μετα απο 32 χρονια στην Αγγλια, ηλθε στην Ελλαδα αγορασμενο απο τον Θαναση Μανουηλιδη.

    Ο Μανουηλιδης, γεννημενος στην Ραιδεστο και σπουδασμενος στην Πατριαρχικη Σχολη της Χαλκης και στην Γερμανια, πηγε με τους αδελφους του στο Μπακου του Αζερμπαιζαν οπου πετυχε σαν εμπορος και −αργοτερα− σαν εφοπλιστης. Ηλθε στην Ελλαδα μετα το 1922 και εγινε ενας απο τους σπουδαιους εφοπλιστες της περιοδου εκεινης. Ηταν προεδρος των Ελληνων Εφοπλιστων απο το 1933 μεχρι το 1935.

    Η ατμοπλοια του ειχε τρια ωραιοτατα και ιστορικα πλοια, το Μαιρη Μ, το Ηρα Μ (αργοτερα Ελλας http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=61454) και το πασιγνωστο Ελενα Μ (http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68590). Ωραιοτατες φωτογραφιες των πλοιων του εδω http://www.nautilia.gr/forum/showpos...71&postcount=4. Εγινε το Λεσβος της Ακτοπλοιας της Ελλαδος το 1933 και το εβαλαν στην γραμμη Βορειου Ελλαδος και στην γραμμη Κυκλαδων. Πηρε το ονομα Κορυτσα το 1942 και το βρισκουμε σαν ενα πλοιο της Εκτελεστικης Επιτροπης Θαλασσιων Επικοινωνιων το 1946 να κανει τα δρομολογια Χιου, Μυτιληνης καθως και Κρητης. Φαινεται οτι κατεστραφη απο πυρκαγια το 1948 και πηγε για διαλυση το 1949.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68536


    ΜΑΡΙΑ Λ. πρωην ΑΡΓΟΛΙΣ (1878−1941)
    (488 τοννοι, μηκος 55,1 μετρων, 11,5 κομβοι)


    Μικρο πλοιο που ναυπηγηθηκε το 1878 στην Σκωτια με το ονομα Vine και ηλθε στην Ελλαδα το 1882 με το ονομα Αργολις και για την Πανελληνιο Ατμοπλοια. Το Αργολις περασε στην Ατμοπλοια Μυλωναδη (γραμμη Κρητης) και μετα στον Παληο που το χρησιμοποιησε στην γραμμη Ευβοικου−Παγασητικου−Θεσσαλονικης. Μετα το 1920 εξυπηρετουσε τις αγονες γραμμες της Κρητης (μεχρι την Σητεια και την Ιεραπετρα) και της Δωδεκανησου. Το 1924 μπηκε στην γραμμη προς Μονεμβασια και Καλαματα. Το 1925 αγορασθηκε απο την Ατμοπλοια Λυκουρη και πηρε το ονομα Μαρια Λ. Γυρω στο 1940 χρησιμοποιηθηκε για μεταφορα μεταναστων στην Παλαιστινη με το ονομα Μηλος.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=57756


    ΜΟΣΧΑΝΘΗ αργοτερα ΜΗΛΟΣ (1895−1941)
    (589 τοννοι, μηκος 61,9 μετρων, 14 κομβοι)


    Το πρωτο πλοιο που πηρε το ονομα Μοσχανθη ναυπηγηθηε ως θαλαμηγος Catania στην Σκωτια το 1895. Ηλθε στην Ελλαδα το 1922 ως Μοσχανθη, ενα πλοιο της ατμοπλοιας Τογια. Το εβαλαν να κανει ταξιδια στις Κυκλαδες. Το 1929 εγινε πλοιο της Ακτοπλοιας της Ελλαδος και το 1933 ονομαστηκε Μηλος. Με το ονομα αυτο εγινε ενα πλοιο για ολες τις δουλειες, απο Αργοσαρωνικο μεχρι τις Κυκλαδες. Το πλοιο βομβαρδιστηκε στον Πειραια στις 6 Απριλιου 1941. Βυθιστηκε μετα την εκρηξη του Clan Fraser μεσα στο λιμενα του Πειραιως.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=65996

    ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ πρωην ΠΕΛΩΨ και αργοτερα ΠΑΡΟΣ (1883− 1939)
    (973 τοννοι, μηκος 70,5 μετρων, 14 κομβοι)

    Μια απο τις μεγαλες μορφες της Ελληνικης ακτοπλοιας, το πλοιο αυτο ναυπηγηθηκε σαν Πελωψ για την Ελληνικη Ατμοπλοια (!) το 1883 στο Λιβερπουλ της Αγγλιας. Περασε στα χερια της Νεας Ελληνικης Ακτοπλοιας, της Κυκλαδικης Ατμοπλοιας και της Ιονικης Ατμοπλοιας του Γιαννουλατου. Το 1927 αλλαξε ονομα και εγινε Μπουμπουλινα. Τελος το 1933 εγινε Παρος. Πηγε για διαλυση το 1939.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=53888

    ΜΥΚΑΛΗ (1885-1933)
    (935 τοννοι, μηκος 60,5 μετρων, 14 κομβοι)

    Το πρωτο και ιστορικο Μυκαλη ναυπηγηθηκε στην Αγγλια το 1885 με το ονομα Eldorado αλλα δεν ταξιδεψε καθολου στην Αγγλια. Ηλθε στην Ελλαδα την ιδια χρονια σαν πλοιο του Ελληνικου ναυτικου με το ονομα Μυκαλη. Εχω γραψει εκτενως για την ιστορια της εδω http://www.nautilia.gr/forum/showpos...74&postcount=4. Ανηκε στην Ατμοπλοια Συρου, μετα στην McDowall & Barbour, και τελος στην Ατμοπλοια Παλιου (1919−25). Απο το 1926 μεχρι το 1932 ηταν με την Ατμοπλοια Τογια. Πηγε για διαλυση στην Σαβονα το 1933.
    http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=71464

  8. #8

    Προεπιλογή

    Ελληνικη Ακτοπλοια 1930

    Στο αρχειο Ελευθεριου Βενιζελου στο Μουσειο Μπενακη βλεπουμε και δυο δακτυλογραφημενες σελιδες.


    Η πρωτη λεει "ΑΠΟΜΕΝΟΝΤΑ ΑΤΜΟΠΛΟΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΙΝ" και εχει ημερομηνια 1930 που μπορει να μην ειναι ακριβης, μια και η πραγματικα μεγαλη εκκαθαριση εγινε το 1932. Μαλλον η εκκαθαρηση του 1932 μια και η δευτερα σελιδα εχει τα προτεινομενα για διαγραφη (θα ανεβασθει αργοτερα, οταν βρω καιρο). Ειναι ομως ενδιαφερον να δουμε τα πλοι που υπηρχαν τοτε

    1.jpg

    Αριστερα τα πλοια της Ακτοπλοιας της Ελλαδος.

    ΑΓΓΕΛΙΚΗ 1863 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=66622
    ΚΑΝΑΡΗΣ 1877 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=74748
    ΝΑΥΚΡΑΤΟΥΣΑ 1878 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=62067
    ΖΕΦΥΡΟΣ 1878 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=64629
    ΑΦΟΒΟΣ 1881 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=62087
    ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ 1883 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=53888
    ΑΔΡΙΑΤΙΚΟΣ 1885 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=59894
    ΕΛΕΝΑ Μ 1886 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68590
    ΛΗΜΝΟΣ 1887 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68689
    ΠΗΛΙΟΝ 1887 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68709
    ΜΙΑΟΥΛΗΣ 1888 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=70156
    ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ 1889 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=62041
    ΑΡΚΑΔΙΑ 1892 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68004
    ΥΠΕΡΟΧΗ 1892 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69360
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΟΓΙΑΣ 1892 (1891) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=71543
    ΜΑΙΡΗ Μ 1893 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68536
    ΗΡΑ Μ 1893 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=61454
    ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΟΓΙΑΣ 1893 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=54785
    ΙΘΑΚΗ
    1894 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69499
    ΑΘΗΝΑΙ 1894 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=94300
    ΜΟΣΧΑΝΘΗ ΤΟΓΙΑ 1895 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=65996
    ΑΤΤΙΚΗ 1896 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=64288
    ΑΕΤΟΣ 1902 (1898 ) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=94150
    ΑΡΗΣ 1904 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=64925

    Δεξια τα πλοια διαφορων αλλων εταιρειων

    ΘΕΟΤΟΚΟΣ 1882 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=34313
    ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 1883 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=77310
    ΒΙΚΤΩΡΙΑ Λ 1884 ???
    ΚΕΡΑΥΝΟΣ 1884 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=84027
    ΦΩΚΙΣ 1886 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=76534
    ΑΛΚΜΗΝΗ 1887 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=63862
    ΣΑΜΟΣ 1889 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=60339
    ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ 1890 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=76973
    ΤΑΣΟΣ 1891 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=23166
    ΧΡΥΣΩ 1891 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=98912
    ΕΛΣΗ 1891 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68474
    ΠΕΤΡΟΣ 1893 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=56951
    ΑΘΗΝΑ 1893 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=115018
    ΠΟΛΙΚΟΣ 1893 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=48965
    ΤΑΥΓΕΤΟΣ 1894 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69421
    ΕΛΛΗ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ 1894 (1899) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=82009
    ΝΑΥΣΙΚΑ 1895 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68391
    ΠΥΛΑΡΟΣ 1895 (1863) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=55565
    ΒΙΚΤΩΡΙΑ 1896 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=55483
    ΚΕΦΑΛΟΣ 1896 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=83136
    ΑΜΒΡΑΚΙΑ 1896 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=58721
    ΛΕΩΝ 1896 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=56952
    ΕΛΒΙΡΑ 1898 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=57224
    ΠΑΝΑΓΙΑ 1898 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=59859
    ΑΝΝΑ 1899 (1889) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=81744
    ΥΔΡΑ 1899 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=106286
    ΕΛΛΗ 1901 ???? πιθανως αυτο http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=79596
    ?????? 1901
    ΦΡΙΝΤΩΝ 1903 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=59028
    ΕΛΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΚΟΥ 1903 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=38071
    ΜΑΝΝΑ 1904 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=68669
    ΤΡΙΓΛΙΑ 1912 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=44161
    ΝΙΚΟΛΑΟΣ Λ 1917 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=88636
    ΑΛΜΠΕΡΤΑ 1900 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=60932
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Nicholas Peppas : 19-12-2010 στις 07:39 PM

  9. #9

    Προεπιλογή

    Ελληνικη Ακτοπλοια 1930

    Στο αρχειο Ελευθεριου Βενιζελου στο Μουσειο Μπενακη βλεπουμε και δυο δακτυλογραφημενες σελιδες.

    Μαλλον η εκκαθαρηση του Ιανουαριου 1932 μια και η δευτερα σελιδα εχει τα προτεινομενα για διαγραφη

    2.jpg

    ΒΥΖΑΝΤΙΟΝ 1865 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=78008
    ΚΑΡΥΣΤΟΣ (και ΚΑΡΥΣΤΟΣ ΤΟΓΙΑ, πρωην ΠΗΝΕΙΟΣ και ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ) 1869 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=71541
    ΙΩΑΝΝΙΝΑ (πρωην ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ) 1875 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69365
    ΚΕΡΚΥΡΑ (πρωην ΚΡΗΤΗ του Κουρτζη) 1881 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=121141
    ΡΟΥΜΕΛΗ 1881 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=91138
    ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΓΙΑΣ (πρωην ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΛΕΡΟΣ και ΠΑΡΟΣ, αργοτερα ΘΑΣΟΣ) 1881 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=66546
    ΧΡΥΣΑΛΛΙΣ (πρωην ΝΑΥΠΛΙΟΝ) 1882 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=70045
    ΚΡΟΝΟΣ (αργοτερα ΣΚΥΡΟΣ) 1882 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=65265
    ΑΣΣΟΣ 1883 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=58772
    ΜΥΚΑΛΗ (και ΜΥΚΑΛΗ ΤΟΓΙΑ) 1885 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=71464
    ΒΟΛΟΣ (πρωην ΣΠΕΤΣΑΙ και ΕΙΡΗΝΗ) 1885 Ειδικο θεμα γι αυτο το πλοιο θα φτιαχθει σε λιγο http://www.nautilia.gr/forum/showpos...5&postcount=37
    ΙΕΡΑΞ 1890 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69220


    ΖΑΚΥΝΘΟΣ
    (1881, πρωην ΧΙΟΣ) ναυαγησε τον Σεπτεμβριο 1929 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69385
    ΣΠΑΡΤΗ (1880) επωληθη 1930 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=78246
    ΣΜΥΡΝΗ (1878 ) επωληθη 1929 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69771

    ΛΑΚΩΝΙΑ (πρωην ΟΜΟΝΟΙΑ, ΙΟΥΛΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και ΚΕΑ) 1859 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=66821
    ΚΑΤΙΝΑ (πρωην ΗΠΕΙΡΟΣ, ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΕΛΕΝΗ, ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ και ΠΑΝΑΓΗΣ ΔΕΝΔΡΙΝΟΣ) 1862 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=76974
    ΟΥΡΑΝΙΑ (πρωην ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΞΕΝΟΥΛΑ και ΘΡΑΣΥΛΛΟΣ) 1864 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=77222
    ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ (πρωην ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΝ και ΜΗΛΟΣ) 1869 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=98521
    ΙΩΑΝΝΑ (πρωην ΔΑΝΑΗ) 1869 (1862) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=57700
    ΕΥΡΩΤΑΣ (πρωην ΠΟΡΟΣ και ΓΕΩΡΓΙΟΣ) 1871 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=76437
    ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (πρωην ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ−ΕΛΠΙΣ) 1872 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69399
    ΔΕΛΦΙΝ (πρωην ΝΑΥΣΙΚΑ Γ. του Γιανννουλατου) 1872 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=67981
    ΤΑΙΝΑΡΟΝ (πρωην ΝΙΚΟΛΑΟΣ αργοτερα ΝΙΚΟΛΑΟΣ Κ.) 1873 (1874) http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=88635
    ΒΑΝΝΑ (πρωην ΑΙΓΙΝΑ, ΑΡΓΟΛΙΚΟΣ, ΝΕΑΠΟΛΙΣ, ΘΑΛΕΙΑ και ΡΟΔΟΠΗ) 1874 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=74573
    ΣΕΡΙΦΟΣ (πρωην ΠΕΙΡΑΙΕΥΣ και ΑΛΚΥΩΝ) 1875 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=70505
    ΣΠΕΤΣΑΙ (πρωην ΧΙΟΣ) 1876 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=72570
    ΤΗΝΟΣ (πρωην ΕΛΔΑ) 1877 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=69513
    ΔΩΡΙΣ (πρωην ΑΣΤΡΑΠΗ και ΜΑΡΙΑ ΒΕΛΛΙΩΤΗ) 1877 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=125571
    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ (πρωην ΠΟΣΕΙΔΩΝ) 1877 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=72964
    ΜΑΡΙΑ Λ (επισης ΑΡΓΟΛΙΣ και ΜΗΛΟΣ) 1878 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=57756
    ΠΤΕΡΩΤΗ 1878 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=77763
    ΒΑΣΙΛΙΚΗ 1879 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=71546
    ΠΟΠΗ (πρωην ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ, αργοτερα ΗΠΕΙΡΟΣ) 1880 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=57229


    Ξερουμε απο διαφορες πηγες (π.χ., σελ 63, Α. Ι. Τζαμτζης, Η Ελληνικη Επιβατηγος Ναυτιλια: Χρονικο 1921−2001, Μιλητος, Αθηναι, 2001) οτι τελικα ορισμενα απο αυτα τα πλοια εξηρεθησαν απο την λιστα αυτων που φευγανε. Αυτα περιελαμβαναν τα εξης:

    ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΟΓΙΑΣ (πρωην ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΛΕΡΟΣ και ΠΑΡΟΣ, αργοτερα ΘΑΣΟΣ) 1881 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=66546
    ΧΡΥΣΑΛΛΙΣ (πρωην ΝΑΥΠΛΙΟΝ) 1882 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=70045
    ΚΡΟΝΟΣ (αργοτερα ΣΚΥΡΟΣ) 1882 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=65265
    ΜΑΡΙΑ Λ (επισης ΑΡΓΟΛΙΣ και ΜΗΛΟΣ) 1878 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=57756
    ΠΤΕΡΩΤΗ 1878 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=77763
    ΒΑΣΙΛΙΚΗ 1879 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=71546
    ΠΟΠΗ (πρωην ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ, αργοτερα ΗΠΕΙΡΟΣ) 1880 http://www.nautilia.gr/forum/showthread.php?t=57229
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Nicholas Peppas : 19-12-2010 στις 08:01 PM

  10. #10

    Προεπιλογή Απο τον Πειραια στην Σαλαμινα και Ελευσινα το 1930....

    Απο τον Πειραια στην Σαλαμινα και Ελευσινα το 1930....

    Απο την Εγκυκλοπαιδεια Ελευθερουδακη

    Pe.jpg

Σελίδα 1 από 2 12 ΤελευταίαΤελευταία

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε νέα θέματα
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε απαντήσεις
  • Δεν μπορείτε να αναρτήσετε συνημμένα
  • Δεν μπορείτε να επεξεργαστείτε τις αναρτήσεις σας
  •  
  • BB code είναι σε λειτουργία
  • Τα Smilies είναι σε λειτουργία
  • Ο κώδικας [IMG] είναι σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • Ο κώδικας HTML είναι εκτός λειτουργίας